Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Provokativní a komický snímek podle námětu spisovatele Jerzy Kosinski vypráví příběh zahradníka Chance, který je po celý svůj život uzavřený v domě ve Washingtonu DC. a svět zná jen z televize. Když se náhle ocitne ve skutečném světě, zaplete se do úzkého kruhu protřelých vládních poradců, kteří touží po "moudrosti mudrců." (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (370)

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Negramotný zahradník Chance se po smrti svého pána poprvé vydává za hradby pozemku, kde sloužil, a poznává okolní svět. Nepraktickému muži, který neví nic víc, než několik mouder ohledně rostlin a to, co se dozvěděl z televizních pořadů, hned prvního dne přejede jedna bohatá rodina nohu a z Chance, zahradníka, se omylem stává pan Chauncey Zahradník, jehož "moudra" o květinách a střídání ročních období se brzy stanou základy ekonomie i politologie. "V zahradě má všechno svůj čas. Nejdřív je jaro a léto, ale po nich přijde podzim a zima. A nakonec budeme mít zase jaro a léto." "Náš přemýšlivý přítel chce zřejmě říct, že vítáme střídání ročních období v přírodě, ale v ekonomice nás něco podobného znepokojuje." "Ano, na jaře vše poroste." Chance se setkává s prezidentem a jeho jméno se objevuje na titulních stranách vše časopisů. Muž, který dodenávna neznal nic víc než realitu zprostředkovanou televizí a nejde mu na rozum, že někteří lidé prostě nejdou dálkovým ovladačem vypnout, se stává celebritou, která zajímá díky své pozoruhodné (ne)minulosti i FBI. "Je nemožné zamést po sobě všechny stopy. Jediný, kdo by to dokázal, je bývalý agent FBI." Výborná satirická, sarkastická komedie na politiku a společnost ve Spojených státech s excelujícím Sellersem a řadou nezapomenutelných momentů. Milostná scéna se stojkou na posteli nechť mi dá za pravdu. ()

woody 

všechny recenze uživatele

Zatímco v knize najdete ještě pár scén (masturbaci, onanii, vyhonění snad všech postav, jiný závěr), zde jsou díkybohu tyhlety detaily vkusně vynechány a zbyl jen herecký koncert Petera Sellerse.Plus ten skvostný konec - ta pointa!...Nikdy bych neřekl, že podle tak průměrného díla jakým je Kosinskiho novela si sám autor napíše takhle dobrý film. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Labutí píseň Petera Sellerse. Geniální filmová adaptace knihy Jerzy Kosinskiho. Formálně i strukturálně čistý film - bez experimentálních střihových přechodů, bez progresivní práce s kamerou, a také bez zbytečného větvení jednoduchého příběhového rámce - poklona jednoduchosti a přímočarého vyprávění... Jedna základní dějová linie sledující prostý příběh mentálně retardovaného (či možná autistického?) zahradníka, jenž si své povolání nese později i ve svém jméně... Oslava umírněného herectví Peter Sellerse, který za tímhle projektem stojí především - to on si ho vymohl na studiu a považoval ho za svou bilanční uměleckou šanci. Peter Sellers tu hraje tak, že v podstatě svým hereckým výrazem neguje celou svou předešlou hereckou tvůrčí dráhu - zmizelo všechno přehrávání, prvoplánová situační komika, humor založený na pantomimě a gagu, přichází skutečné herecké mistrovství nebo možná kontemplace - člověk bez osobnosti, bez smyslu empatie, jehož ostatní považují za génia...kdo ví, co všechno Peter Sellers v tomto podobenství viděl... Na diváka působí především dva silné momenty - ta čistota, jednoduchost (jakoby tvůrci osekali vše nepotřebné a přebývající důsledně poučeni premisou Occamovy břitvy) a satirické vyznění... Satira útočící na televizní základ americké ,,televizní" demokracie, na zaslepenost světa mocných, kteří mezi sebe často vezmou člověka podobného Chancymu Zahradníkovi...ale i na nás samotné, na to, jak si konstruujeme mínění o objektu na základě torza skutečně relevantních informací... Tenhle film přesto nádherně pohladí a i vy můžete spolu s postavou Petera Sellerse díky našemu přínosnému mediálnímu věku empaticky říci: Byl jsem při tom... ()

Vitason 

všechny recenze uživatele

To, že se v dnešní přetechnizované a uspěchané době, stává z televize náhradní rodič je docela známý fakt. Je jen na nás kolik si toho z té kouzelné skřínky odneseme a platí to obzvláště v případě, když jste zahradník s inteligencí potomka hokejisty a modelky po lobotomii, který v životě neopustil dům a k němu přilehlou zahradu. Ovšem když se takový člověk, kterému se v hlavě nehoní snad žádné myšlenky ani emoce, dostane do světa politiky, kde si všichni vykládají každou jeho větu jako geniální myšlenku plnou symbolů začíná ten pravý slet ironických situací. Byl jsem při tom je velice zajímavý film, který se táhne v neuvěřitelně klidném tempu a z letargie vytrhuje jen skvělý výkon Petera Sellerse, který tak dává zapomenout na svého potrhlého inspektora. Škoda jen, že se střihač trochu více nerozšoupnul se zkracováním a také je škoda, že jsem k hlavní postavě necítil žádné sympatie. ()

Rover 

všechny recenze uživatele

Milý a kvalitní film. Ale: po celou dobu jsem se cítil krajně nepříjemně, že se to musí každou chvíli zvrtnout. Všichni prozří a chudák zahradník bude za hlupáka. Ale nestalo se to, což mě opravdu překvapilo. Líbilo se mi, že autor předlohy je zároveň autorem scénáře, tak by to mělo být. Klady filmu jmenovat nebudu, protože jich je nespočet, zápory nenacházím. Přesto nedávám plné hodnocení, proč? Sám nevím, prostě mě to až tak nezaujalo...HUDBA: Johnny Mandel ()

Galerie (95)

Zajímavosti (13)

  • Peter Sellers se na roli Chance připravoval také tak, že si pořád dokola nahrával svůj hlas a experimentoval s různými styly a polohami. (džanik)
  • Téměř devět let trvalo Peteru Sellersovi (Chance), než se mu podařilo nějaké studio přesvědčit k natáčení – hlavně proto, že v 70. letech byla jeho kariéra na dně. Až po úspěšném vzkříšení Růžového pantera se do projektu pustilo studio Lorimar Pictures. (džanik)
  • Hal Ashby si ve filmu zahrál malé cameo muže u pořadače dokumentů. (Terva)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno