Reklama

Reklama

Český sen

  • USA Czech Dream
Trailer

Obsahy(1)

31. května 2003 - je pár minut před desátou dopolední a na parkovišti v pražských Letňanech se tlačí více jak 3000 nedočkavých lidí. Mnozí z nich svírají igelitky, někteří jsou vyzbrojeni taškou na kolečkách. Moderátor z osvětleného pódia nabádá, aby lidé využili přistavené cisterny s pitnou vodou a napili se. Asistentky rozdávají kelímky. Z reproduktorů zazní ještě jednou hyperhymna ČESKÉHO SNU: Tak zkus se dívat jako dítě, spousta věcí omámí tě... Náhle na pódium vybíhají manažeři hypermarketu, vítají se se svými zákazníky a svižně přestřihnou blyštivou pásku. Ochranka odstraňuje kovové zábrany, dav se dává do pohybu. K hypermarketu zbývá ještě 300 metrů. Lidé se rozběhnou... Chvíli na to nejrychlejší z nich oněmí: hypermarket, ke kterému doběhli, je jen velká filmová kulisa... První česká filmová reality show ČESKÝ SEN je celovečerní film o hypermarketu, který nebyl. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (544)

genetique 

všechny recenze uživatele

Môj veľký obdiv putuje na adresu tvorcov. Byť obyčajným študentom filmovej školy, tak na projekt podobných rozmerov ani len nepomyslím. Na niečo podobné treba mať okrem nápadu a realizačných myšlienok hlavne guráž a žalúdok. Experiment vyšiel, film poukázal na mnoho vecí, i na tie, na ktoré pôvodne nemal, rozvíril debaty a špekulácie a hlavne zamútil hlavy veľkému počtuc ľudí. Kvality snímku sú také veľké aká je jeho kontroverznosť a tá je teda poriadna. 80%. ()

Tomco 

všechny recenze uživatele

Sme to ale blbci. Plne hodnotenie za maximalne originalny napad a jeho skvele prevedenie. Určite to splnilo svoj ucel. A tym nasratym jedincom, ktori sa isli na tej luke potrhat zlostou odkazujem: BOLO TO PRESNE PRE VAS A O VAS... Nech som tam nazivo ja tak sa idem pothrat smiechom na tom, aky som zmanipulovany debilek. Ako studentsky projekt neskutocna kvalita. ()

Reklama

Šandík 

všechny recenze uživatele

S odstupem více než deseti let hodnoceno, je na celém filmu asi nejzajímavější to jak funguje reklama a jak ji vnímají sami její tvůrci. Jakožto historik umění si neodpustím poznámku k tvrzení, že výmalbě Sixtinské kaple je prostě jen reklamní plocha své doby. Tohle se mi zdá být z mnoha důvodů jednou z nejobludnějších lží, jaké jsem kdy v souvislosti s výtvarným umění slyšel. Zároveň to tvrzení ale o mnohém vypovídá, stejně jako velmi důrazné a dotčené tvrzení, že reklama nikdy nelže, nebo tvrzení jak moc je reklama užitečná... Naopak asi nejméně zajímavé je na filmu to co by se na první pohled zdálo jako největší tahák, totiž reakce oněch "podvedených" více než čtyř tisíc lidí. Jejich reakce jsou totiž vlastně velmi očekávávané a i když i tohle je zajímavá psychologická studie, působí nakonec spíše hrozivě. Přesně tihle malí, naivní, manipulovatelní a nešťastní lidé volí do nejrůznějších funkcí jednoho vola za druhým, aniž by byli sto skutečně domyslet a reflektovat dosah vlastních rozhodnutí. Někomu to možná přijde vtipné, ale mě je toho spíš prostě jen velmi smutno... Celkový dojem: 70% ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

U žádného jiného dokumentu jsem se nebavil, jak u tohodle. Výborně natočený studenty FAMU a mohli jste se ho zůčastnit i vy, nechali jste se napálit a šli jste k neexistujícímu supermarketu Český sen. Tenkrát o tom bylo všude, takže vás to taky nemohlo minout. Budete svědky perfektních diskusí u kterých se budete dokonale smát. Tohle se jim zkrátka a jednoduše povedlo. :o) ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Jestli mám pánům Klusákovi a Remundovi za zlé, že ´podvedli´ tisícovky lidí a hnali je na louku za Prahu? Třikrát ne! Za zlé mám režisérům jen to, když mě nalákají na nový film, kterýžto následně stojí za starou belu. Což nebyl tento případ. Co předvedli v té době studenti Vít Klusák a Filip Remunda, je otázkou názoru a vkusu. Dostali grant na svou závěrečnou práci, kterou úspěšně uskutečnili; díky lidské naivitě, hlouposti a chamtivosti. Ukázali nám, jak to chodí v reklamní branži (zásadně se v ní nelže, je to tak?), jak žijí někteří naši spoluobčané ("výlet do obchoďáku začíná vlastně už večer před ním"), a přiblížili nám mentalitu českého národa. Nejezdi = a zrovinka přijedu! Neutrácej = a zrovna si něco koupím! Z Českého snu vyplývá jedno velké poučení. A sice, že reklamním iluzionistům opravdu, ale opravdu nezáleží na lidech, které oslovují a kteří je defacto živí. Kdepak! Proto nechoďme jen a pouze po vyznačených šipkách a používejme vlastní rozum. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (17)

  • Snímek vstoupil do kin přesně rok poté, co dorazilo několik tisíc občanů k neexistujícímu hypermarketu. (hippyman)
  • Václav Havel o dokumentu v pořadu "Press klub" Frekvence 1 řekl: "Ten film je podle mého mínění skutečně velmi dobrý a vytýkají-li mu, že je založen na podvodu, že oklamal lidi, pak musím říci, že tato výtka by se mohla vztahovat ke všem Formanovým filmům a že tak to prostě chodí. Chceme-li se dostat na dřeň nějakého tématu, potom musíme být v zájmu dobré věci trošku tvrdí." (trojúhelník)

Reklama

Reklama