Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Julie (I. Bittová) má všechno. Úspěšného a pohledného manžela (K. Roden), zdravou a chytrou dospívající dceru (M. Issová), práci překladatelky, oddaného milence (I. Franěk) a teď dokonce i nový, velký dům, kam se celá rodina právě přestěhovala. Ale pod tímto zdánlivě spokojeným a klidným povrchem zatím odpočívají mnohá tajemství, která nebude možno skrývat donekonečna. Julie však nechce dělat zásadní rozhodnutí. Místo toho se vrhne do zcela nesmyslné mise. Když ráno ve zprávách zaslechne, že zemřela jazzová zpěvačka a klavíristka Nina Simone, kterou v mládí obdivovala, vzpomene si na dobu, kdy vše bylo jednoduché a kdy žádné hory tajností neexistovaly. Zcela iracionálně a přes protesty celé rodiny se rozhodne koupit si piano, na nějž jako malá hrávala. I když tím na první pohled od všech hlubokých problémů utíká, ukáže se, že tento jediný den, kdy opustí bezpečnou rutinu svého života a vydá se hledat vytoužený nástroj, převrátí její dosavadní život vzhůru nohama. A přesně tohle je někdy potřeba, aby člověk mohl začít znovu. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (450)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

"Tak já vám ho tady pohlídám." aneb cesta za novou tváří českého filmu. Mají matky dospělých dětí nárok na vlastní život? A co děti? Nejsou dneska mnohem chytřejší než rodiče? Já bych řekla, že jsou, protože rychlé tempo života jim je vlastní a nemají potřebu takových tajností, jako Julie. Ta, v podání Ivy Bittové, ale samozřejmě dostála očekávání, jaké vzbudila v Želarech, o tom není pochyb. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Tajnosti – exkurz do ženské duše a nepatrně vyzrálejší Pusinky – vycházejí z francouzského impresionismu 20. let 20. století v tom, jak propůjčuje kamera postavám subjektivní vnímání a vytváří kompozice reality počitkové, ovšem nevymaněné out-of-control kamsi k Lynchovi. Tohle dovoluje vystavovat Alici děj bez extrémních pointací, aniž by ztrácel na movie-appealu. Dialogy nejsou hloupý, jen nejsou dvakrát chytrý, a mají blíže k lyrice než ke scholastice. Skrze Tajnosti člověk ještě navíc odhalí, co poslouchá (post)feministka Alice Nellis po večerech, když tluče do klávesnice svoje synopse. ()

Reklama

Frajer42 odpad!

všechny recenze uživatele

Mohl bych tu nejrůznějšími vulgarismy toho nejsprostějšího formátu zhodnotit veškeré faktory tohoto vtipu, který se ani slovem film označit nedá. A nebo by mohlo stačit konstatovaní, že pokud tento film byl u nás v roce 2007 tím nejlepším co se urodilo, tak rok 2007 byl filmově velmi chudý. Kdyby byla ještě o trochu horší hudba, tak se tento film mohl stát prvním filmem co jsem nedokázal dokoukat. Nuda, nuda, šeď, šeď. Film naprosto o ničem. A tím naprosto myslím NAPROSTO. Fuj. Hnus. Kdo neviděl a čte si tento komentář, nechť dá od tohohle ruce pryč. ()

Reiniš 

všechny recenze uživatele

Nádhera! Fascinující pohled na jeden ,,obyčejný" den jedné ,,obyčejné" ženy, která postupně odkrývá svá tajemství a prožívá svá malá i velká dramata, ale i radosti a štěstí. V tomhle filmu je prostě vše, Tajnosti dokáží dojmout i pobavit a když ke konci rozehraje Nina Simone svoje Feeling Good člověku až naskočí husí kůže. Iva Bittová si film, jak sama říká, ,,prožila naplno" a odvádí skvělý a soustředěný výkon. Bez ní by Tajnosti určitě nebyly tím čím jsou. Alice Nellis odvedla skvělou práci i co se technického provedení týče. Škoda, že u nás podobných ,,meditativních" snímků nevzniká víc... ()

Legas 

všechny recenze uživatele

Nejhezčí český film za posledních... 5 let? Tajnosti jsou ryzí esencí přirozeného herectví - všechny postavy splývají s tu veselou, tu smutnou každodenností. Alice Nellis bravurně vystihla změnu lidského vnímání při přítomnosti hudby, ať už reprodukované, nebo přímo živě hrané (klavír). Vzájemné souznění hudby a Juliina vnímání okolí vede ke sposutě nádherných tanečních čísel. Když se Julii zrovna nedaří, vidí kolem sebe smutné výjevy, které by za "jasného" dne nejspíš ignorovala (žebráci aj.). Kamera filmu je vůbec celkově nádherná, hýbe se tím správným směrem a pocitově zachycuje dění na plátně. A tím se konečně dostávám k tomu hlavnímu, samotnému příběhu. Upřímně obdivuji jeho "normálnost". V době pojišťoven a růžových zahrad se najednou ocitáme na půdě, kde se v rámci smutného i veselého filmu nedočkáme žádných přehnaných dramatických excesů. A závěr je úžasně milý, jemný, nedoslovný a ... prostě nádherně lidsky přirozený. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (7)

  • Natáčelo se v Praze, v lokalitách Žižkov, Dejvice, Pankrác a Nusle. (Terva)
  • Scenáristka a režisérka Alice Nellis už byla vinou deziluze ze snahy prosadit do výroby svůj jiný film na pokraji rozhodnutí skončit s filmovou kariérou, když ji svým způsobem zachránil producent Jan Svěrák tím, že "projevil zájem o Tajnosti. Když jsme se dohodli, že musejí vzniknout za krátkou dobu a nesmějí moc stát, ucítila jsem obrovskou svobodu. Nemusela jsem se přizpůsobovat čemukoliv zvenčí. Rozhodla jsem se, že Tajnosti natočím i s tím rizikem, že nejde o jasně určitelný žánr a že si na tom filmu budu dělat, co chci. Když budu chcít překročit nějaká pravidla, tak je prostě překročím. V tom totiž spočívá krása malých filmů: Když máš rozumného producenta, tak ti za to, že ti nemůže poskytnout komfort velkého štábu a spousty času, dá komfort jiný, komfort svobody a volnosti si film natočit tak, jak opravdu chceš a cítíš, což Honza udělal." (NIRO)
  • V Tajnostech si zahrála i režisérčina dcera Ella Rose – je to miminko, které se mihne ve scéně, kdy hlavní hrdinku pokutuje revizor v tramvaji. (Siriuss)

Související novinky

Pohádky Jana Svěráka

Pohádky Jana Svěráka

09.05.2007

O úspěchu Vratných lahvích už nemůže snad nikdo pochybovat. Před několika dny uvítaly svého sedmsettisícího diváka, už dva měsíce se drží na špičce žebříčku návštěvnosti českých kin a dokonce se… (více)

Reklama

Reklama