Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když je na zasněžené silnici v Severní Dakotě nalezen chladnokrevně zavražděný strážník a dva nevinní kolemjdoucí, Marge Gundersonová, policistka v pokročilém stadiu těhotenství, zahájí vyšetřování, které odhalí nebezpečnou hru chamtivosti a břídilství. Jerry Lundegaard, manžel, otec a obchodník s auty z Minneapolisu, který dlouho trpěl v područí svého bohatého šéfa a tchána, vymyslí propracovaný plán, jehož nedílnou součástí je únos vlastní ženy. Chce za ni výkupné ve výši jednoho milionu dolarů, aby mohl splatit nahromaděné dluhy z hazardu. Jenže všechno, co se může pokazit, se nakonec skutečně pokazí. Pod skrovným a přátelským zevnějškem policistky Gundersonové se totiž skrývá bystrá mysl a nelítostné morální postoje, díky nimž lehce prokoukne odfláknutý a mizerně zahlazený zločin, spáchaný zmatenými, ale velice nebezpečnými únosci. (HBO GO)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 068)

zputnik 

všechny recenze uživatele

I takové věci se dějí hluboko ve vesmíru, totiž na Zemi. A stačí k tomu vlastně "málo": vzít několik nepříjemných životních situací, smíchat je dohromady, okořenit špatnou shodou okolností a máme tu neskutečně mrazivé drama o tom, že události v životě mohou nabrat směr, který si vlastně nikdo nepřeje. Není však již cesty zpátky K filmu: bratři Coenové zpracovali tento smutný příběh vynikajícím – tj. realistickým a přesto citlivým – způsobem. Je až s podivem, kolik toho dokázali "obrazem a zvukem" předat: šílenost některých lidských činů, prázdnotu leckterých životů, kterou nepřehluší ani puštěná televize, ale také (na druhou stranu) krásu "obyčejného" života. Bylo by také chybou opomenout realistické zachycení zimní (mrazivé) atmosféry - při sledování snímku FARGO tak lehce může dojít k tomu, že i v letních vedrech bude mít divák tendenci dát si na hlavu ušanku. Shrnuto a podtrženo: Snímek, jehož zpracování Vás bude uchvacovat a při jehož sledování si společně s policistkou Marge Gundersonovou (Frances McDormand) řeknete: "Proč?" ()

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Hm... s hodnocení jsem trochu na rozpacích. Nejrpve se neubráním srovnání s Jednoduchým plánem od Sama Raimiho, který jsem viděl dříve než Farga. Překvapivě se mi líbil o něco víc, hlavně díky minimalističtějšímu pojetí, menšímu počtu postav a o něco lepší atmosféře při vraždících scénách:). Sám o sobě bych Farga hodnotil tak na 2* za příběh, plus jednu za režii (ty krásné obrazy z výšky na zasněžené pláně, to je nádhera), další hvězdu za opravdu skvělý humor (hooodně černý, ale koho by chladnokrevně pronášené repliky, jako: "Teď tam vzadu buďte, slečno, prosím, zticha, jinak... chápete... zastřelíme vás." nebo "Tak copak to tu máme? Další trojnásobná vražda?", nedostaly do kolen?:)) a finální vločku za geniální drobnosti (plakát Král akordeonu, Playboy na záchodě rodinného domu:) a - jak se říká - at last, but not least: nádherná hudba, se kterou se celkem šetří, ale když už zazní, tak se pořádně zaryje do diváka). Takže ať dělám, co dělám, vychází mi to jedině na 5*. A že jsem se snažil to zkritizovat!:) ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Hulvátsky patetickej, buranskej nátěr, a setsakramentsky účinnej. Selská logika, pokaždý pětkrát trpělivě zopakovaná, kdyby snad někdo neslyšel dobře napoprvý, ačkoli nic důležitýho se neříká. Všechno prostě jenom nad smaženými vajíčky, horkým kafem a mezi vaťáky a sněhulema spěje ke svýmu završení, stejně jako těhotenství, a stačí dělat si svý bez oslnivýho glamouru a na zbytek počkat, protože boží mlejny melou hlavně mezi prosťáčkama a nejnebezpečnější věty jsou ty bez plnovýznamových slov: ou jéah, aha-a! ***** Mimochodem, skvěle vybalancovaný výsměch i pocta vidláctví, obracející hroty vidlí i vůči všem sofistikovaným thrillerům, načančaným zápletkám a oslavám hrdinství, když se tu předvádí, že stejný mechanismus šlape prostě v každém prostředí, jen někde se s tím míň nadělá: těhulka milá ženuška a shodou okolností místní policistka jde bez cavyků sama s pistolí zatknout zabijáckého Frankensteina, kterýho bez cavyků vystopovala a kterej právě na samotě u lesa dělá ze svýho parťáka jelita, protože to holt k její práci patří, a čím dřív s tím pohne, tím dřív bude doma, aby se mohla stulit k paťatému mužíčkovi a sledovat na National Geographic příhody ze života hmyzu, protože mezi všema těma rekvizitama obalů od čipsů, vyšívaných deček a mastných pohlazení má pocit nefalšovaný jistoty domova a ví svý, aniž by o tom uměla rozvitýma větama vyprávět. ***** A hlavně: tohle je poprvé, co pamatuju, aby úvodní předznamenání, že nějaký film je natočený podle skutečné události, bylo organickou součástí jeho cynického humoru - bravurní je, jak to je hned na začátku jasné, ještě bez obrazu, jak to samotné prohlášení rozesmívá čistě tím, jak je formulováno, jakou patetickou melodií podkresleno a jak provokativně a sebejistě vyzařuje z plátna, na němž víme, že se bude odvíjet film bratrů Coenů, takže je rovnou jasné, že to je drsný vtip, který se celý filmem ponese, aby ho správně zabarvil: a taky že ano, s každým dalším záběrem rozměry toho cynického žertu úctyhodně nabývají a palčivě nabírají na síle, připomínáte-li si během sledování, že "na přání pozůstalých byla sice jména postav změněna, ale z úcty k obětem byly jinak události zachyceny přesně tak, jak se odehrály". Geniální tah, který měl konečně koule někdo využít, a další políček filmovému průmyslu, který z podobných triků tak rád těží u senzacechtivého publika. ()

