Režie:
Randal KleiserKamera:
Bill ButlerHrají:
John Travolta, Olivia Newton-John, Stockard Channing, Jeff Conaway, Barry Pearl, Michael Tucci, Kelly Ward, Didi Conn, Jamie Donnelly, Dinah Manoff, Eve Arden (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Americký muzikál Pomáda z roku 1978 patřil v době svého uvedení k nejnavštěvovanějším snímkům ve všech zemích. Vznikl podle úspěšné jevištní předlohy Jima Jacobse a Warrena Caseyho. Děj nás zavede do střední školy Rydell v padesátých letech. Danny Zucco, žák posledního ročníku, se po prázdninách opět setkává se svými kamarády. Ohromí je líčením svého milostného dobrodružství u moře. Mezi dívkami se objevuje nová žákyně Sandy. I ona se pochlubí svým prázdninovým setkáním s fantastickým chlapcem, s nímž prožila krásný milostný příběh. Když se "letní milenci" náhle setkají na Rydellu tváří v tvář, téměř ztratí dech. Jenomže láska v novém prostředí školy a spousty kamarádů má úplně jiná pravidla než na osamělé mořské pláži. V hlavní roli zpívá, hraje a tančí populární dvojice John Travolta a Olivia Newton-Johnová, kteří se tímto snímkem stali idoly mladé generace. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (707)
muzikálová klasika.. oblíbený film moji babičky... oblíbený film mojí mámi.. oblíbený film můj.. a jistě bude oblíbený film mé dcery, na které se ještě ani nepracuje =o) našlo by se na něm tolik chyb.. ale já je hladat nechci.. ba je ani nevidím.. protože to pozlátko okolo mě tak unáší.. k tomu úžasný písničky.. a sexy Travolta se svým ďolíčkem.. no co víc si ženská může přát :-D ()
Potřeba brát s velikánským nadhledem, tudíž nečekat seriozní podívanou. Travolta s vizáží jako ze žurnálu a Olivia Newton-John házíc na plac jeden hudební hit za druhým, to především drží vcelku tenhle kýčovitý a prostinký příběh. Dávka "retra" atmosféry sice měla opodstatnění už ve scénáři, ale v Pomádě to tvůrci (v čele s dále poněkud neúspěšným režisérem Kleiserem) silně přepískly. Lidem, co na tom nevyrostli, lze doporučit jediné. Poslouchat písničky, sledovat Travoltu a deset minut před koncem vypnout... ()
Asi jeden z nejlepších muzikálů (nehororových) který jsem měl tu možnost vidět. Já totiž na tohle moc nejsem, ale v mládí to byla povinnost. Kdo neviděl Pomádu, jakoby ani nebyl. Já se na to stejně vždycky díval hlavně kvůli Olivii Newton-John, která byla prostě k sežrání a pak kvůli té pasáži, kdy Danny Zucco chce být sportovcem (atletem) a moc mu ty disciplíny nejdou. Hudba byla slušná, taneční kreace všech zúčastněných a hlavně Travolty taky OK, ale to šlo většinou tak trochu mimo mou maličkost… ()
Travoltova třetí sedmdesátková hitovka v řadě po Carrie a Horečce. Super písničky, sympatické postavy a (legračně přestárlí) herci, taneční inferno na plese a scéna automobilových závodů v odvodňovacím kanále. Můj nejoblíbenější muzikál, což je žánr, který fakt nemusím. Akorát bych vystřihl písničku Frenchy, ta se mi tam vždycky jevila zbytečná. ()
Pomáda má v srdci mnoha muzikálových fanoušků speciální místo. Ano, Randal Kleiser možná v roce 1978 nerealizoval filmový muzikál, který by měl automaticky sloužit jako vzor pro všechny příručky při realizaci filmových muzikálů, síla téhle kultovní klasiky tkví ovšem v tom, že nestárne. Čerstvý věčný odchod Olivie Newton-John byl bohužel stejně nevyhnutelný jako jednou bude věčný odchod Johna Travolty, zrovna Pomáda je ovšem to dílo, které této skvělé a ikonické dvojici zajistí nesmrtelnost. Především i proto, že jde i po 44 letech o muzikál, kterému by kdejaký současný muzikál mohl