Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Julie (I. Bittová) má všechno. Úspěšného a pohledného manžela (K. Roden), zdravou a chytrou dospívající dceru (M. Issová), práci překladatelky, oddaného milence (I. Franěk) a teď dokonce i nový, velký dům, kam se celá rodina právě přestěhovala. Ale pod tímto zdánlivě spokojeným a klidným povrchem zatím odpočívají mnohá tajemství, která nebude možno skrývat donekonečna. Julie však nechce dělat zásadní rozhodnutí. Místo toho se vrhne do zcela nesmyslné mise. Když ráno ve zprávách zaslechne, že zemřela jazzová zpěvačka a klavíristka Nina Simone, kterou v mládí obdivovala, vzpomene si na dobu, kdy vše bylo jednoduché a kdy žádné hory tajností neexistovaly. Zcela iracionálně a přes protesty celé rodiny se rozhodne koupit si piano, na nějž jako malá hrávala. I když tím na první pohled od všech hlubokých problémů utíká, ukáže se, že tento jediný den, kdy opustí bezpečnou rutinu svého života a vydá se hledat vytoužený nástroj, převrátí její dosavadní život vzhůru nohama. A přesně tohle je někdy potřeba, aby člověk mohl začít znovu. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (450)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Alice Nellis netočí moc. Ale když už to udělá, stojí to za to. O ženách po čtyřicítce to sice je, ale lidé v každého věku si tam něco najdou. I bez rozdílu pohlaví. Filmy Alice Nellis jsou hlavně o pocitech. A najde se v nich civilnost i snovost. A naše životy. A naše řeči. Jako protiváha Vratných lahví, které se IMHO bály přijít o svého diváka a jen vtipkovaly (ano, i po x-té verzi scénáře), bych to rozhodně doporučil. Jo, a za to, že ČT odmítla dát peníze na Annu, jí provolávám hanba!!! Třikrát!!! To mohl být projekt!!! ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Pocity bývajú rovnako individuálne ako univerzálne, na pohlaví nezáleží. Ani na okolnostiach. Od Bittovej postavy ma delia roky, deti, slovami Dudea Lebowského "taky párek koulí". Já vlastne nevim, myslíte že to bola kríza stredného veku, alebo len potrebovala vypnúť? Znovu 20 chceme mať všetci. Je to fajn, keď niekto sfilmuje vaše pocity. A pri Tajnostiach sa budete cítiť fajn, aj keď o nejak pohodový film zas nejde. Na rovnakú tému sa väčšinou točia prudké sociálne drámy.. Ps: Marthička dokonalá. Normálne by som mal problém uveriť, ak by mi niekto tvrdil, že nehrala samú seba ()

Reklama

johnys 

všechny recenze uživatele

Letošní rok nejlepší český film, s famózní a jedinečnou Ivou Bittovou. Doufám, že v Českým lvu bude upřednostněna před Kolářovou z Vratných lahvi (ale i ta byla výborná). Citlivý, hluboký film, z kina jsem si odnášel nevšední zážitek. Toto není zábava, toto je umění. Klobouk dolů Alice, bylo to vynikající, díky! ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Plynutie filmu sa námatkovo dá označiť 'o ničom', ale celkový výsledok je o "niečom"! A to niečo sa oplatí si pozrieť. Alice Nellis sa nebojí experimentovať a popri sentimentálnych scénach používa veľmi efektnú a zaujímavú kameru, čo ma baví, rovnako ako aj zasnené (zahmlené) scény. Určite sa na film nechystajte ako na náhle zlepšenie nálady. Je síce usmievavý, no tragické prvky majú tentokrát prevahu. Čaro malo aj, niekedy až patetické ticho v kontraste s krásnou hudbou, či už od Buty alebo priamo klavírnou. 80%. ()

dzej dzej 

všechny recenze uživatele

Největším problémem Tajností je jejich podivná neuchopitelná hrdinka a také nejasnost celkového autorského záměru. Zatímco s hrdinkami předchozích filmů ztvárněných Theodorou Remundovou spolehlivě probíhala silná divácká identifikace, city a motivace hrdinky Tajností jsou nejasné a zmatené. Zatímco hrdinky Ene Bene a Výletu se charakterizovaly nejen samy sebou ale také svým výrazným vztahem k matce, hrdninka Tajností bloudí babylónem moderní Prahy a bažinou mělkých lidských vztahů. Hádám, že navodit pocity ztracenosti a opuštěnosti bylo autorským záměrem Alice Nellis, v Tajnostech ale tento záměr z nějakého neznámého důvodu prostě nefunguje… Stejně tak se v Tajnostech neobjevuje „pomocný žánr“ do kterého je celý děj zabalen – zatímco v Ene Bene to byla komunální satirická komedie a ve Výletu road-movie, Tajnosti jsou cestou odnikud nikam. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (7)

  • Natáčelo se v Praze, v lokalitách Žižkov, Dejvice, Pankrác a Nusle. (Terva)
  • V Tajnostech si zahrála i režisérčina dcera Ella Rose – je to miminko, které se mihne ve scéně, kdy hlavní hrdinku pokutuje revizor v tramvaji. (Siriuss)
  • Scenáristka a režisérka Alice Nellis už byla vinou deziluze ze snahy prosadit do výroby svůj jiný film na pokraji rozhodnutí skončit s filmovou kariérou, když ji svým způsobem zachránil producent Jan Svěrák tím, že "projevil zájem o Tajnosti. Když jsme se dohodli, že musejí vzniknout za krátkou dobu a nesmějí moc stát, ucítila jsem obrovskou svobodu. Nemusela jsem se přizpůsobovat čemukoliv zvenčí. Rozhodla jsem se, že Tajnosti natočím i s tím rizikem, že nejde o jasně určitelný žánr a že si na tom filmu budu dělat, co chci. Když budu chcít překročit nějaká pravidla, tak je prostě překročím. V tom totiž spočívá krása malých filmů: Když máš rozumného producenta, tak ti za to, že ti nemůže poskytnout komfort velkého štábu a spousty času, dá komfort jiný, komfort svobody a volnosti si film natočit tak, jak opravdu chceš a cítíš, což Honza udělal." (NIRO)

Související novinky

Pohádky Jana Svěráka

Pohádky Jana Svěráka

09.05.2007

O úspěchu Vratných lahvích už nemůže snad nikdo pochybovat. Před několika dny uvítaly svého sedmsettisícího diváka, už dva měsíce se drží na špičce žebříčku návštěvnosti českých kin a dokonce se… (více)

Reklama

Reklama