Reklama

Reklama

Poslední část Trilogie pomsty (Sympathy for Mr. Vengeance, Old Boy). Pomstychtivá mladá žena s andělskou tváří po návratu z vězení hledá odplatu – za zločin, který nespáchala, za příkoří, které musela vytrpět, za ztracenou dcerku, kterou musela opustit. Film byl oceněn na festivalu v Benátkách 2005 Malým zlatým lvem. (oficiální text distributora)

Recenze (361)

Douglas 

všechny recenze uživatele

Opět film Park Chan-wooka, který tematizuje pomstu a transformuje ji z tradičního McGuffina žánrových filmů do morálně extrémně problematické otázky. Je mnohem méně evidentní, kdo a zač se komu mstí, hrdinové si vzájemně právo na pomstu nikoliv uzurpují, ale předávají. Hrdinkou filmu je tentokrát žena a její silný mateřský cit, které se snaží přijmout poté, co jí byl před mnoha lety "násilně vzat". Kvůli unesené dceři se dostala do vězení a odpykala si dlouhý trest. Po návratu si není jistá, co chce dříve - najít svou dceru a ztracený vztah k ní, nebo se pomstít muži, který to všechno způsobil? __ Park Chan-wook zvolil složitou vyprávěcí strukturu plnou flashbacků, ve kterých se postupně odhaluje minulost a pravé motivace jednání postav, takže si často nemůžeme být vůbec jisti, zda jsou naše hypotézy založeny na důvěryhodných indiciích. Forma se soustředí na postavy, jejichž klíčovost a vztah s ústřední dějovou linií se objeví až posléze. Hrdinka si každý krok pečlivě promýšlí, ale na rozdíl od podobně uvažujícího "mstitele" (jednoho z vícera) z režisérova předchozího filmu Oldboy však má i pro co žít. Její vztah s dcerou je mnohem čistší (a očistnější) než v případě incestu ze zmíněného Oldboye. __ Nejzajímavější na celém filmu je Parkova práce se stylem. Kdykoliv se zdá, že už nemůže zajít dál a že film upadne do samoúčelného manýrizmu, snímek zcela plynně a systematicky přejde do úplně jiné podoby, přičemž v závěru místo velkolepé katarze navíc zákeřně změní žánr. Jako východisko z emocionálně vygradované situace používá typicky jihokorejský zlý černý humor, díky němuž si však může dovolit inscenovat závěrečnou katarzi jako křehký a veskrze intimní moment sebeočištění. Mou analýzu celé "trilogie pomsty" najdete tady. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Lady, máte veškeré mé sympatie. Dvě hodiny nabité skvělou hereckou studií, úžasnou výtvarnou stránkou, barevnou symbolikou, pocity, myšlenkami... Mít zítra ještě den volna, jdu dnes znova do kina. Totálně nasazených 100% za další z asijských filmových básní s úchvatnou hudbou, opět na téma "pomsta není tak sladká jak se zdá", a opět jinak. Dokonale. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

„Do You Speak English?“ Nakonec to nejlepší. Černá komedie? Thriller? Rodinné drama? Podobenství? Sympathy for Lady Vengeance nelze nikam zaškatulkovat a je to jenom dobře. Každé její (jejich?) sledování může být zcela odlišným zážitkem. Záleží na náladě, očekáváních, ochotě akceptovat zdánlivě neakceptovatelné. Park Chan-wook nabízí třetí a opět originální pohled na různé podoby pomsty: hlavní hrdinka po třinácti letech opouští vězení, kam byla zavřena pro vraždu malého chlapce. Postupně vychází najevo, proč ho zabila a proč má nyní pádný důvod zabít někoho dalšího. Není snadné propracovat se přes spoustu zbytečných informací, majících během úvodních čtyřiceti minut takřka lavinový charakter. Skutečně jsme museli poznat všechny Geum-ja Leeiny (prosím, nekamenujte mě za to skloňování) spoluvězeňkyně, jakkoliv (ne)důležité pro její plán? Hrdinka, mstitelka, je opravdovou „bohyní“, do kůže oděná, s charakteristickými červenými očními stíny, s obvázaným prstem (který pár minut nebyl součástí zbytku těla), s vymazleným dvojhlavňovým koltem. Jakoby utekla z nějakého komiksu. Vlastně by ani nemusela utíkat, ona se v něm přímo nachází, veškerá podobnost tohoto extrémně stylizovaného světa s realitou by jenom podrývala důležitou nezařaditelnost celého snímku. Kdyby například posledních cca třicet minut bylo pojato s větším důrazem na realističnost, scéna samozvaného rodičovského soudu by ztratila ze své poetiky. Je to právě jedna z těch scén, kdy jsem s němým úžasem a mrazením v zátylku přihlížel ohňostroji morbidního humoru („Táto, nejsme poslední“). Možná to vtipné být nemělo, možná mi to příště ani vtipné připadat nebude, ale na dlouhou dobu si ji v paměti uchovám jako nejneotřelejší pojetí tématu „rodiče, jejich děti a zodpovědnost k nim“. Lady Vengeance má krom zmíněných také spoustu jiných předností. Opět například ukazuje výplody Parkovy nadprůměrné a konkrétním cílům vyhovující imaginace. Opět ale nebude po chuti všem divákům. Těm, kteří neradi experimentují sami se sebou, bych doporučil Tarantinova Kill Billa, především jeho druhou část, která je něčím hodně podobným, ale zároveň mnohem konzumovatelnějším, pardon, konzumnějším. 90% Zajímavé komentáře: Douglas, Marius, Tyler, Silas, kikuka, numi ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