jeho zábavnost a energii jednoduše závidět. Už v roce 1978 bylo jasné, že ve studiu Paramount vzniká adaptace úspěšného muzikálu Jima Jacobse z roku 1959, kdy si filmová adaptace ponechala časové zasazení a od počátku se stala muzikálem, který si diváka omotal kolem prstu a především šlo o jasnou trefu v rámci ideálního filmu na rande. Stačí se jen zaposlouchat do skvělých písní, nechat se oslnit výtečnou choreografii s neskutečnou energií a přitom pozorovat neskutečně živou kameru, střihové nápady a především sympatické obsazení, kdy John Travolta mohl po Horečce sobotní noci potvrdit status talentovaného mladíka a Olivia Newton-John s ním přitom dokázala držet krok. I jejich chemie poté byla klíčem k tomu, proč si dokázala Pomáda získat tolik diváckých srdcí. I přes fakt, že šlo do velké míry o film své doby, fakt, že si Pomáda dokáže získat novou základnu fanoušků i po letech dokazuje její nadčasovost. Příběh není dvakrát komplikovaný, přesto se Randal Kleiser a jeho tvůrčí tým s látkou vypořádali řemeslně impozantně a především v kontextu dnešních pokusů o muzikálu ze středoškolského prostředí je Pomáda něco jako památná relikvie, která je k popukání přesně v těch momentech, kdy k popukání být má a ne k popukání díky své ubohosti. Pomádu jde navíc vidět prakticky kdykoliv a ten film ani po letech neztratil ani kousek své neskutečné a až obdivuhodné energie. Kdekdo by v rámci sebezáchovy možná Pomádu osobně označil za guilty pleasure, to by ovšem byla chyba. Pod cukrkandlovým a nenáročným obalem se přeci jen skrývá i nějaká ta konfrontace s realitou, vlastním egem a částečně i dospíváním. Pod fasádou všech těch sympatických herců (kdy za zmínku stojí především Stockard Channing jako Rizzo) a živelné energie jde v jádru pořád pochopitelně o jednoduchou pohádku, v rámci zadání a měřítek by ovšem bylo těžké hledat lepší podívanou. Ať už se odkaz snažila pochcat dnes již prakticky zapomenutá Pomáda 2 s Michelle Pfeiffer a nebo se o to v nejblizší době pokusí chystaný prequel (ano, vážně!), kouzlo originálu bude nadále žhnout nejen díky faktu, že hity jako Summer Nights nebo Grease Lighting z diskoték asi jen tak nevymizí. Newton-John se i díky preferování hudební kariéry a v posledních letech i díky boji s rakovinou prsou nezvládla napsat skrz další várku výraznějších rolí, při každé repríze ovšem bude Sandy Olsson nadále žít a s ní i odkaz velmi sympatické a nadané herečky. Romance mezi Sandy a Dannym Zukem možná nebyla úplně vzorová, přesto se zapsala mezi nejlepší cukrkandlové příběhy 20. století.... () (méně) (více)
Galerie (142)
Photo © 1978 Paramount Pictures
Zajímavosti (71)
- Jeden z uznávaných amerických filmových kritikov zhrnul podstatu filmu slovami: „Je to hrubý a nepekný film, napriek tomu sa človek pobaví, keď sleduje, ako sa producenti nervózne usilujú zmieriť dve typy morálky, aby si zachovali priazeň rodičov i detí; dospelí sa domnievajú, že sex je v poriadku, pokiaľ ste zamilovaní, zatiaľ čo dospievajúci sa domnievajú, že sex je v poriadku, pokiaľ ste zamilovaní do nej“. (marlon)
- Annette Charles (Cha Cha) trpela počas nakrúcania nesmiernymi bolesťami. V záberoch ju často vidno, ako sa o niečo opiera. Hneď po poslednej klapke brali herečku na operáciu. Išlo o mimomaternicové tehotenstvo. Annette Charles sa stala predlohou pre Barbie bábiku Cha Cha od firmy Mattel. (Raccoon.city)
- Jeff Conaway (Kenickie) hrál v původním muzikálu na Broadwayi roli Dannyho Zuka (ve filmu John Travolta). V této roli se střídal s Richardem Gerem a Patrickem Swayzem. (ČSFD)
Reklama