Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (937)
Největší překážkou na cestě za úspěchem se pro Rotha a jeho Hostel paradoxně stala samotná reklamní kampaň a humbuk, který film mezi diváky vyvolal. Zvěsti i nejrůznější spoty slibují bizarní, depresivní podívanou a scény natolik brutální a nechutné, že se jednomu zvedne žaludek. O to smutnější je pak zjištění, že ve skutečnosti tomu tak není. První polovina filmu se zaměřuje na bandu puberťáků a na ukájení jejich sexuálních potřeb, a tak divák s napětím čeká, co přijde v polovině druhé. A ať čeká sebedéle, nedočká se. Přestože polorozpadlá továrna i potmnělé interiéry vypadají sebelíp, ona slibovaná atmosféra a ani nechutná řezničina se tak nějak nedostavují. Jen nezaujatě sledujeme osudy hlavních hrdinů. Velké plus ale za démonického Vlasáka, nabroušeného Miikeho, zeměpisné hříčky a hlavně přestřiháváním očního nervu, které tak zůstává jedinou výraznější násilnou scénou. Tarantino rozhodně vsadil na správného koně. Ale příště by mohl zvolit lepší marketingové strategie. ()
Eli Roth má o Slovensku zajímavé mínění - sotvaže vystoupíte z vlaku na opuštěném nádraží, tak se na Vás vrhne banda cigáňat. Pár polorozpadlých domů, pár posprejovaných zdí a spousta podzemních kobek s mučícími místnostmi. Ústřední trojice je nezajímavá, žádná z postav není dostatečně vykreslena, takže mi je v podstatě jedno, kdo se obětuje ve prospěch poznání lidské anatomie. Naprosto neexistující atmosféra, pouze prachobyčejné mrzačení lidí rozličnými nástroji. Nereálné(Američan může utéct, ale čest mu to nedovolí). Několik zajímavých scén(skok pod vlak). Film se odvíjí podle hodně průhledného scénáře, stručnou kostru děje lze předpovědět na celý film dopředu. Dochází k dalšímu zaškatulkování režiséra(Eli Roth točí právě dvojku) a po Bollovce přichází další žánr filmů - Rothovka. Jenomže výdělky jsou obrovské. 4,8 miliónů dolarů(rozpočet)/80,5 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Kde začít. Slovensko je rájem ku*ev, které dávají na potkání, v ulicích vládnou dětské gangy a v přítmí továren zase společnost, která řeže turisty na kousky. Je sice fajn, že se každá z protagonistek řídí heslem "nahoře bez", ale zabaví to jen na chvíli, ale pořád lepší než ukazování holých zadků. Strašidelné to není ani trochu, nechutné však každopádně. Mám ale takový pocit, že účinek měl být právě opačný, nebo alespoň vyvážený. Roth je však pouze fandou s QT za zadkem, jenž oplývá pouze velkohubými žvásty, ale malými činy. Sorry, Eli, ale tohle ti opravdu nevyšlo. ()
Po mé otřesné zkušenosti s Eli Rothem jménem CABIN FEVER, jsem neměl nejmenší potřebu HOSTEL vidět a podíval jsem se na něj až půl roku po premiéře v rámci sběru materiálu na můj vlastní exploatační počin. Čekal jsem megasračku a v podstatě ji i dostal, ale všechna ta absurdnost a demence mě spolu s českými a slovenskými herci ve vedlejších rolích, Třetí Galaxií Michala Davida a vylíčením Slovenska jako toho nejhoršího vidlákova na světě nakonec docela pobavila a bez problémů jsem to dokoukal a užil si to málo brutality, co tam je. Čímž v žádném případě neříkám, že je to dobrý film. Když si odmyslím jak amatérsky to působí, čekal jsem mnohem větší drasťák a když jedné z obětí vyteklo z oční jamky cosi nápadně připomínající hořčici, musel jsem se smát. Každopádně Roth pro mě zůstává i nadále neschopným hororovým nadšencem, jehož další stoupání v hollywoodské hierarchii budu sledovat s krajní nevolí. ()