"Melancholická" záverečná polhodina je vzhľadom na ostré úvodné tempo už trošku rozťahaná a únavná... ale aj tak je to celkovo parádna, precízna filmárčina, aká sa v západných kinematografiách často nevidí. Najviac ma potešilo, že to aj napriek ťažkotonážnemu námetu nestráca nadhľad a zmysel pre humor (muž so skladacou sekerou). ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Pomsta nebyla nikdy tak sladká jako v trilogii Chan-wook Parka a hlavně posledním dílu s názvem Nebohá paní Pomsta, který si na nic nehraje, je na něm znát, že se snaží inovovat myšlenku pomsty, ale stejnak se táhne za stejným cílem jako každý díl z trilogie o pomstě, proto mě trošku unavuje stále dokola sledovat to samé, spíš se těším na samotný závěr, který by vždy všecko měl rozlomit, protože za tím se většinou hlavní postava táhne, no prakticky pokaždé. Ten prostředek by měl diváka samotného rozčílit a víc si hlavní postavu znenávidět, jenže tady jsem ani u závěru nebyl příliš spokojený, možná už jsem těma pomstama tolik nacucaný, že mě nedokáže žádná další natolik překvapit jako ty předtím. Film je to určitě slušný, zajímavý, ale o originalitě bych tady už moc nemluvil, spíš bych to viděl jako nutnost natočenou do trilogie z pohledu ženského. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $4,526,000Tržby USA $211,667Tržby Celosvetovo $23,809,504║ úplne mimo mňa to išlo ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Obrazově je tento film zvládnut perfektně. Bohužel tak dokonale na tom není příběh a chvílemi naráží na fakt, že neví co přesně divákovi říct. Celá trilogie o pomstě od Chan- wook Parka je obrazově dokonalá, ale příběhově trochu podívaná ne o třech dějistvých, ale o jednom, na který hledí z různých pohledů. Ano nejde o ten samý důvod, o stejný zločin, ale o důsledek všech těchto konání a tou je pomsta samotná. V tom je Paní pomsta asi nejslabší z trilogie a jen ve mě zůstává otázka, není li někdy méně více... ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Seo-Gyeong Jeong, Chan-wook Park .. III. Mírné zklamání. Pověst nejlepší části a vrcholu "Chan-wook Park trilogie pomsty" zůstala jen nenaplněnou zvěstí! Zpracování se velice dobré, přesto není tak intenzivní, mrazivé a stylové jako v případě skutečného vrcholu a tím zůstává Oldboy. Samotný příběh pomsty nemůže popřít inspiraci v díle Agathy Christie – Vražda v Orient Express, což sice vyplave na povrch až v závěrů, o to více zamrzí. Naopak budování vztahu matka – dcera a vůbec mnohé emoce kolem jsou velice působivé, čemuž v neposlední řadě dosti napomáhají skvělé herecké výkony. Nicméně, trilogie je tímto uzavřena a jsem velice zvědavý, čeho se od tak talentovaného režiséra dočkáme příště.. 75%. ()

