Režie:
Mel SmithKamera:
Francis KennyHudba:
Howard GoodallHrají:
Rowan Atkinson, Peter MacNicol, John Mills, Pamela Reed, Harris Yulin, Burt Reynolds, Larry Drake, Danny Goldring, Johnny Galecki, Chris Ellis (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Správní rada Královské národní galerie by se ráda zbavila neschopného kustoda Beana. Rozhodnou se ho vyslat do Spojených států jako experta, který má vypomáhat kolegům z Griersonovy galerie s přípravou velkolepé vernisáže. Svérázný chlapík způsobí pozdvižení v letadle, po přistání je zadržen jako terorista. Bean se tak poprvé setkává nejen s poručíkem Brutem, ale také kurátorem Griersonovy galerie Davidem Langleym, který jeho potrhlé chování přičítá genialitě. Langley Beana odveze k sobě domů a představí ho své rodině. Manželka nemá pro Beanovy kousky pochopení a dává Davidovi ultimátum. Buď dostane Beana z domu, nebo se ona po dobu jeho pobytu v Los Angeles odstěhuje. Ještě horší je to v galerii, kde Bean zůstane jen chvíli před slavným obrazem sám. Stačí jediné kýchnutí a obraz, jehož cena se pohybuje v desítkách milionů, je navždy zničen. Bean se přizná Langleymu, že není žádný doktor a obrazům vůbec nerozumí. Zoufalý kurátor se opije a Bean pochopí, co všechno způsobil. Rozhodne se vše napravit... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (427)
"A po druhé... no a to už sa pomaly dostávame na koniec..." Zásadný problém tohto filmu je, že Mr. Bean sa tentoraz pohybuje v reálnom svete zabývanom plnohodnotnými ľuďmi, ktorí sú s ním v interakcii (v televíznych skečoch šlo o nedôležitých štatistov, ktorí sa občas čudne zatvárili). Ísť na to v roku 1997 bolo aj pre mňa obrovskou udalosťou a neskutočne som sa bavil, ale čím som starší, tým menej sa smejem a tým viac ma mrazí z toho, že tento pošuk býva pod jednou strechou s rodinou. Ako keby som pozeral Smrtiaci bumerang, kedy nečakáte či ale kedy hlavnému antagonistovi definitívne rupne v palici a všetkých pozabíja v spánku. Paradoxne to napokon najviac nezachraňuje Rowan Atkinson, ale skôr herci z vedľajších rolí, ktorí sa naučili ovládať tzv. teľacie výrazy (to je to, keď vedľa seba máte totálneho magora, ale snažíte sa to nedať najavo). Najviac ma napokon i s odstupom desaťročí baví preslov pred novinármi, ktorý o čo je skromnejší, o to je pravdivejší (ono je naozaj pravda, že ak by obraz bol malý, nikto by z neho nič nemal). Zaujímavé je, že Američania sa v tom istom roku pokúsili Angličanom vrátiť smeč, ale ich Muž, ktorý vedel príliš málo je ešte horší, ako celovečerný Bean.V polovici 90. rokov bol Bean na vrchole popularity, o čom svedčí ohromujúca celosvetová tržba 251 miliónov dolárov (pri trápnom rozpočte 22). Kino Považan NMnV 1998 ()
Přijde mi osobně trochu těžké hodnotit film, u kterého se místy pobavíte, ale ve výsledku není moc na co vzpomínat. Je mi to jasné, je v tom nadsázka, světem oblíbený génius (a) komik Rowan Atkinson hraje svou komediální figurku, která byla přesunuta z britského poloněmého groteskního sitcomu do vod amerických hollywoodských komedií. Na tom to celé stojí a padá. Mezi britským a americkým rodinným pojetím je však dost značný rozdíl a film dost tvrdě naráží na své limity, jež praskají pomalu jako drůbeží skořápky při líhnutí. Navíc zápletka s obrazem, která zahrnuje nejvyhrocenější scény z filmu, je dořešena až moc dementně, že se o jakékoli vnitřní filmové konzistenci nedá mluvit. Mr. Bean už není groteskní one-man-show figurka, je to prostě podivín jako třeba pan Tau, jen bez kouzel a po lobotomii. Netřeba říkat, že mluva našeho hrdiny dost silně nekoresponduje s těmi ostatními. Některé scény jsou zrecyklované ze seriálu, aby to mělo ten beanovský feeling, ale ve výsledku jde o jakýsi slepenec na půli cesty, který neví, čím chce opravdu být. ()
Hodnotím hlavně veškeré scény s Beanem. Vše okolo je jen "zaplácnutí", protože celý film je vlastně jen delší epizoda. Každopádně se až tak moc velká katastrofa nekonala. Mohlo to být horší, ale taky lepší. Takto je to někde mezi a hlavně dělaný pro USA. Kdyby to zůstalo na ostrovech asi by to dopadlo daleko více Beanovsky. Tak mě napadá zda po vzoru Beana nejsou veškerý obrazy v galeriích jen fotky? :D ()
Platí přesně to, co jsem psal už k Johnny Englishovi, i když tady to dopadá o drobátko lépe - na Rowana Atkinsona velmi podprůměrné a bohužel platí, že čím více tento komik koketuje se světem velkých filmových produkcí, tím méně kvality a invence obsahují jeho humorné skeče. Formát celovečerního filmu jeho typologii nesedí, pro komiku založenou na gazích a víceméně mimice a proxemice se celovečerní konverzačně-situační komedie zdá jako příliš velké sousto. Kéž by se tak dál raději držel televizních skečů... ()
filmová verzia eskapád svojrázneho mr. beana, nedopadla zle, ale ani nijak výnimočne dobre. väčšina humoru pozostáva z vtipov, ktoré atkinson predviedol vo svojich tv skečoch. fanúšik mr. beana (ktorý každý skeč videl minimálne 5x – ako ja) sa bude miestami nudiť, ale človek ktorý o beanovi ešte nepočul sa bude baviť na 4* ()
Galerie (59)
Zajímavosti (24)
- Po závěrečných titulcích následuje drobná scéna, v níž Bean (Rowan Atkinson) promluví k divákům: „Ano, já také obvykle zůstávám až do konce. Teď už můžete jít, jestli chcete.“ (SONY_)
- Když David (Peter MacNicol) a Bean (Rowan Atkinson) jedou z galerie, hraje píseň „Stuck in the Middle with You“, kterou nazpívala Susanna Hoffs. Předtím, než se jde David vykoupat, hraje „Yesterday“ od Wet Wet Wet. (SONY_)
- Když jedou Bean (Rowan Atkinson) a David (Peter MacNicol) ke konci filmu po L.A., tak si můžeme všimnout billboardů k filmům Jude (1996) a 101 dalmatinů (1996). (SONY_)
Reklama