Režie:
Frank DarabontScénář:
Frank DarabontKamera:
Rohn SchmidtHudba:
Mark IshamHrají:
Thomas Jane, Marcia Gay Harden, Laurie Holden, Andre Braugher, Toby Jones, William Sadler, Jeffrey DeMunn, Frances Sternhagen, Nathan Gamble, Alexa Davalos (více)Obsahy(2)
Režisér a scénárista Frank Darabont, známý především filmovým zpracováním románů Stephena Kinga Vykoupení z věznice Shawshank a Zelená míle divákům nyní představí další zpracování povídky Mistra hororů. Výtvarník David Drayton (Thomas Jane) se společně se svým synem Billym (Nathan Gamble) a nepříjemným sousedem Nortonem (Andre Braugher) ráno po neobvykle silné bouři vydávají do nedalekého městečka nakoupit zásoby. Krátce po jejich příjezdu supermarket obklopí hustá a tajuplná mlha, která, jak se zdá, v sobě ukrývá cosi vražedného a děsivého… Ještě větší zlo se ale ukrývá v duších obyčejných lidí, kteří jsou postaveni tváří v tvář zoufalé situaci. Hrůza se pozvolna ale jistě prodírá na povrch... (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (1 901)
Dal jsem si osobní pravidlo, že je lepší od filmů nic nečekat, a pak se nakonec nechat překvapit nebo zklamat. Když tak The Mist zhodnotím, vyjde mi, že je The Mist dost možná tím nejslabším filmem, který Darabont kdy natočil. Jenže je to zase stále opravdu slušný film, a za podívání rozhodně stojí. Sice mě tam rozčilovalo několik faktorů, které bych nerad zdůrazňoval, ale nakonec bych to ve směs zhodnotil jako hodně povedený horor a jako hodně slušně zfilmovaná kniha od Kinga. Teda každopádně patří mezi ty hodně dobré. The Mist totiž ukazuje opět dvojsmysl, že nepřítel člověka je vlastně on sám a celé to zaobaluje do zajímavého příběhu, který nenechá mrknout ani na chvíli po celou dobu, co se odehrává na obrazovce nebo na plátně. Každopádně efekty byly spíše průměrné, i když i tak dostačující a hlavně herci mi přišli nepochopitelní. Těm emocím jsem nebyl schopný uvěřit minimálně do půlky filmu, až pak to na mě dolehlo a začalo mě to bavit. Pět hvězdiček tomu určite nevrazím, na to jsem tam našel hodně negativ, které zde nechci zdůrazňovat, abych neodkryl pointu. Rozhodně ale na tento film doporučuji zajít nebo se na něj minimálně podívat. Zaujme na první shlédnutí a to je hlavní. ()
Frank Darabont má cit a k navození pořádné atmosféry používá osvědčených postupů, mlha a atmosféra je tedy pořádně hustá. Digitální potvory jsou obstojně zpracovány a neruší, i když některé bych si představoval jinak, ale na druhou stranu sem nečetl knižní předlohu, což musím napravit a tedy nemůžu nadávat na fantazii autorů. Konec jsem moc nepobral, ale byl jiný a originální, opět nemůžu porovnat s knihou. Jako hororový fanoušek jsem však spokojen 8/10* ()
Darabont pomalu padá z režisérského vrcholu do průměrné šedi. Už původní Mlha stála za hovno, ale Frank nám chtěl ukázat, že nová doba přináší nové možnosti a narval do toho velkolepé efekty. Bohužel jsou místy ještě trapnější než ty u Carpentera a to už je co říct. Závěr možná jde proti klišé, ale je nelogický až běda a jen těžko vytáhne z diváka nějaké emoce. Nebýt ukázkové studie lidského stáda, tak bych se už natahoval po splachovadlu. ()
Najhorsim nepriatelom cloveka je clovek sam. Linia filmu prezentovana fanatickou postavou M.G Harden bola ta, ktora mi vytvarala (zial) jedine napatie vo filme - v momentoch stretu boja ludskej psychiky v smrtelnom dueli racionalita-iracionalnost. To "tam vonku" bolo iba katalyzatorom, ktory pre mna stratil stavu v momente vybafnutia prveho chapadla. Finale ambivalentne ziskava i straca silu posobivosti s pouzitou skladbou, pretoze presah tlacenim na pilu nefunguje, ovsem vyobrazenie marnosti a zufalstva ano. ()
Co je to tati? MLHA!…. Že ,,něco“ v té MLZE je – bude – je jasný i tomu, kdo nikdy nic podobného neviděl. Různorodá komunita v uzavřeném prostoru – to já rád! A když si přidám ,,něco tam venku“ – nádhera! Bát se? Báli jste se u Vetřelce? Já ano! SOUDNÝ DEN? Apokalyptické sci-fi (?), kterému se nedá vytknout atmosféra ani efekty. Jen mi tu nějak chybí ten vypravěč Frank Darabont. Venku už je zase MLHA. Podzim. No tak, nepůjde někdo se mnou?… ()
Galerie (82)
Photo © Darkwoods Productions
Zajímavosti (31)
- Frank Darabont testoval, jak by film vypadal natočený digitální kamerou, ale zjistil, že by působil nerealisticky až vyumělkovaně. Rozhodl se tedy raději pro klasický filmový materiál. (DaViD´82)
- Na první neveřejné projekci filmu, kam byl Stephen King pozván, se režisér zaradoval jako malé dítě. V jedné napínavé scéně se totiž King vyděsil a nadskočil na sedadle. To byla pro režiséra satisfakce, neboť vyděsil mistra hrůzy samotného. (Rodriguez)
- Frank Darabont chtěl dodat filmu určitý nádech dokumentárnosti, ale zároveň potřeboval i filmový vzhled. Najal tedy kameramanský štáb ze seriálu Policejní odznak (od r. 2002). Mělo to navíc tu výhodu, že tento tým měl zkušenosti s prací pod tlakem časově neúprosného natáčení pro televizi. (DaViD´82)
Reklama