Faye 

všechny recenze uživatele

Vizuálně překrásný film s opět nádhernou hudbou, ale tentokrát, alespoň pro mě, mnohem působivější než byl předchozí Oldboy. Všechny možné emoce ženy (nenávist, mateřská láska, muka možné spoluviny) roky zkrocené do jediné myšlenky a to - pomstít se! Nekompromisní, do detailů promyšlená pomsta ženy, plánovaná ve vězení po dobu 13 dlouhých let, kde jí předstíraná laskavost a „dobré“ srdce dokázalo získat spoustu pomocníků. A konečně nastal její čas..„využila ostatních lidí, aby udělali to, co chtěla ona, ale stále nenašla vysvobození, po kterém prahla.“ ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Tazko sa mi hladaju slova, ako vyjadrit to filmovo bezchybne a mnohovrstevne Parkove uzavretie svojej volnej "vengeance trilogy". Od hereckeho ansamblu (plneho epizodnych uloh hercov, stvarnujucich hlavne postavy v predchadzajucich castiach - Sympathy for Mr. Vengeance, Oldboy), cez dokonale formalne prevedenie (aj napriek tomu, že s filmu cítiť inšpiráciu od Seijun Suzukiho je Parkov audiovizualny rukopis jasne badatelny od nadhernej titulkovej sekvencie, az po bezchybnu kompoziciu obrazu -> striedanie dlhych zaberov, zname jazdy, ako i na milimeter presna montaz so zvukom - prudko navykovy soundtrack pozostavajuci vyhradne z klasickej hudby) az po samotny pribeh, ktory jednak rozsiruje ponatie samotnej pomsty a na druhej strane doslova filtruje situacie, ktore by vasu pozornost od pomsty odvadzali a umoznovali vyraznejsie stotoznenie sa s hociktorou postavou. Navyse vdaka nazeraniu na pomstu skrz zensku postavu je k nam prvykrat v trilogii prisuvana aj velka davka skutocnych citov - materskych a zenskych. Ich emocna sila v ocistujucom zavere je zdrvujuca. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Výsostně povedené završení Parkovi trilogie (započteme-li i povídku ze Tří Extrémů tak tetralogie) o pomstě. Jako v předchozích případech se na ní podíváme z různých pohledů a znovu úplně jinak. Co naopak zůstává jsou bravurní herci, skvělá technická stránka, obvzláště kamera a hudba, a nejedna scéna, která se zaryje svou silou do paměti. Ovšem proč opakovaně pět ódy na Park Chan-wooka, když je to zhola zbytečné. Tenhle "díl" totiž není o nic lepší / horší než-li ty předchozí. Při takové kvalitě již opravdu záleží na Vás, který z dílů je pro Vás ten "nej". Pro mě to sice tenhle není, ale co už s tím. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,Za Tvou zkaženou tváří je anděl.“ ,,Opravdu myslíte, že je ve mně anděl? Pokud ano, kde byl, když jsem spáchala ten hrozný zločin?“ Určitě nejlepší Korejský film co jsem viděl. Zajímavá filmařina, stále se je na co dívat, příběh má dokonalou údernost vyprávění –( proč by dítě vydíralo pláčem, když si může vzít nůž… atp, atd). Velkolepý plán ,nechybí prostřihy do ženské věznice a fascinující pasáže s využitím vážné hudby. Příběh nabízí otázku zdali se ,,dobrosrdečná čarodějka“ změnila či ne s magickým právem volby na konci. Tak oblékat pláštěnky, jde se na věc! PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *** ()

TheMaker 

všechny recenze uživatele

::::::::::::::: Yeong-ae Lee je krásně charismatická herečka a v tomto filmu to jenom dokazuje. I když jsem film tak úplně nepobral, neskutečně mne dostal svým originálním, dalo by se říci uměleckým pojetím, a určitě si ho rád brzy pustím znovu. ::::::::::::::: ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Ve všech třech filmech náležících do Parkovy trilogie o pomstě režisér vychází z pojetí odplaty jakožto prostředku, kterým oběť doufá do svého světa navrátit racionální řád. Uchýlením se k odplatě však zasahuje do životního řádu druhých osob, čímž zákonitě uvádí do chodu tragický řetězec příčin a následků. Parka zajímá dualita pomsty přinášející zároveň destrukci i sebedestrukci. Jeho hrdinové proto nikdy nejsou heroičtí, nýbrž jsou vždy ubozí a tragičtí, a vykonáváním vendety se opětovně stávají oběťmi. ___ Více v recenzi na Rejže.cz. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