Tak tahle záležitost se nedá nazvat jinak než úlet. Příští část komentáře nečíst pokud jste to neviděli. /* Asi ukecám rodiče at mi koupí digitální kameru. Vemu tu kameru a půjdu se třema kamarádama na diskotéku. Natočím jak balej nějaký hezký kočky, kterejch je v česku velmi mnoho(to nám mohou američané závidět a proto nás němci nenávidí:)). Budu pokračovat cestou do našeho bytu a pak možná natočíme nějakou er. scénu. Pak se kluci dozvědí, že druhej den pojedeme za jinejma holkama třeba někam k Brnu, protože tam jich je tolik, že nás skočej. To říkal jeden náš kámoš a ukazoval fotky. Už se těšíme. Proč by ne, vždyt my máme rádi takové holky a pojedem co nejdřív. Ve vlaku potkáme úchyla, ale co. Proč to řešit. V ČR je jich hodně a my taky určitě nejsme andělé. Ale asi to není Čech, mluví anglicky, ale my taky. Snad se domluvíme. Tak jsme příjeli do Brna a cestou jsme si něco vydělali. Vrazíme to hnedka do prvního putyku a vyjdeme s dvěma kočkama. Jsou fakt super. Všichni si užijou a jeden kámoš zmizí. Najednou koukám sms, že s tou jednou odjel. Sakra štastlivec. No my lovíme dál. Zase se něco uloví už tu jsou jen dva moji kámoši. Já furt točím. Potkáváme zase jiný holky, pak nějaký parchanty a zase toho úchyla z vlaku. Kluci si zase přivydělávaj. Najednou se ztratí další kámoš. Zdá se nám to divný, že by taky odjel. Ale co žijeme dál. Rozhodnu se oba kámoše zkontaktovat a nebo najít. Nenašel jsme je. Najednou zmizel i poslední kámoš. Sakra to je v háji. Něco mě napadlo a vyšlo to. Našel jsem je.Sakra jednoho právě chce nějakej týpek rozpárat pilou. Druhej je už tuhej a ten chlap co ho právě táhne do výtahu vypadá jako kuchař. Co by tu kuchař dělal? No nic, všechno nemusí mít přeci smysl. Najednou nacházím posledního kámoše. Je živej. Točím jak se zbaví toho týpka co ho mučí. Fakt super záběry. Pak zachraňujem jednu borku. Něco jí spadlo do oka, ale neva. Pak i ona spadne. Pod vlak. Ha naštěstí jsme unikli. Sakra, zase jsme potkali toho úchyla. Tak už úchyl nežije. Zase jsme bohatší. Ted jsem si vzpomněl jak na tý diskotéce hráli ty český hnusy. Tublatanka aspol. Nedalo se na to tancovat. Tak už jsem se zbavil oběda a jdeme domů. Zkusíme zavolat někoho v Americe jestli by tenhle náš výlet nechtěli dát do kin. Třeba ten blázen z videopůjčovny se ozve...*/ . Stupidita, která začíná a končí nudně. Bohužel z 95 minut tohoto filmu není nudných asi 30 vteřin, což byl čas za který člověk dojde pro popcorn. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (44)
- "Chtěl jsem natočit film o exploataci a o americkém přístupu ke zbytku světa", řekl během natáčení v Praze režisér Eli Roth. "O nadřazenosti, kterou má spousta Američanů. Američani si myslí, že všichni na světě chtějí být Američany. Mají v sobě hrozně veliký strach z cizinců. Vnucuje se jim představa, že když pojedou do ciziny, tak je tam nějací zlí lidé rozstřílejí a vyhodí do vzduchu. Jenom asi deset procent Američanů má pas, to je přeci směšný!" (NIRO)
- Výstup z vlaku na údajném Slovensku se natáčel v železniční stanici Poříčany ve středočeském okrese Kolín. Další využitou českou lokalitou byl také Český Krumlov, kde se filmovaly například interiéry muzea tortury. (GeusX)
- Na nádraží v údajném Německu je na schodech reklama na Coca-Colu psaná v češtině. Na záchodě je pak i na dveřích, popsaných v němčině, vyvěšená tabulka s nápisem "Kabinky". (IvcaSammet)
Reklama