Režie:
Emile ArdolinoScénář:
Eleanor BergsteinKamera:
Jeffrey JurHudba:
John MorrisHrají:
Jennifer Grey, Patrick Swayze, Jerry Orbach, Cynthia Rhodes, Jack Weston, Jane Brucker, Kelly Bishop, Lonny Price, Max Cantor, Neal Jones, Wayne Knight (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Frances Housemanová, přezdívaná Baby, tráví s rodiči léto v hotelu pro movitější hosty. Tady se dosud poslušná dcera seznámí nejen s divokým rytmem tance, který je konzervativními hosty považován za hříšný, ale také s tanečním instruktorem Johnnym Castlem. A když Johnnyho taneční partnerka Penny zjistí, že je v jiném stavu, a nemůže se zúčastnit vystoupení v sousedním hotelu, souhlasí Johnny, že místo ní zatančí s Baby. Začnou intenzivně trénovat a společné hodiny tance je natolik sblíží, že jejich vztah přeroste v lásku. Opravdovost citů však musí projít řadou těžkých zkoušek nejen na parketu, ale především v ovzduší konzervativní morálky, která jejich vztahu nepřeje. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (960)
Sympatie k niektorým filmom vo veľkej miere ovplivnia aj udalosti, ktoré sa pri pozeraní stali. Veľmi peknú noc som prežil pri sledovaní tohoto filmu (a ešte krajšiu po ňom) - ďakujem Lucia. Niektoré filmy v sebe majú náboj - burcujúci, spaľujúci a veľmi energický. Toto je jeden z nich. Milujem tú hudbu, milujem tanec a mám rád tento film. Úplným právom je to kult. Nostalgia je proste sviňa. 80% - nech nežerem. Huuuuuuuuuuuuuuungry Eyes!!! ()
Starý dobrý a známý Hříšný tanec. Patrick Swayze ve svých mladých a nejlepších letech společně s mladinkou a křehkou Jennifer Grey, roztančí všechny. Romantický příběh o ošklivém káčátku co dostane svého vysněného prince na bílém koni. Podle mě se nenajde moc lidí co tento film nevidělo. Je to povinnost vidět, ale ne nutnost milovat. PS: kvůli mamince 4* za mě by to bylo někde mezi 3-4*:) ()
Hudební legenda, Hříšný tanec, je film, který nezná málokdo, jenže já na něj koukám až tak pozdě. Možná mě to předtím ničím nezaujalo, jenže fakt je, že hudba v něm je opravdu výbornám dobře se poslouchá a v rádiích se hraje i dnes s takovým úspěchem, stejně jako tento film. Příjemně se na to kouká a rychle to utíká. Patrick Swayze si zde založil na své životní roli a já s tím naprosto souhlasím. Jedíná věc mě ale rozčílit dokázala. Všechny ty americký holky vypadali, jako kdyby měli bulímii, nemůžu si pomoct. Přesto se na to dalo hezky koukat, i když hodně, opravdu hodně tomu dodala právě samotná muzika, kterou budu slýchávat stále dál a dál, a jen tak se jí nezbavím. ()
Minimálně jedna hvězdička navíc je z nostalgie, dneska na mě Hříšný tanec působí podstatně více jako hloupá romantická pohádka, ale svého času to byl zkrátka fenomén, který každý znal téměř zpaměti. Myslím si, že pokud si zachováte nostalgický nadhled, může to být stále ještě slušná zábava, i když je fakt, že některé věty vyvolávají z divákovi zcela jiné pocity, než bylo zjevně zamýšleno, viz nesmrtelné "Baby nebude sedět v koutě!" :) ()
Galerie (64)
Zajímavosti (86)
- Keď Johnny (Patrick Swayze) učí Baby (Jennifer Grey) tancovať v miestnosti so zrkadlami a príde k nemu šéf, tak si je možné všimnúť, že po rozhovore Johnny odkladá veci z rúk do krabice. V ďalšom zábere, keď sa pozriete do zrkadla, ich stále drží v rukách. (Johnny.ARN)
- Patrick Swayze (Johnny) původně nechtěl roli přijmout, protože mu lékaři po zranění kolena nedoporučovali ve filmech tančit. Zaujal ho však charakter postavy. (kenny.h)
- Johnnyho (Patrick Swayze) automobil je Chevrolet BelAir Sport Coupe 1957. (xisp)
