Režie:
Marek NajbrtKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Petr MarekHrají:
Jan Budař, Klára Melíšková, Jiří Ornest, Josef Polášek, Leoš Noha, Tomáš Matonoha, Will Spoor, Jan Řehák, Cyril DrozdaObsahy(1)
Pro řadu Čechů je lední hokej sakrálním prostorem, kde si realizují vlastní touhu po dokonalosti, vítězství, obdivu a moci. V takové fanoušky se mění i skupinka hrdinů, obývajících zdevastovanou vesničku kdesi v českém pohraničí. Scházejí se v průběhu mistrovství světa před skomírající televizní obrazovkou v místní hospodě, jejíž zadlužený majitel Karel už nemá odvahu po nich požadovat peníze za útratu. Chodí sem opuštěný invalida Jarda, který nenávidí Romy, poctivec Josef, jehož hlavní starostí je, aby ho za Roma nikdo nepovažoval, neurotický Pražák Pavel, pokoušející se vyhnat ze své víkendové chalupy původního německého majitele, žena hostinského Zdena, po níž pokukuje Jardův dospívající syn a jež miluje světáckého řidiče, jehož autobus zprostředkovává jediné spojení se světem Autoři nabízejí hořce drsnou, černohumornou grotesku o citové prázdnotě a lidské malosti. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (210)
Zajímavé téma, dobrá kamera, skvělá hudba, dobře popsaná atmosféra, velmi slušné herectví, spousta výborných režijních nápadů, prostě dobře natočený film, jenže... Jenže když člověk pochopí všechna důležitá poselství filmu až při sledování filmu o filmu, tak je něco špatně... Zkrátka se mi zdá, že Mistři neumí sdělit to, co sdělit chtějí. To ovšem není rafinovanost, ale chyba, protože když nechytne při prvním shlédnutí, už se na něj (většinou) nikdo znova nepodívá... ()
Najbrta jako režiséra fakt nemám rád a ve spojení se scénářem od Tučka a hudbou od Marka jsem tušil průser největší. Ono to tak ze začátku fakt celkem vypadalo, hlavně hereckými výkony, ty byly takové strašně divné, děj byl nudný, díky čemuž byl nudný celý film. A takhle to bylo celou druhou polovinu a já čekal, že tomu dám tak hvězdičku. No a pak přišel převrat, začalo to být zajímavější, i ti herci už hráli líp (krom Poláška). A od západu Česko-Kanada se mi to začalo líbit, jelikož tahle část byla zvládnutá skvěle. Ani to dokonce nebylo o tom (čehož jsem se bál), jak jsou všichni na vesnici blbý a burani. Dokonce to mělo i jisté napětí, i když se tam v podstatě nic moc nedělo. A závěr byl taky zajímavý. Dokonce to má i funkční depresivní atmosféru. 3* ()
Snůška surových, divokých filmařských nápadů, které mohly fantasticky fungovat, kdyby se podařilo je zpracovat a zkultivovat do filmu. Ale není to vůbec hotový film, jen kvapný, zbrklý koncept, předčasný pokus, z něhož je cítit především zoufalou snahu už někudy prorazit tu slepou uličku, do níž se česká porevoluční filmařina postupně vehnala. Najbrt si musel na dozrání počkat ještě pět let, během nichž získal soustředěnost, hravý nadhled i filmařskou pokoru, a Protektor a pak ještě bravurněji Polski film ty roky zúročily maximálně jako divukrásná zjevení. *~ ()
Asi už to zní jako klišé mluvit o dalším českém filmu jako o obyčejném dramatu obyčejných lidí na obyčejné vesnici, ale na Mistry tohle dokonale sedí v tom nejpřesnějším slova smyslu! V tom nejlepším slova smyslu! Málý příběh s obrovskou silou plný beznadějného živoření doslova zatracených duší, které částečně vytáhne z bláta český hokejový tým…jeden z nejlepších českých filmů poosledních let! ()
Chtít v jediném filmu řešit všechny "typicky české nešvary" je zaručený recept na fiasko. Mistři pracují s dobrým nápadem shromáždit všechnu tu xenofobii, rasismus, buranství a vyčuranost pod jednu střechu kdesi na samotě u Sudet a prezentovat je jakoby v druhém plánu na pozadí hokejového mistrovství, takže nepůsobí tak rozklíženě jako třeba Krausovo Městečko. Ale jestli někdo čekal, že se tento druh filmu může stát kinohitem, tak je pomatené jelito. 70% ()
Reklama