Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zatímco v ALMOST FAMOUS hraje Francis McDormand ustaranou matku prosazující heslo neber drogy, ve filmu LAUREL CANYON si zahrála drsnou rockerku, pro kterou jsou drogy a volná láska běžnou součástí života. LAUREL CANYON je známé údolí v Hollywoodu, ve kterém mají své luxusní rezidence producenti a hudební hvězdy. V jednom takovém honosném sídle mají nahrávací studio a zároveň bydlí Jane se svým milencem, rockovým guru Ianem. Jejich bohémský život ale jednoho dne naruší Janin syn Sam, který úspěšně dokončil studia medicíny na Harwardu a nyní se vrací do LA dokončit postgraduální studium neuropsychiatrie. Není sám, přivezl si s sebou svou dívku ze studií Alex. Mladý pár ovlivněný konzervativním způsobem života na Harwardu se střetává s jinou společenskou realitou. Jane se bude muset znovu naučit, jaké to je být dobrou matkou svému synovi. V roli mladého medika Sama uvidíte Christiana Balea (Americké psycho, Království ohně), jeho přítelkyni Alex hraje krásná Kate Beckinsale (Pearl Harbor, Underworld, Van Helsing). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (72)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $3,663,356Tržby Celosvetovo $4,412,203║ Dráma zo života čo sa na nič viac než nemusí nehrá, a to je škoda, že tak tomu chýba trošku hlbší dejový či rovinný nádych čo by mohol viac upútať a prípadne poučiť ako to v živote chodí. Tak trochu je to film bez riadneho konca, proste prídu titulky a pocit je potom ťažko stanoviť k tomu čo bolo videné. Christian Bale svojou úlohou a teda jej stvárnením samozrejme aspoň o triedu všetkých prečnieva a to tam majú 3 hlavné postavy na vlas rovnaký priestor. ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Ešteže Sam a Alex prišli na to, že žijú životy podľa nejakej nudnej knižky, a že Jane dostala rozum v správnej chvíli, lebo zašlo by to ďalej a už by sa z toho nevyhrabali. Výborný Bale a fantastická McDormand ... štvrtá hviezda za nich. Mám ich oboch veľmi rada. Aj hudba nebola zlá. Celkom príjemná vec. ()

Reklama

D28 

všechny recenze uživatele

Všetko podstatné pekne zhrnula mat-ilda.Ja len podčiarkujem,že výkony,aké tu predviedli Frances a Christian by sa mali vyučovať na hodinách hereckej výchovy.Ja som im normálne pri pozeraní filmu tlieskala.A druhý zvuk,čo som vydala,bol nekontrolovateľný smiech pri poslednej scéne s lodičkou ťahajúcou Alessandra na nafučke.Považujem to za hlavný prínos filmu mojej osobe,pretože zobrazené vzťahy sú mi príliš vzdialené.A nemyslím to ironicky. ()

F.man 

všechny recenze uživatele

Hodně zajímavý střet dvou životní stylů. Na jedné straně hedonistická matka Frances McDormand a její přítel, rocker Alessando Nivola, na straně druhé vzdělaný a slušný pár Christian Bale. Sympatické na režii Lisi Cholodenko je, že příběh nechává volné plynou (někdo by řekl až pomalu), nevytváří žádné umělé problémy a necháva postavy volně a reálně interagovat. Čtyřlístek zmiňovaných herců navíc hraje hodně uvěřitelně, čímž vzniká hodně uvěřitelné dílo. Dlouho jsem se rozhodoval jestli tři nebo čtyři, ale díky parádnímu soundracku vyhrává hodnocení vyšší I can't control my heart... I wouldn't want to, even if I could. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

We just hadn't planned on a change of plan. / Well who plans on a change of plan? I mean, that would be sorta paranoid, don't you think? Živě si vzpomínám, jak jsem před téměř dvaceti lety v rámci Amerického nezávislého léta ČT2 zhlédl Laurel Canyon poprvé a nedokázal v Christianu Baleovi v roli citlivého a seriózního mladého psychiatra, nevidět magora přioděného jen adidaskami a motorovou pilou resp. jak dobře jím zde dokáže po své životní roli nebýt. (Předsudek diváka a čtenáře Amerického psycha.) S odstupem času mě mnohem víc udivilo, jak nemístně krotká a ne-nezávislá tato rádoby exkurze do světa hudebního průmyslu počátku tisíciletí je. Sám Bale k podobnému žánru čichl mnohem radikálnější Sametovou extází, kde chtěl nonstop prcat Rhys Meyerse. V sountracku, vedlejších rolích a periferii mizanscény se to hemží takovými jako Sparklehorse, Mr-Dinosaur-jr-Lou Barlow on-the-bass, Bryan Ferry, T-Rex, Daniel Lanois, ten kudrnatý týpek s kytarou z Incubus, Serge Gainsbourg a další z rádia pro pamětníky. Producentská mamča Frances McDormand, která v rezidenci nedaleko Hollywoodu zkouší z muzikantů vyždímat rádiový singl, sice ukáže i kozy, když je potřeba kapelu ve studiu trochu rozpumpovat, ale ve skutečnosti nikdo, ani "divoký" frontman, nemá koule zvolit si jinou cestu, než být chápavý, milý, smířlivý a celkem slušný. Střet životních přístupů, usedlého a excentrického, o němž se hovoří v jiných komentářích, tak trochu bohužel ústí ve prospěch toho prvního, bezpečného. A producentská mamča za pochvalného mručení super-husy v podání Kate Beckinsale nakonec z kapely vyždímá baladu Shade & Honey (Sparklehorse), nikoliv špatnou, ale baladu anyway. Co by taky jeden chtěl; točila to ženská, která má na svědomí film s afirmativním titulem Děcka jsou v pohodě - a která se nejspíš chystá do rodinného filmu přemrdat geniálního Toniho Erdmanna. Nein, bitte. Jistou nespokojenost z deficitu rebelie vyvažuje pár scén intenzivního erotického dusna, jako ta mezi Balem a andělskou Nataschou McElhone, když si v autě povídají, co a jak by druhému nejraději provedli v rozkroku, a podmanivá, jemně zkouřená atmosféra, která sem sice možná zabloudila náhodou od Sofie Coppoly v sousedství, ale která přišla tomu konformnímu skuhrání náramně vhod. ()

Galerie (36)

Reklama

Reklama