No tak nic zas tak uzasnyho se nekona, ale zklamanej nejsem, moc sem necekal, protoze sem zvyklej, ze vetsina cinskech filmu je na csfd nadhodnocena. Ze zacatku me film dobre naladil, uvodni titulky jsou genialni a prvnich asi 10 minut je perfektnich. Jenze pak se tam furt motaj naky postavy, lita se v case, nevedel jsem kdo je kdo a o co jde a v podstate se nic nedelo. Pomsta zacne az nekdy za 70 minut, ale cca 30 minutova scena s rodicema je fakt pekne vostra a to i presto, ze se nekonaj zadny jatka. No a zaverecnejch 15 minut je zbytecnejch. Nicmene herci hrajou slusne, zadny hystericky vriskani se nekona, hudba je velice prijemna a po vizualni strance je film moc peknej a i pres ten zmatenej a pomalej pribeh sem se moc nenudil, takze to nakonec na ty 4* bude. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Velice zdařilý film, který pro trochu "rozkoukaného" diváka v tématu "ženských mstitelek" není natolik originální a spíš evidentně čerpá ze zaběhlých klišé. Vzorů by se daly najít desítky, zejména v 70. letech tyto filmy hodně frčely v Japonsku (explotační asijské období s herečkami-zpěvačkami jako byla Reiko Ike či Meiko Kaji) a nebo už ultrabrutální depresivní počin šílence Vibeniuse Thriller - en grym film (1974) s Christinou Lindberg. Každopádně asijské "pomstichtivé období zneuctěných žen" probíhalo někdy v letech 1970 - 1974. Vsázelo jednak na násilí a brutalitu, tak ale i na neuvěřitelně propracované příběhy, scénáře pomsty a vyjebávky se všemi, kteří se nějaké křivdy dopustily... Takže ač je tento film od Chan-wook Parka velice zdařilý, spíše opakuje témata dávno v Asii zaběhlá a znovu je oživuje v neuvěřitelně působivém podání ...a předkládá s celou parádou nezvyklému evropskému divákovi ... ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Zlatý klinec Filmasie nebol zlatý ale diamantový . Park Chan Wook nám tu svojim typickým štýlom servíruje cestu za pomstou. Pomstou, ktorá je hlavným hnacím motorom hlavnej hrdinky, nespravodlivo, napriek tomu dobrovoľne odsúdenej za vraždu, ktorú nikdy nespáchala. Podobne ako v predchádzajúcom Oldboyovi je prvá polovica trochu chaotická a divák, ktorý nevidel žiadny Parkov film bude mať mierny problém sledovať dej. Oproti Oldboyovi však expozícia Lady pôsobí stále prehľadne až striedmo. Striedanie retrospektív v prvej polovici však jednak výborne predstaví hlavnú postavu a jednak umožní divákovi nahliadnuť na základné prvky jej geniálneho plánu pomsty, ktorý režisér pozošíva nitkami druhej polovice tak, že umožní neuveriteľne silný emocionálny zážitok vo veľkom finále. Lady je podľa môjho názoru filmársky a formálne ešte viac vyčačkaná ako jej starší braček a žiada sa mi povedať, že pokiaľ ide o vizuál, pôsobí Oldboy proti Lady tak trochu ako študentská práca toho istého režiséra. Geniálna vizualita je potom podporená o nič menej geniálnym soundtrackom, hlavne z Vivaldiho ma už dávno tak nemrazilo ako pri niektorých scénach v tomto filme. Po obsahovej stránke je hlavnou devízou filmu scenár, ktorý je prepracovaný do špiku kostí, pričom niektoré scény sú úplne fenomenálne ( mňa dostali najmä tlmočenie medzi dcérou a matkou a všetky „snežné“). Na záver len toľko , Kórea naozaj valcuje, a ak sa Lady príde na plátna kín pomstiť aj na Slovensko, TOP 5 rebríček budúcoročných slovenských premiér budú viesť tri kórejské filmy. Keby náhodou neprišla, stojí za to dať si s ňou rande v Prahe. 10/10 ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Pomsta do třetice a zase jinak. Bohužel nejslaběji. Tohle není Oldboy, tohle je především černohumorný a zároveň smutný příběh o matce, co se snaží sblížit se svou ztracenou dcerkou, a pak teprve až o odplatě. Ta není vykonána tentokrát jedinou osobou, ale početnou skupinkou lidí, mimo to ještě úplně mimo kameru. Násilí je zde vůbec nějaké krotké, krvavé stříkance nahradila otrava jídlem a jedna povedená pistole, ta bohužel nedostala tolik prostoru. Některé kamerové hrátky jsou prima, ale ty už nedokážou zastínit můj pocit silného zklamání. ()

Související novinky

Korejský mstitel a další krvavá sága

Korejský mstitel a další krvavá sága

20.09.2012

Chan-wook Park se proslavil tzv. „trilogií o pomstě“, která zahrnuje dnes už kultovní kousky Sympathy for Mr. Vengeance, Sympathy for Lady Vengeance a Old Boy. Pak si natočil několik žánrových… (více)

Korejská žízeň v Hollywoodu

Korejská žízeň v Hollywoodu

23.05.2009

Pamatujte: Nemá smysl se rozčilovat. Hlavně klid. Oč jde? O jihokorejské hororové drama Bakjwi (na obr.), které jen před několika dny představil v Cannes Park Chan-Wook. Film vypráví příběh kněze,… (více)

Program FILMASIE

Program FILMASIE

20.11.2005

Hlavním bodem programu prvního ročníku festivalu asijských filmů FILMASIE, který se uskuteční ve dnech 1. 7. prosince 2005 v pražských kinech Světozor a Aero, bude Jižní Korea. Tu budou zastupovat… (více)

Reklama

Reklama