Pozor, osahuje SPOILERY!!!___Dirty Dancing je legendou mezi romantickými filmy. Podle této předlohy by se dalo udělat mnoho jiných tematicky podobných filmů se zaručeným úspěchem. Je pozoruhodné, že americkým producentům z továrny na sny se něco takového nepodařilo zopakovat. Proto jsem se rozhodl pomoci a vypsal jsem si na papír přesný postup, vycházející z originálu, kterého je třeba se držet. Kde to máme: Čtyři vejce, lžíce cukru, mlíko....... Ne tak to neni ten papír....Tak raději od začátku bez papíru......Léta páně 1963 si to Housemanovic rodinka rázovala po silnici do hotelu pana Kellermana. Kennedy byl ještě naživu (zastřelen v listopadu) a Beatles teprv začínali (v USA). Baby celá natěšená na práci u Mírových sborů ještě nevěděla, že příštích 14 dní si na Mírové sbory ani nevzpomene (Tak třeba za rok v Saigonu). O Hříšném tanci koluje celá řada klišé, jakože romantický kýč, slaďárna pro ženský atd. Těmto šablonám nahrává fakt, že už 3 desetiletí u filmu dojatě pláčou dívky a ženy mnohého věku, při pohledu na upoceného PATRIKA SWAYZEHO kroutícího boky v rytmu mamby. Ostatní si asi říkají 2x retro (80s, 60s) více peklo. Pozornému diváku ale neunikne fakt, že pod růžovou dekou pohádky o mladé holce, co si splnila svůj tajný sen, se skrývá něco mnohem více. Jedná se především o tzv. Kellermanovký komplex společnosti 60. let (pojmenováno podle hoteliéra Maxe). Tento se projeví hlavně v závěrečné scénce filmu, ale provází nás po celou dobu. Opravdu nevím, proč tolik zlidověla hláška „Baby nebude sedět v koutě.“, když hlavní roli má v závěrečné scénce právě Max Kellerman. Sentimentální dojetí pana Kellermana se svým „Mám pocit, že to končí.“ jeho stařecký rozjímání nad koncem sezóny, je něčím víc. Cítí, že mu ujíždí vlak a nestíhá držet tempo s novou vlnou 60. let. Slaví konec sezóny každý rok, ale tentokrát je pro něj o mnoho těžší představa, že ještě nějaká další sezóna bude. Celý život on a jeho rodina provozovali hotel. Dělali to dobře a fungovalo to. Má v sobě pýchu a hrdost na to, co dokázal. Chce pokračovat v tradici, ale už to nejde dělat stejně a nedokáže si to přiznat. Ani to, že se může mýlit. Doba se již změnila, ale představa, že by měl něco dělat jinak, je nepřijatelná. Kýčovitý sentiment společné písně______ „Join hands and hearts and voices Voices, hearts and hands At Kellermans the friendships last long As the mountains stand“ _________je přesně v duchu Kellermanovské tradice a mentality. Ta sice není špatná, ale zůstala myšlenkama 20 let nazpět. V roce 63 již působí směšně a tím ideálně kontrastuje se závěrečným tanečním vystoupením. V momentě, kdy se Kellerman připojí ke všeobecnému tanečnímu veselí, nastává rozhodující zlom v jeho smýšlení. On se sice již nezmění, na to je již příliš starý a zakonzervovaný, aby se změnil a začal dělat věci jinak, zůstává ale smířený. Už se přestal bránit věcem, před kterými do té doby zavíral oči a odmítal je. Pro něj je to vysvobození. Je to šťastný konec jeho kariéry, kdy neodejde zhrzený a zatrpklý do důchodu, ale s klidem uvolní své místo novým trendům nastupující květinové mládeže. Sám pak může s dlouholetými přáteli, rodiči těchto dětí, vzpomínat na staré časy, aniž by je dusil konzervativními večírky. Celkovou změnu přístupu generace otců, křečovitě držících klín v kormidle společenských mravů, doplňuje otec Baby svým závěrečným výrokem „Když se zmýlím, tak to přiznám.“, který zde má dvojí význam. Mezigenerační konflikt, o jehož síle svědčí i dobový Lennonův výrok „Nevěř nikomu, komu je přes 30.“, končí smírem. Tohle Kellermanovské procitnutí činí konec mnohem více dojemným, než se původně čekalo a je to myslím hlavně z důvodu, že to nebylo prvoplánově divákovi podsouváno. Konec filmu je vlastně i konec dlouhodobé konzervativní vize poválečné společnosti v USA, která vzala za své v 60. letech. Zde je tento celospolečenský přerod pěkně vyobrazen do pozadí romantické linky v prostředí rekreačního horského střediska. Aneb než řeknete o filmu, že je to romantická slaďárna bez obsahu, raději se nad ním nejprve zamyslete. Hudba totiž není jediným kladem filmu. :-) 80% () (méně) (více)