Reklama

Reklama

Policajt

  • Francie Un flic (více)
TV spot

Obsahy(1)

"Jediné city, které byl kdy člověk schopen vyvolat v policajtovi, jsou nedůvěra a podezření..." Takové je motto francouzského kriminálního filmu Policajt režiséra Jean-Pierra Melvilla. V tomto chladném, ale i s jistou dávkou neúprosného odstupu natočeném snímku se objevuje Alain Delon ve své obvyklé poloze tvrdého, uzavřeného a osamělého hrdiny. Jako komisař Coleman se dostane do rozporu mezi služební povinností a vztahem ke svému dávnému příteli. Simon, s jehož ženou má Coleman milostný poměr, je zapleten do přepadení banky a obchodu s narkotiky. A Coleman stojí náhle před nejtěžším rozhodnutím svého života... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (101)

EastWicka 

všechny recenze uživatele

Film slavného Jeana-Pierra Melvilla z dob, kdy krásní francouzští policisté trávili každou volnou chvilku v báru za piánem, i po střelnici si křepkým krokem vykračovali v prudce elegantním obleku, obluzovali vdané femme fatale a křehké transvestity (pokud je tedy zrovna nonšalantně nemlátili)... A jen tak mimochodem, zlehka a stylově, pronásledovali gangstéři... Hmmm. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Film pre hluchonemých a nie je to western, kde stačí aj Morriconeho hudba a zamyslený pohľad prežúvajúceho Clinta Eastwooda, aby sa kôň aj dej posunul ďalej. Tento film nič také neponúka, iba Delona v teflónovej forme, ale inak kriminálka bez napätia a bez atmosféry. Jediným pozitívom a na dnes až kultúrnym šokom tu bolo, že Delon ako fízel normálne praštil do hlavy transvestitu a ešte sa mu vysmial, že z neho urobí ženu! Pre 50 rokmi drsné a chlapské, dnes už homofóbne, transfóbne a hlavne nedovoľte si dnes už osobe s penisom a ružových šatách hovoriť, že nie je žena, boli by ste za blázna! ()

Reklama

borsalino 

všechny recenze uživatele

Syrová francouzská kriminálka, nicméně patřící spíše k průměru. Ve filmu se prolínají dvě dějové linie. V té první se představuje policejní komisař (A. Delon), stravovaný svou prací, při které se setkává převážně se zločinci, což ho vede do osobnostní uzavřenosti a osamělosti (říkal jsem, že za čas by byl takový člověk dobrým adeptem syndromu vyhoření). Druhou linii tvoří čtyři zločinci, kteří přepadnou banku, s lupem pak utíkají, aby naplánovali další loupež. Spíše náhodou se jim na kobylku dostává policejní komisař. Rozhodování mu komplikuje vztah ke svému příteli, který je do zločinu zapletený, druhou komplikací pak je citový vztah k ženě tohoto svého přítele. Vzhledem k tomu, kolik jsem již shlédl francouzských kriminálek musím říci, že film postrádá šmrnc a šarm nebo tvrdost a nekompromisní postoj... Prostě od začátku tušíte, jak to asi skončí a jen těžko se spletete. To je prostě málo. Za výkon A. Delona za tři, ale spíše s mínusem. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Když to klapne, necháme tě." A když to neklapne, tak ti nafackujeme a zavřeme tě. To je sice poměrně stupidní informace, ale francouzští kriminalisté to evidentně mysleli vážně. Já se tedy přiznám, že jsem se chvílemi poměrně slušně nudil, protože nemám rád filmy, ve kterých musím čekat dlouhé minuty na jakýkoli hovor. Tady se sice pořád něco dělo, ale asi to na můj malý mozek bylo příliš velké umění. Ale abych jen nehaněl, tak známé trio padouchů ve složení Drcal, Sběrač a Zmizík mě celkem pobavilo. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Na přelomu 60. a 70. let se ve Francii točily podobný filmy jak na běžícim pásu. Většina se mi líbí, ale zrovna tenhle film nějak nefunguje. Alain Delon je tady takovej nijakej, Catherine Deneuve se ve filmu jenom tak občas mihne a zůstala dost nevyužitá, celá vlaková scéna vypadá, že se sem omylem dostala z nějaký parodie, navíc mě to nějak nevtáhlo do děje a celkově to byla docela nuda. Jediný, co se tomu nedá upřít, je slušná atmosféra. Ale od jmen jako je Melville nebo Delon člověk čeká víc. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (12)

  • Pri plánovaní vlakovej lúpeže počítajú s časovým rámcom 20 minút. Keď k lúpeži skutočne dôjde, sekvencia má vo filme presne 20 minút. (Arsenal83)
  • Prepadnutie bolo natočené v Saint-Jean-de-Monts (Vendée) v kaviarni Le Cardinal (teraz La Piscine), ktoré bola na chvíľu premenená na pobočku banky. Zvyšok sa natočil v Paríži, Bordeaux a a v štúdiu v Boulogne-Billancourt (všetko Francúzsko). (Arsenal83)

Reklama

Reklama