Kamera:
Roger DeakinsHudba:
T Bone BurnettHrají:
George Clooney, John Turturro, Tim Blake Nelson, Charles Durning, John Goodman, Michael Badalucco, Holly Hunter, Stephen Root, Wayne Duvall (více)Obsahy(1)
Mississippi, třicátá léta. Tři trestanci Everett Ulysses McGill (George Clooney), Pete (John Turturro) a Delmar (Tim Blake Nelson), vzájemně spoutáni, zdrhají z lapáku krajinou v naději na nalezení pokladu o výši 1 200 000 dolarů. Na cestě potkávají bluesmana Tommy Johnsona (Chris Thomas King), který se k nim připojí a společně u místního hudebního vydavatele nahrají písničku, která se stane přes noc hitem jihu. Jenomže získat poklad a ve zdraví přežít extempore s Ku-Klux-Klanem a nesmlouvavé policejní pronásledovatele nebude zrovna hračka... (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (560)
Docela příjemný film, který ovšem jen těží maximum z fórků na Everettovi, respektive Clooneyho, vlasy a především z GENIÁLNÍ hudby. Zbytek je tak trochu blábol a vážně nechápu nominaci na Oscara za scénář. Monty Pythonům by pak museli zavést nějaké ještě větší ocenění, protože proti tomuhle jsou chlapíci z létajícího cirkusu dramatici jedna báseň. Nu což, nuda to není, pobavíte se, chytnete dobrou náladu dříve, než řeknete borůvkový koláč a budete si pobrukovat tyhlety chytlavé melodie ještě dlouhou dobu po závěrečných titulcích, takže to za ty peníze určitě stálo. Ale najdou se i mnohem lepší věci, do kterých lze investovat, takže... Tři a vlas děda Vševěda. [březen 2006] ()
Coenovce mám velmi rád, jenže muzikály nikoliv, takže není divu, že mé hodnocení je poněkud rozporuplné. Příběh je svěží, lehce humorný a odlehčený, v kostře velice dobrý nápad, ale přišlo mi, že není dostatečně hutný (detailní) a tak je jako z nouze ctnost alespoň prokládán písněmi, když už nic... Ty jsou v podstatě také podařené a určitě přispívají k už tak výtečné stylizaci doby, ale já na ně prostě nejsem moc zvědavý. Můj filmový požitek držela nad vodou tradičně kvalitní režie, práce s kamerou a Coenovská absurdita, tudíž film nezatracuji, pouze není tak úplně můj šálek čaje. 7/10 ()
To bylo krásný. I přes těch několik drsnějších scén neuvěřitelně laskavý filmeček, ve kterém vidíte krávu na střeše, zúčastníte se sjezdu Ku Klux Klanu a zamilujete se do Bluegrassu a Gospelů. Neuvěřitelně silný a výtvaně úchvatný film s výborným Clooneym, Turturrem, Blake Nelsonem i všemi ostatními. ()
„Sysla?“ Díky nenucenosti, s jakou Coenovi zasazují trojici pologramotných blbečků do rámce prapředka všech příběhů o návratu, bych neměl problém uvěřit, že Homér byl slepý černoch, který v čase hospodářské krize na drezíně drandil americkým jihem. Sebe-vědomé těžení z faktu, že většina hollywoodských narativů stojí na oddyseovském půdorysu, je odvážné, ale samo ještě kvalitní film nezajišťuje. V jednotlivostech zábavná, v detailech výstižná reminiscence starých časů, starých filmů a hodně starých mýtů po celou dobu marně hledá rytmus, tón i téma vyprávění. Trio hrdinů, kteří ztratili kontrolu nad vlastními příběhy (zato zjistili, že mohou měnit příběhy druhých), navenek každou chvíli míří jiným směrem, a zřejmě bychom jejich konání také měli průběžně posuzovat s rozličnou vážností (od Jsem uprchlý galejník přes Bonnie a Clydea ke Three Stooges). Jak je ale lze brát vážně, když nejprozíravější z nich, na němž komplet stojí nepatřičně nasládlý poslední akt, má jasno nanejvýš v tom, kterou pomádu si chce napatlat do vlasů? Konzistentní je Bratříčku, kde jsi? nakonec pouze svým „vyšisovaným“ vizuálem (Deakinsova kamera je vůbec parádní) a ohledáváním kořenů americké pop-music, což z něj dvakrát žhavého kandidáta k opakovanému sledování nedělá. 75% Zajímavé komentáře: ScarPoul, Jordan, classic ()
Taky se vám občas u filmu honí hlavou myšlenka "vždyť to zas tak skvělé není..", ale vždy se objeví něco, co vás donutí sledovat dál? Případně přemýšlet, nakolik to ti tvůrci myslí vážně? Mně se to stávalo zde... v momentě, kdy už nuda začínala velet STOP, skočila hlavním hrdinům do cesty další neskutečná situace... v celkovém součtu se to vydržet dá, krom toho je film plný absurdních scének i postaviček, hezké buranské atmosféry a má to styl... Satan a jeho čokl jsou boží. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (27)
- Vězeňská píseň ze začátku filmu (rovněž na soundtracku) je stará autentická nahrávka vězňů "Chain-Gang" (přel. řetězový gang). (c.tucker)
- Soundtrack měl nečekaně větší úspěch než samotný film, do začátku roku 2001 se prodalo přes 5 miliónů nosičů. (Tygrys)
- Gangster ve filmu (Michael Badalucco) je historická postava skutečného gangstera 30. let - M. Gillis, s horkou hlavou a se svrbícím prstem na kouhoutku, známý též pod jmény "Baby Face Nelson", George Nelson, "Big George" Nelson, Lester Giles, Alex Gillis, atd. Stejně jako jeho představitel ve filmu používal i on světoznámý gangsterský samopal Thomspon Model 1921 ráže .45 ACP s přezdívkou "Tommy Gun". Naprosto stejný samopal můžete vidět v rukou gangstera 30. let Michaela Sullivana (Tom Hanks) ve filmu Road to Perdition (2002). (c.tucker)
Reklama