Režie:
Ivan VojnárScénář:
Slávka LiptákováKamera:
Vladimír SmutnýHudba:
Vladimír MartinkaHrají:
Zdena Studenková, Martin Stropnický, Vladimír Dlouhý, Ľubomír Paulovič, Jana Hubinská, Anna Polívková, Karel Dobrý, Ľuboš Kostelný, Táňa Pauhofová (více)Obsahy(1)
Příběhy všech hrdinů snímku ŽENY MÉHO MUŽE jsou spojeny s osudem mediálně úspěšného manželského páru. Film je výpovědí o životě ve středoevropské metropoli, z které se v důsledku unáhleného životního stylu vytrácí lidskost a duchovní hodnoty.
Manželství Very a Daniela je již delší dobu na mrtvém bodě, Vera je jako herečka na konci kariéry a Daniel se raději baví s mladšími děvčaty než s vlastní manželkou. Do jejich rodiny navíc vstupuje mladá Makedóňanka Liana, v níž Vera nachází část svého já. Paralelně s Verou a Danielem si místo v životě hledá ošetřovatelka Eva a designer Martin.
(oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (47)
Strih na Bratislavu, v zápätí scéna z Pražského metra, česko-slovensky, maďarsko-česky pokombinované páry - miestami som sa zmietala v rozkúskovaných príbehoch, ktoré chceli veľa vypovedať a zároveň toho moc nepovedali..Môj rozpäčitý dojem prehlbil mix policajných vyšetrovateľov Paulovič a Polívková..k tomu znova téma cudzincov, ktorí prišli "hľadať" útočisko na Slovensko. Už začína byť podozrivé, že utečenci sú povinnou súčasťou každého nového filmu v československej kinematografii. Príbeh aj keď mal svoju hľbku bol nudný a zaradí sa tam, kam na neho každý o chvíľku zabudne... ()
Zas dalsia kravina z novsej doby. Scenar je rozlietany az strach, skace z jednej temy na druhu -- pricom z kazdej temy mohol byt kludne 1 film. K tomu treba pripocitat otrasne herecke vykony /snad len Pauhofova sla do priemeru ...../, dejova linia je cista traposina, ktora sa toci len okolo riesenia medziludskych vztahov. 0 % ()
„Chceli byť slávni a keď sú, ľutujú. Máš to ako so sexom – robíš to a hovno z toho.“ Herečka/moderátorka za zenitom. Krachujúce manželstvo so záletným a navyše aj duševne chorým manželom. Policajné vyšetrovanie vraždy. Ilegálna emigrantka z Macedónska (v Bratislave). Vzťah medzi zdravotnou sestrou a jej umierajúcim pacientom. Sieť predajní na umelé kvety. Slovensko-ázijský šoubiznis. Na jeden film nie málo. Práve roztatárenosť scenára, skáčuceho z jednej témy do druhej (teoreticky by každá stačila na vlastný film), je hlavným mínusom pekne zrežírovanej snímky. Plusom sú skúsené herecké výkony (v podstate všetci dokázali i na malom priestore dôstojne vystihnúť charakter svojich postáv, len u Táni Pauhofovej má divák pocit, že tu hrá len preto, aby si zasa dala dole podprsenku). ()
Dostávám se do věku, kdy tomu filmu začínám rozumět. Kdybych byl mladší, tak k němu rozhodně nebudu tak smířlivý. Takhle se nepřidám na stranu těch, kteří tady tvrdí, jaká že to byla hrozná kravina. Nebyla. Prostě spolu žijí 2 lidé, kteří už se mají za ty léta jeden druhýho až po krk. Žijí spolu, ale ve skutečnosti každej sám. To je základní linie, pro mě de facto jediná uchopitelná a zapamatovatelná. Pak je tu pro mě absolutně nezajímavej, nesouvisející příběh nějaké Makedoňanky - zbytečná odbočka. Pak je tady příběh nemocného grafika v podání Vladimíra Dlouhého - tuhle odbočku jsem nepochopil vůbec..? A pak je tu dramatizace v podobě vraždy mladé modelky. Jestli má zbytek působit civilně, tak tahle zápletka je čistě filmová, protože téměř nereálná. Celkově slepenec, kterej nebyl v podstatě o ničem. Z mého pohledu měl jedinou přednost - úplně nenudil. Jo, a líbila se mi i kamera. Jinak česko-slovenský film se dá zjednodušeně zobecnit jako stále dokola opakované pokusy o depku, které skutečně vyznívají depresivně a občasné pokusy o komedii, které rovněž vyznívají depresivně. A v tomhle my tady žijem. Ještě že už si dnes člověk může vybírat a zabrousit i jinam. Tohle je jasná krize a trvá to už pekelně dlouho. Sláva těm nemnoha výjimkám, o kterých mnou výše řečené neplatí. ()
Studený byt, studené vzťahy, studený film. Množstvo dejových línií ( manželské nezhody, praktiky v reklamnej agentúre, hasnúca kariéra, vyšetrovanie zločinu, dievča z Macedónska, choroba ) roztriešťujú príbeh na epizódky, ktoré sa nedajú pospájať. Toto je prapodivný zlepenec všetkého a ničoho, kde nad všetko ostatné čnie len atraktívny názov. Záverečný rýchly sled udalostí so skracujúcimi sa scénami len dokazuje, že si film želá svoj koniec a nikomu nie je jasné, aký by mal byť. ()
Galerie (39)
Photo © SPI International
Zajímavosti (3)
- Natáčelo se v Praze a na Slovensku. (ArthasKarfa)
- Snímek údajně svým producentům připadal příliš depresivní, načež byl znovu sestříhán, ale už bez Ivana Vojnára, aniž by režisér podobu konečné verze mohl nějak ovlivnit. (sator)
- Zdena Studenková šla po prečítaní vynikajúceho scenára do filmu nadšená. Po prvom zhliadnutí sa však podľa vlastných slov rozplakala so slovami: „Už nikdy viac nechcem točiť žiaden film!" Za obrovské sprznenie dobrej predlohy totiž pokladá režisérovu neschopnosť. (matthew.17)
Reklama