Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Julie (I. Bittová) má všechno. Úspěšného a pohledného manžela (K. Roden), zdravou a chytrou dospívající dceru (M. Issová), práci překladatelky, oddaného milence (I. Franěk) a teď dokonce i nový, velký dům, kam se celá rodina právě přestěhovala. Ale pod tímto zdánlivě spokojeným a klidným povrchem zatím odpočívají mnohá tajemství, která nebude možno skrývat donekonečna. Julie však nechce dělat zásadní rozhodnutí. Místo toho se vrhne do zcela nesmyslné mise. Když ráno ve zprávách zaslechne, že zemřela jazzová zpěvačka a klavíristka Nina Simone, kterou v mládí obdivovala, vzpomene si na dobu, kdy vše bylo jednoduché a kdy žádné hory tajností neexistovaly. Zcela iracionálně a přes protesty celé rodiny se rozhodne koupit si piano, na nějž jako malá hrávala. I když tím na první pohled od všech hlubokých problémů utíká, ukáže se, že tento jediný den, kdy opustí bezpečnou rutinu svého života a vydá se hledat vytoužený nástroj, převrátí její dosavadní život vzhůru nohama. A přesně tohle je někdy potřeba, aby člověk mohl začít znovu. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (450)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Trošku mě fascinuje jak nějakej mudrc plácne, že je to film o ženách a že mu budou rozumět hlavně ženy. Pak přijde další banda mudrců, které se podobné škatulkové myšlenky drží jak mouchy hovna a vznikně tak další blábol. Samozřejmě, že film pojednává především o nitru jedné ženy ve středním věku a o jejích tajemstvích a pocitech. Ovšem nevím proč bych neměl rozumět manželské krizi, potřebě mít milence nebo zmatenosti a rozpolcenosti hlavní hrdinky ? Žena ve středním věku je už životem protřelý mazák a právě oč je zkušnejší v životě o to zajímavější je její nitro. Jsem muž mám na to dokonce i papíry a přesto se mě tento film velmi líbil. Navíc si nemyslím, že chlap se nikdy nepotýká s manželskou krizí, potřebou mít milenku nebo že by nikdy nebyl rozpolcen. Takže úplně v pohodě říkám, že tuhle náhledovku do života zralé ženy si kluci klidně dejte. Vám se bude líbit a podle reakcí žen asi nejlépe poznáte jak se trefil do jejich nitra a jak vídíte jejich reakce jsou z většiny kladné. Buďme za to rádi, tyhle tajnosti nám totiž běžně ženský neříkaj. Různé taneční vsuvky odtancovaly i s pátou hvězdičkou. ()

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Když jsem na LFŠ v Hradišti viděl jen půlku, protože sledovat film na přeplněném náměstí v sedě na dlažebních kostkách prostě nešlo, velmi mě mrzelo, že to vzdávám, protože film vypadal moc dobře. Když jsem ho dnes viděl celý, opět jsem si užil první polovinu, ta druhá mě ale hodně zklamala. Skončí to vlastně uplně nijak! ()