DaviD3141 

všechny recenze uživatele

Bratia Joel a Ethan Coenovci sa preslávili svojím šiestym filmom Fargo. Tento thriller s dômyselnou zápletkou je efektne zasadený do Minnesoty, abstraktnej krajiny nášho detstva – nehostinnej, vetrom ošľahanej tundry pripominajúcej Sibír, nebyť dílerov Fordu a reštaurácií Hardee. Postava Marge v podaní skvelej McDormandovej je pravdepodobne najlepšia (a samozrejme aj najsympatickejšia) ženská úloha, akú kedy Coenovci napísali. Film má úžasnú kameru, snímajúcu zasneženú krajinu, a plynulo sa pohybuje medzi čiernym humorom, kriminálnou drámou a geniálnou komédiou, pričom rozpráva veľmi zaujímavý príbeh. Čiastočne štylizované dialógy, taktiež dôležité vo filmoch bratov Coenovcov, tu vďaka rytmickému „yah-yah“ miestneho minnesotského dialektu nadobúdajú ďalší rozmer. 80% ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Seriál Fargo mě uchvátil svou komplexní propracovaností a úžasným scénářem. Dokázal inteligentně a s lehkostí, stejně jako s jakousi minimalistickou gradací spojit všechny ty bizarní, absurdní a kruté události do jednoho příběhu, jehož každý další díl mě přiváděl v němý úžas, jak je to všechno neuvěřitelně propojené a jak do sebe všechny ty dílky skládačky zapadají. Mělo to logiku, a nebylo z toho vůbec cítit, že je to dělané "na sílu", že je příběh zamotaný, nebo že by nedával smysl. Kromě toho, je tu Martin Freeman. Ten chlap je zatracený génius a jeho výkon v roli Lestera Nygaarda by si zasloužil všechny možné nominace. Jeho přerod z ušlápnutého ňoumy na tvrdého a manipulativního grázlíka je fenomenální. Takže jsem čekala, podle jakého příběhu to vlastně tento seriál vznikl. Asi byla chyba očekávat podobnou originalitu a komplexnost i od slavného díla bratří Coenů. Tu jsem totiž bohužel v tomto filmu nenašla. Někteří uživatelé zde srovnávají verzi Coenů a seriál. A já se k nim musím přidat. Oproti seriálu mi Coenovic Fargo přišlo jako docela průměrný, nijak extra záživný snímek. Nenašla jsem téměř nic, co by vynikalo. Snad jen ta krásná, zasněžená krajina, Peter Stormare u drtičky a hudba. Ale i ta mi přijde mnohem lepší a výraznější v seriálu. Těžko říct, jak bych hodnotila, kdybych seriál neviděla. Možná bych si řekla, že je to docela slušné. Do doby, než bych uviděla excelentní výkon Martina Freemana:) Zde srovnávat musím, protože mi to přijde, jako oheň a voda. Ale tak, každý má svůj názor a spousta diváků jistě na Coenovic Fargo nedá dopustit. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (62)

  • V roce 1998 byl film zapsán Americkým filmovým institutem na seznam 100 nejlepších filmů všech dob. V roce 2007 byl film ze seznamu vyškrtnut. (Varan)
  • Carter Burwell pro hlavní hudební téma filmu přepracoval melodii norské lidové písně "Den Bortkomne Sauen", v překladu "Ztracená ovce". (Coleator)
  • Jedním z časopisů na polici na WC v domě Lundegaardových je Playboy. Je vidět, když Jerry (William H. Macy) přijde domů po únosu své ženy a prohlíží byt. (Witta)

Související novinky

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

Noir Film Festival 2021: Filmy bez předsudků

18.08.2021

Noir bez předsudků bude stěžejním tématem 9. ročníku Noir Film Festivalu, který se letos stěhuje na nové místo – hrad Český Šternberk, v jehož pěti interiérových sálech a na hradním nádvoří bude od… (více)

Coeni míří na Netflix

Coeni míří na Netflix

11.08.2017

Streamovací služba Netflix láká čím dál tím známější režiséry. Po Carym Fukunagovi (Bestie bez vlasti) tam zavítali i David Ayer (Bright) nebo Martin Scorsese (The Irishman), a teď je tu další velký… (více)

Coeni píší internetový thriller

Coeni píší internetový thriller

15.10.2016

Bratři Coenovi jsou oscarovými scenáristy a režiséry a většinu času tráví vlastními projekty. Sem tam ale napíší film i někomu jinému a v posledních letech dali dohromady třeba Nezlomného nebo Most… (více)

Letní kino MeetFactory startuje 1. června

Letní kino MeetFactory startuje 1. června

26.05.2016

Letní kino patří k prázdninovým měsícům stejně neodmyslitelně jako slunce nebo koupání a teplé letní večery přímo vybízejí k tomu, užít si nějakou tu filmovou laskominu pod širým nebem a s… (více)

Reklama

Reklama