Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljáková, Jan Vlasák, Jana Kaderábková, Rick Hoffman, Takaši Miike, Patrik Zigo (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Hostel vypráví příběh dvou kamarádů z americké vysoké školy, kteří se v touze po netradičních zážitcích vydají na cestu napříč Evropou - s tím, že pokud jim zůstane místo vzpomínek jen jedno obrovské okno, nebude je to nijak zvlášť mrzet. V průběhu výletu se k nim připojuje Islanďan Oli, jenž oba dobrodruhy přemluví, aby zamířili na místo, které je považováno za opravdové nebe všech amerických turistů - do jisté ubytovny v odlehlém slovenském městě plném zoufalých, ale zároveň překrásných východoevropských dívek. Když se ihned po příjezdu bez problémů seznámí s dvojicí místních krásek, zjistí, že Oli nelhal. Zdánlivě pohodový běh událostí však brzy vystřídá kruté procitnutí. Oba cestovatelé si uvědomí, že se rychle noří do čím dál tím děsivější situace, která je stejně nebezpečná a temná jako nejzvrácenější zákoutí lidské duše. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (937)
Je to celkom dobrý horor od Eliho Rotha. Má zaujímavý príbeh o trojici Američanov na výlete Európou za erotickými zážitkami, ktorí dostanú typ na skvelú oblasť pri slovenskej Bratislave, kde majú byť ženy najlepšie, čo sa aj splní, ale zároveň sa stanú cieľom brutálnej organizácie, kde si záujemci môžu umučiť človeka za peniaze. Spracovanie je celkom slušné, síce prakticky celá prvá hodina by sa dala označiť za rozbeh k tomu hlavnému, čo ale vôbec neprekáža, minimálne kvôli množstvu zaujímavých prvkov, ktoré majú vykresľovať Slovensko, ako všadeprítomné ľahké ženy, detské gangy, nedôverčivé obyvateľstvo a podobne sa na film dobre pozerá a zvyšok, ktorý sa už venuje mučeniu a inému násiliu fanúšika tohto typu filmu tiež nesklame. Samotných krvavých scén tu moc nie je, v prvej hodine je len pár nevýrazných maličkostí, viac sa toho nájde až v záverečnej fázi, ale tiež to nie je nič výnimočné. V mučiacich miestnostiach sa dej odohráva iba pár minút, moc sa toho nestihne, ale poteší pomsta, kde prakticky každý dostane to, čo si zaslúži. Krvavé scény nie sú ani moc nápadité a ani drsné, možno až na jednu výnimku, ale potreby filmu spĺňajú a chválim, že to nie sú žiadne počítačové efekty, ale poctivá ručná práca. Herecké obsadenie je celkom slušné, síce sú pre mňa všetci neznámi, ale hlavné duo je bez problémov, potešia ženské postavy a ani záporáci nie sú zlí, len mohli mať viac priestoru. Réžia a technická stránka sú pre potreby filmu idelne, takže nemám čo kritizovať. Hostel nie je ani zďaleka taký drsný, ako sa o ňom rozprávalo, ale celý čas je to slušná zábava, takže som spokojný. Objektívna kvalita filmu- 64%, film sa páči mne na 73%. ()
Největší překážkou na cestě za úspěchem se pro Rotha a jeho Hostel paradoxně stala samotná reklamní kampaň a humbuk, který film mezi diváky vyvolal. Zvěsti i nejrůznější spoty slibují bizarní, depresivní podívanou a scény natolik brutální a nechutné, že se jednomu zvedne žaludek. O to smutnější je pak zjištění, že ve skutečnosti tomu tak není. První polovina filmu se zaměřuje na bandu puberťáků a na ukájení jejich sexuálních potřeb, a tak divák s napětím čeká, co přijde v polovině druhé. A ať čeká sebedéle, nedočká se. Přestože polorozpadlá továrna i potmnělé interiéry vypadají sebelíp, ona slibovaná atmosféra a ani nechutná řezničina se tak nějak nedostavují. Jen nezaujatě sledujeme osudy hlavních hrdinů. Velké plus ale za démonického Vlasáka, nabroušeného Miikeho, zeměpisné hříčky a hlavně přestřiháváním očního nervu, které tak zůstává jedinou výraznější násilnou scénou. Tarantino rozhodně vsadil na správného koně. Ale příště by mohl zvolit lepší marketingové strategie. ()
Skutečné kvality filmu samozřejmě na dvě hvězdičky nejsou, ale díky natáčení v Čechách a díky roztomilé kauze s uraženými Slováky (je to iba film, nie?) získává tento film notnou porci zábavnosti navíc. Spolu s prvním xXx jde v tomto směru o nejvýznamější snímky. Američanům klidně můžete ukázat Český Krumlov a tvrdit, že jde o půlmilionovou Bratislavu, ničeho si nevšimnou, o českých nápisech nemluvě, ani se nedivím, že se je produkce nenamáhala odstranit. Ale český divák se pobaví. Jako horor ale film těžce nefunguje. Všudypřítomné oprýskané zdi možná působí hrůzostrašně pro obyvatele Beverly Hills, ale ne pro obyvatele Ústí nad Labem. Ke krvavým scénám v továrně se moc vyjadřovat nemohu, protože na place někdo zapomněl rozsvítit. ()
Málo skutečné hrůzy na nehorázně velkou porci buranství a umělé brutality, která neopouští nezáživný svět rekvizit a falešné krve. Roth navozuje atmosféru skrze gang cikáňat a poloprázdné nádraží ČD, takže je alespoň legrace. Ale vyvolávat děs prostřednictvím odlíčených modelek a zaplivaných putyk nemá minimálně pro Středoevropana ten správný efekt. ()
Premisa filmu je taká, že najväčšie zlodejiny v strednej a východnej Európe majú na starosti bandy maloletých násilnických výtržníkov s cigánskymi črtami (istá zhoda s mainstreamovými médiami, ktoré nadpriemerne zdôrazňujú zločinné správanie sa Cigánov, bezdomovcov a iných asociálov). Aj tých si je však možné učičíkať a nakloniť si na svoju stranu vreckom žuvačiek. Zločiny násilné vyššieho rádu sú naopak vzorcom miestnej podnikateľsko-mafiánskej elity, ktorá si rada priplatí za ľubovoľné zmasakrovanie nejakého Amíka, či iného zahraničného turistu. Na strane týchto deviantov/developerov/mafiánov je samozrejme aj polícia, ktorá sa s násilníckymi zbohatlíkmi bratá a sama mláti podozrivých hlava-nehlava. Z takéhoto marazmu je ťažko von. Navyše, ak sa hlavná trojica správa miestami tak hlúpo, až sa rozum zastavuje. No ak sa to podarí, je možné i vyrovnať sa po svojom so spôsobenými útrapami. Je to blbé ako stará rozšľapaná bagandža, ako celok to však miestami funguje (drásavo nepríjemné mučiace scény, zopár ľakačiek, efektná scéna pomsty). Takže za dve (s prižmúrením oboch očí). ()
Galerie (55)
Zajímavosti (44)
- Hlavní hrdinovia dostanú izbu číslo 237, čo je režisérov odkaz na slávny film Osvietenie (1980), kde bola izba s rovnakým číslom. (Raccoon.city)
- Hostel byl napsaný, vyprodukovaný, režírovaný a uvedený do kin v průběhu dvanácti měsíců, tedy třikrát rychleji, než je hollywoodský průměr. (imro)
Reklama