Režie:
Martin KotíkKamera:
Miroslav ČvorsjukHudba:
Tomáš PolákHrají:
Jan Dolanský, Viktor Preiss, Pavel Zedníček, Vendula Křížová, Jaromír Dulava, Jana Hlaváčová, Tereza Kostková, Pavel Šimčík, Adéla Gondíková (více)Obsahy(1)
Jeden den v životě mladého taxikáře, jeden den plný komediálních situací, ale i zásadních změn v jeho životě. Pražský taxikář Jarda (Jan Dolanský) chce oslavit své narozeniny, všechno má pěkně naplánované a pod kontrolou, tak jako zatím vše ve svém pracovním i soukromém životě. S každým vyjde, všechno zařídí, všichni jsou s ním spokojení. Jarda se prostě „vyzná“. Má skvělou manželku, krásný byt, pohodovou práci, novou milenku a spoustu dobrých známostí, jenže do jeho nového taxíku nastoupí muž (Viktor Preiss), jemuž osud toho dne také nadělil řadu nečekaných a komplikovaných situací a zásadních rozhodnutí. A tak se pro oba v nečekaném společenství a v celodenním putování proměňuje řada vztahů i hodnot. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (212)
Výborné slovní špičkování mezi Janem Dolanským a Viktorem Preissem probíhá na bázi hry kočky s myší, v níž několikrát dojde k výměně rolí a překvapivým zvratům. Naopak to překvapivě drhlo tam, kde by to člověk nečekal - nevýrazný Pavel Zedníček v roli šéfa taxislužby nebo násilně stylizovaná nablblá tetička v podání Jany Hlaváčové. Jako vždy mě ale potěšila - i když jen v malé roli - moje oblíbená Jana Štěpánková. Já jsem se bavil dobře. ()
No jo, asi tomu moc fandím, ale pár světlých chvilek to mělo. Ty bohužel přebíjí zbytečné karikatizující :-) postavičky a natahovaný konec...co bylo vlastně smyslem filmu? Jo, čtu komedie, takže jsem se aspoň tak nějak...pobavila. Všechno nejlepší! není žádny zázrak, smíchy se u něho za břicho popadat nebudete, ale pořád se na to dá koukat. (viz Pásnká jízda) ()
Nechápu proč to všici srovnávají s otřesnou pánskou jízdou. Oproti PJ je tenhle film naprosto výborný. Neříkám že poměrem k ostatní tvorbě je to nějaký skvost, ale rozhodně mě bavilo na něj koukat. I když se příběh postupně vleče do silně odhadnutelného konce, je zábava sledovat peripetie oněch "dvou pánů v autě" jako tomu bylo i v již zmíněném (ne zas o tolik lepším) Collaterallu. Svého času sledováním tohohle filmu nelituju a snad se pan Kotík prokodrcá od hrozného, přes průměrný až třeba k výbornému filmu. To se uvidí. ()
Milé překvapení od pro mne zcela neznámých tvůrců. Skloubení zkušených mistrů svého řemesla (Preiss, Zedníček, Hlaváčová, Štěpánková) s mladými (Dolanský, Křížová) se ukázalo jako cesta k natočení velmi zdařilé komedie o jednom mladém lehkovážném taxikáři, který je nucen po celý den jezdit s panem Požárem, aby pochopil, že život není peříčko a že se může i při tom "machrování" pěkně spálit. Výborná Hlaváčová v roli Alzheimerem postižené tetičky... skoro by se dalo říci, že si s předstihem zahrála to, co ji tak tragicky postihlo v životě. Na plný počet hvězdiček to ovšem nemělo, ale docela věrně to ukázalo třeba i to, jaká svinstva se v dnešní době dějí. Tleskám. ()
Posun oproti Pánské jízdě je tu jasně patrný, proto se nebojím vyššího hodnocení. Chvílemi to trošku drhne, ale to se dá vzhledem k jednoduchosti scénáře očekávat. Co se ovšem režiséru Kotíkovi nedá upřít je dobrá ruka při výběru herců. Ústřední dvojice se opravdu povedla a dobře se doplňuje, ačkoliv Jan Dolanský působí občas trošku bezradně (za což ale nemůže). Naopak například radost z nového auta z něj čiší naprosto neodolatelně. :-) Podtrženo, sečteno - vypadá to, že by jsme se mohli jednou dočkat i docela slušné komedie s podpisem Martin Kotík. ()
Galerie (7)
Zajímavosti (5)
- Natáčelo se v reálném taxíku, v tomto prostoru spolu byli Jan Dolanský a Viktor Preiss uzavřeni celkem téměř měsíc. Tato situace samotná pomáhala navodit tu "správně podrážděnou" náladu obou protagonistů. (hippyman)
- Když Jan Dolanský poprvé jede ve svém novém taxíku, je již poškozen levý přední blatník. A to ještě před tím, než herec s novým autem sám havaruje. (navabaca)
- Jan Dolanský pro inspiraci k ztvárnění své role před natáčením hodně jezdil taxíkem a vyptával se různých taxikářů. (hippyman)
Reklama