Reklama

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 4/10 Děj 4/10 Hudba 8/10 Efekty 4/10/// +pěkně melodická hudba, občas mě film dokázal očarovat -pomalu plynoucí děj, občas hodně nesmyslné jednání hlavní hrdinky, nevýrazné herecké výkony/// Co to jako mělo být? Umělecký film? Jakou to pro mě má mít výpovědní hodnotu? Knížku jsem nečetl, ale tenhle film mi přišel jako hodně uhozenej a nenormální. Asi chápu, snaží se vystihnout vnitřní pochody hlavní hrdinky, ale divácky mi to nepřišlo moc přitažlivé. Postupně jsem se do filmu dostával, pomohla mi k tomu hudba a některé scény s hudebním podkresem. Popřípadě i zavěr už byl koukatelný, ale celé to na mě působí jaksi nenormálně, nezajímavě, aji bych řekl prázdně./// Celkem 47%/// ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Alice Nellis .. Poetická pouť všedním dnem, který postupně rozkrývá vnitřní emocionální tajemství hlavní hrdinky - ženy středního věku. Toho rána vysloví přání pořídit si klavír, pročež vlastně netuší, proč ho chce. A po cestě k němu pomale rozkrývá své uvězněné tajnosti. Skrz její pohled tančí v rytmu hudby celá pulzující metropole a po většinu dne ji provází atmosferický háv nostalgie kontrastující s nelehkou realitou... Náčrt příběhu a jeho intimní rozvedení je úžasné, byť má vlastně velice všední základ. Alice Nellis nejprve jako scénáristka vytvořila výtečný scénář s inteligentní strukturou o chování ženy ve složité životní situaci a režijně přetavila na osobitou, hořkou a přitom místy excelentně vtipnou záležitost převyšující rámec bežné české tvorby. Hudební složka a její propojení s obrazem je výtečné, stejně tak herecké výkony v čele s minimalistickou, přesto strhující Ivou Bittovou. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Tedy, na druhé zhlédnutí se mi už TAJNOSTI tolik nelíbily, a musím jít s jednou hvězdou dolů. Snad je to tím, že jsem je poprvé viděl v příjemné atmosféře karlovarského filmového festivalu, zatímco podruhé už "jen" v telce, která obecně filmům na působivosti moc nepřidá. Přesto si nemohu pomoci, ale tento film vnímám nově se značnými rozpaky. Přesně takové pocity mám z většiny hereckých výkonů (Bittová, Franěk, Issová, König, Vlasáková...), dialogů i lyrizujících sekvencí (které zde nadto vnímám spíše jako rušivé). U tohoto filmu vnímám jeho autorskou výpověď jako relativně přesvědčivou, ale způsob, jakým se k ní film propracovává, neshledávám bohužel za příliš zdařilý. Ten film podle mě dojíždí na nepříliš šťastné obsazení a přeplněnost děje nejrůznějšími vedlejšími postavami, které z filmu dělají jedno velké defilé povětšinou nesympatických nebo typizovaných figurek, bez ambicí vyprávět větší příběh nebo podávat generační výpověď. Skoro jako bych měl pocit, že byl tenhle film napsán a natočen proto, aby se do něj mohla použít báječná hudba Niny Simone, která tvoří jeho ústřední jednotící motiv. A vynikající soundtrack je podle mě na tomhle filmu asi vlastně to nejlepší. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (7)

  • Dvě skladby od Niny Simone, které ve filmu zazní, jsou z alba Little Blues z roku 1957. (Siriuss)
  • Scenáristka a režisérka Alice Nellis už byla vinou deziluze ze snahy prosadit do výroby svůj jiný film na pokraji rozhodnutí skončit s filmovou kariérou, když ji svým způsobem zachránil producent Jan Svěrák tím, že "projevil zájem o Tajnosti. Když jsme se dohodli, že musejí vzniknout za krátkou dobu a nesmějí moc stát, ucítila jsem obrovskou svobodu. Nemusela jsem se přizpůsobovat čemukoliv zvenčí. Rozhodla jsem se, že Tajnosti natočím i s tím rizikem, že nejde o jasně určitelný žánr a že si na tom filmu budu dělat, co chci. Když budu chcít překročit nějaká pravidla, tak je prostě překročím. V tom totiž spočívá krása malých filmů: Když máš rozumného producenta, tak ti za to, že ti nemůže poskytnout komfort velkého štábu a spousty času, dá komfort jiný, komfort svobody a volnosti si film natočit tak, jak opravdu chceš a cítíš, což Honza udělal." (NIRO)
  • Příběh Tajností se odehrává den poté, co zemřela Nina Simone, oblíbená zpěvačka hlavní postavy. Kdy přesně se to stalo? 21. dubna 2003. (Siriuss)

Související novinky

Pohádky Jana Svěráka

Pohádky Jana Svěráka

09.05.2007

O úspěchu Vratných lahvích už nemůže snad nikdo pochybovat. Před několika dny uvítaly svého sedmsettisícího diváka, už dva měsíce se drží na špičce žebříčku návštěvnosti českých kin a dokonce se… (více)

Reklama

Reklama