Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Další z mnoha autobusů odváží cestující na dovolenou k moři. O bezpečnou cestu se starají řidiči Karel a Karel, kteří hned na začátku cesty vyzývají cestující, aby se nechovali jako prasata a vraceli hnědé podšálky, čímž většinu cestujících pobaví. Průvodkyně Pamela je velmi milá, až naivní, což baví hlavně dva gaye Ignáce a Oskara, s nimiž cestuje i jejich kamarád, známý zpěvák Max. Jolana, která na dovolenou pozvala své rodiče, je nesebevědomá, ale inteligentní mladá žena se srdcem na dlani. Nejmladšími cestujícími jsou dvě dívky Denisa s Irmou, které s opovržením pozorují nejstarší účastnice zájezdu Helgu a Šarlotu. Mezi cestujícími nechybí ani typická maloměstská rodina, táta Jarda, máma Jituš, malá dcerka a syn Jakub, který si nechal namluvit, že je gay. Jarda s Jituš mají omezené myšlení a jsou přesvědčeni, že homosexualita je nakažlivá, tudíž se od gayů, Ignáce a Oskara, drží stranou. Cestující Vladimír je tichý mladý muž, ale když je Jolaně špatně, podá jí na zvracení svou igelitovou tašku, i se zapomenutými brýlemi. Po příjezdu k moři se všichni ubytují a začnou se pomalu poznávat u moře. Všichni účastníci zájezdu mají o své dovolené nějakou představu, která se ne vždy vyplní... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 038)

Hal_Moore 

všechny recenze uživatele

No nic moc. Po třech letech jsem shlédl nějakou novou českou komedii (naposled to byla ruka, co netleská) a není o co stát. Komedie má člověka rozesmát, ne nazlobit. Větší srandu zažijete, když pojedete na dovolenou sami. Vůbec se mi nelíbila dvojice senilních babiček, jejichž příběh strašně nudil a scénky, kde se objevily přímo hraničily s únosností. To samé se dá říci o trápení hlavní představitelky. Naopak nejlepšími postavami byli manželé Bob Klepl a Eva Holubová, dvojice řidičů Karlů a dvě mladé, krásné slečny. S českou komedií to jde k šípku a to není dobré znamení. Kde jsou ty časy Pelíšků, Dědictví, Vesničky.... ()

maxi6 

všechny recenze uživatele

.....Klasická troškova komedie pro českého nenáročného Nováka.......nechápavě kroutím hlavou nad touto slátaninou, kde hercům vypadávaly z jejich zamrzlých hlasivek neskutečné dialogy, kde "božský" Viewegh vyzněl zcela naprázdno a kde Vejdělek vyrobil pro českou kinematografii další propadák, ale pro kina určitě další kasovní trhák..... ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

No...to, že je Anna Polívková dobrá herečka, se poznalo už v Boleru, některé dialogy šustí papírem, zato situační gagy jsou až na výjímky skvělé. PP nebije do očí (no, no, možná až na ten Arginmax), snímek je natočen moderně, hezky se na něho dívá, jen jednu výhradu bych měl ke Květě Fialové, která tu svou roli a la "potrhlá tetka" hraje už po několikáté a začíná to nudit. 70%...jako Román pro ženy. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"A svlíkat! Do naha! Fofrem! Mně tady na hlavu nikdo srát nebude." Jezdit autobusem k Jadranu je pod mou úroveň a tak to dělám maximálně jednou za rok. A asi v tom nebudu sám, když už se o tom natočil film a já jsem v něm poznal spoustu spoluobčanů, kteří se mi někdy pokusili pokazit dovolenou. Těmi se zabývat nebudu, protože sedí v každém autobusu, ale od premiéry tohoto snímku jsem si všiml, že vždy řídí alespoň jeden Karel a taková pitomost vždycky pobaví úplně všechny. Takže podšálky vrátit, Pamelu svléknout, paštiku na chleby namazat a bude to dovolená, o jaké si mohou Frantíci, Japonci a Eskymáci jenom nechat zdát. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Já jsem se bavil, poměrně solidní komedie, jedna z těch lepších porevolučních...za nějaký čas bych se na to klidně kouknul znovu a přehlédnu i následující chybičky: 1) Když jde Max otevřít dveře Pamele, má na své posteli bílý polštář. Při jejich společném návratu už tam ale není (čas: 00:37:00) 2) Když jsou Denisa a Irma poprvé na pláži, tak si všimněte, že stojí u lehátek každá na jiné straně, než v dalším záběru leží. 3) Autobus vyjíždí z Prahy na D1 na Brno (cedule výjezdu na Chodov), přestávku ale dělají na odpočivadle, které je na dálnici směr Příbram. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (40)

  • Miroslav Krobot k důvodu, proč roli jednoho z Karlů přijal, řekl: "To bylo o setkání s režisérem Jiřím Vejdělkem a Pavlem Liškou, kterého mám jako herce rád. Byly to všeho všudy tři nebo čtyři natáčecí dny, měl jsem volno a postavičky Karla a Karla mě zajímaly. Při čtení scénáře se mi zdálo, že stojí někde jinde než ostatní figury, a to mě lákalo, stejně jako možnost pracovat s Pavlem. A myslím, že jsme si sedli. Některé scény jsme ani nemohli dotočit, jak jsme spolu blbli a pořád se smáli." (NIRO)
  • Kousek po začátku filmu jede autobus po D1 směrem od Chodova. Nástup cestujících probíhá na náměstí I.P. Pavlova. Při nástupu v čase 0:03:55 vidíme značku „přikázaný směr jízdy“ doleva. Autobus tedy musí ihned po odjezdu odbočit doleva do ulice Sokolská a poté pokračovat neustále rovně až na Nuselský most a dále na D1. Jenže ve filmu autobus jede okamžitě po tramvajových kolejích, což je vyloučeno, pokud by se mělo jet po D1 a neměl by se porušit onen příkaz jízdy doleva. Kromě toho je ulice Ječná jednosměrná směrem nahoru od Karlova náměstí. Dále vidíme Pamelu (Jitka Kocurová), jak seznamuje cestující s ovládáním sedadel – opět koleje – a když řidič Karel (Miroslav Krobot) mluví o kostech za sedačkami, autobus jede vedle tramvaje. Když Karel upozorňuje na hnědé podšálky, autobus jede relativně úzkou ulici a slyšíme zvonění tramvaje. Potom předá mikrofon druhému Karlovi (Pavel Liška), který říká, že z bílých šálků se horké kafe pít nedá, jenže to už jede autobus ulicí, evokující Evropskou výpadovku směr letiště (zvýšený tramvajový pás rozdělující silnici na dva a dva jízdní pruhy v každém směru). Když se Karlovi prvnímu vrátí jen bílý šálek, je autobus zase v relativně úzké ulici bez zvýšeného tramvajového pásu. A už je tu ono klesání D1 z Chodova. Přestože by autobus musel jet, aniž by potkal jedinou tramvaj, vypadá to, že se autobus motal schválně a nesmyslně po celé Praze, přičemž jezdil výhradně po kolejích. Ovšem od okamžiku rozjezdu až po D1 na Chodově žádné koleje nejsou. (pjotri)
  • Natáčení v Itálii nebylo vůbec jednoduché, obzvlášť proto, že spousta herců hrála paralelně na českých divadelních scénách, a musela tak dojíždět po skupinkách auty. (Siriuss)

Reklama

Reklama