Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zasněženým vysokohorským údolím projíždí skříňový automobil označený nápisem Spoje. Posádku vozu tvoří řidič a ozbrojený zaměstnanec poštovní ostrahy. Do blízkého JZD vezou zaměstnancům tři čtvrtě milionu korun. Náhle se před řidičem objeví osobní vůz. Před jeho koly bezvládně leží ženská postava. Řidič vystoupí z vozu. V tom okamžiku jej skrytý útočník uhodí obuškem do hlavy. Vzápětí z opačné strany zazní výstřel, který otvírá dramaticky vypjatý příběh, jehož další děj se odehrává ve vlaku jedoucím silvestrovskou nocí. Mezi cestujícími je totiž trojice pachatelů s lupem a za každou cenu hodlá dojet do cíle. Dokáže se průvodčí Emil ubránit násilí i finanční nabídce, které na něj číhají? Hlavní roli televizního filmu režiséra Jiřího Svobody vytvořil Lukáš Vaculík. (Česká televize)

(více)

Recenze (69)

mh.mail 

všechny recenze uživatele

50% - Jednota místa a děje situovaná tentokrát do jednoho nočního rychlíku, který v silvestrovské noci jede ze Slovenska do Čech, je pro mě vždy zajímavým prvkem. Nejinak tomu je i v tomto televizním filmu. Sice to není žádná extrémní pecka, ale rozhodně to obsahuje určité prvky napětí. Slušný průměr. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Dramaticky vypjatý televizní příběh to teda příliš nebyl. Té noci v tom vlaku sice jeli zloději, ale jelo tam taky spousta jiných lidí na kterých Vaculík hodlal vyrejžovat jmění. Jenže celé skutečné napětí přišlo až na závěrečných dvacet minut. Do té doby nám Vaculík popsal svou minulost a představy o budoucnosti, které se značně lišily s představami jeho partnerky. Já shledával pohledu hodné jen to, jak se dá na jedoucím vlaku vydělat majlant za socialismu. ()

Reklama

curfew77 

všechny recenze uživatele

Muselo být peklo natáčet v úzkých vlakových chodbičkách a kupéčcích, Svoboda si to prostě vždycky uměl udělat těžké. Atmosféra šedé osmdesátkové zimy z toho dýchá dokonale a princip "vlak jede furt pryč a strojvedoucího nezajímá, co se děje vzadu, dokud někdo nezatáhne za ruční brzdu" už je vytěžený skoro stejně dobře, jak pozdějc v PROČ. Jinak je ale bohužel zápletka dost přitažená za vlasy: fakt nevím koho by napadlo prchat po přepadení poštovního auta přes celou republiku nočním rychlíkem, asi opravdu jenom Sváťu Skopala, a kdybych byl socialistický desperát nezastavující se před ničím, prostě bych Vaculíka vyšoupl z vlaku, na nejbližší stanici vystoupil zadem a nevadilo by mi, že to není Praha ale třeba jenom Žilina. Navíc, jak už tu někdo trefně poznamenal, kdyby v téhle detektivce klepali na dveře aspoň průvodčí a každý druhý cestující si zamykal kupé, nebylo by vůbec co řešit :) Za technické provedení v reálných vlakových interiérech, sevřenou atmosféru a oblíbence Vaculíka tři hvězdy a 55 %, víc ale ani ťuk. PS: Marně jsem tápal, proč se ve filmu vyskytují fiktivní stanice (Bolenec?) a na kterých nádražích se ve skutečnosti natáčelo - web Filmová místa nenapověděl, pokud má někdo vodítko, šoupněte to do zajímavostí ;) ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Ve vlaku se toho může stát opravdu hodně. Sledujeme příhodu postavy Lukáše Vaculíka, která stihne být mimo průvodčího též detektivem, šmelinářem, pinglem. Tvůrci to asi tak nezamýšeleli, ale my dnes můžeme mimo sporý detektivní příběh sledovat též to, jak (ne)fungovalo socialistické hospodářství a co nenabízel trh, nabízeli na černo různí "živlové". Téměř bez napětí, s jedním lehkým zvratem, úsměvnými záporáky, poměrně lehce předvídatelné, s rychlým koncem. Nebýt zajímavých cestujících, ani tento film by nebyl nikterak zajímavý. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Hodně naivní detektivka s mladým uchem Lukášem Vaculíkem hrajícího naivního vlakového průvodčího Emila, jehož osud je kýčovitý až běda. Celkové zpracování včetně scénáře a režie je nedotažené a místy až hloupé. Postavy se chovají tak, že to hlava nebere a místo dramatických okamžiků se z nich stávají situace nechtěně humorné. Atmosféru tak nejvíc tvoří vlakové prostředí, kde se téměř celý příběh odvíjí. Zaujme role Zory Ully Keslerové jako servírky v jídelním voze (i když její postava kýčem taky pěkně hýřila) a synťácká hudba Jozefa Revalla, která se ale občas vykrádá hudebními motivy z jiných Svobodových filmů. Hodnocení by bylo asi na dvě a půl, ale přesto zaokrouhlím na 3. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (4)

  • Může se jevit jako chyba ve filmu, že na začátku a na konci je v čele vlaku elektrická lokomotiva současné řady 151.019-7, zatímco v průběhu filmu jede motorová lokomotiva souč. řady 754. Vzhledem k počasí mohlo jít v provozu o namrznutí trakčního vedení, kde nemůže být pochopitelně v čele vlaku elektrická lokomotiva, neboť by nemohla odebírat proud. (alanwilder)
  • Pistole, kterou má pod polštářem zraněná cestující, je Luger P.08. Tato pistole se vyráběla v letech 1900–1942. (PaulxH)
  • V nočních záběrech z trati je možné si všimnout, že vlak vede dieselová lokomotiva "zamračená" řady T478. V posledním záběru ale v čele vlaku stojí lokomotiva elektrická, konkrétně "banán" E 499.2015, přičemž vlak mezitím nikde nezastavoval. (Stejšn)

Reklama

Reklama