Režie:
Ridley ScottScénář:
William MonahanKamera:
Alexander WittHudba:
Marc StreitenfeldHrají:
Leonardo DiCaprio, Russell Crowe, Mark Strong, Golshifteh Farahani, Oscar Isaac, Vince Colosimo, Michael Gaston, Ali Suliman, Omar Berdouni, Lubna Azabal (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)
(více)Videa (11)
Recenze (891)
U mě mají zkrátka ty filmy s Dicapriem neskutečný tah na branku. Hodně se mi líbilo, že Leo nezklamal ani v akční poloze a celkově jsem se nenudil ani minutu a ačkoliv ten konec byl lehce naivní, skvěle jsem se u filmu bavil a Mark Strong mě zde bavil snad ze všech rolí nejvíce...9/10 ()
Pěkně natočený thriller... doslova podle pravítka. Napětí, kulturní rozdíly, zarostlý DiCaprio, obtloustlý Crowe, fantastický Mark Strong, hrst násilí, špetka barevných filtrů a to všechno párkrát zamícháme. Jenže se musí vědět jak. Ridley se tentokrát moc nesoustředil a tak svůj blockbusterový koláček trochu připekl. Hlavní zvrat přichází pozdě a zachází se s ním jako s horkou bramborou, přičemž film se nemůže rozhodnout, jestli chce diváky šokovat nebo bavit. Tohle dilema ho provází až do poslední scény a bere divákům iluzi o tom, že se před nimi odehrává velké špionážní divadlo. I Bergovo Království alespoň v závěru rezignovalo na detektivní tanečky a všechno vystřílelo. Scott svou šanci propásnul a nechal za sebou jen průměrnou story bez chuťového ocasu. Vyhýbá se podbízení, nezarývá nehty pod kůži, prostě jede záběr po záběru, však ona se už nějaká ta myšlenka sama dostaví. Jestli se vám chce, můžete na ní zkusit počkat. Já chci zpátky starého Ridleyho... toho současného pošlete na dovolenou. ()
Je to zvlastni, ale ac vim, ze me tento snimek neoslovil nicim novym ci inovativnim, pri zaverecnych titulcich jsem z nej mel neuveritelne dobry pocit, ktery pretrvava nadale. Mozna je to naivni, dalsi zplostely pohled na svet tajnych agentu a americkych spionaznich agentur. Ale i pres nektere mezery ve scenari je pribeh kompaktni, nenasilny a i romanticka linka je decentne a vyvazene zakomponovana, bez nejakych prebytecnych emoci, kterym by divak stejne neuveril. K tomu si pripoctete akuratne davkovanou akci a mimoradne "civilne" hrajiciho Crowea, jehoz postava je i pres celkem malo prostoru stejne hlavni jako ta DiCapriova (ten tu naopak zase svoje gesta prehrava jak jsme na nej zvykli, vyjimka z Chyt me kdyz to dokazes se opetne nekona). Celkem prijemne prekvapeni. ()
Méně přímočaré a více "intel" a "hitech" než Kingdom. Někomu to sedne, někomu ne. Faktem ovšem zůstává, že člověk by jen těžko uhodl, že tento dost ukecaný špionážní film režíroval mistr přes vizuál a kompozici obrazu Ridley Scott. Je tu několik kvalitních akčních scén a sekvencí, kde si mistr vyloženě pohrává s konturou barev, ovšem nic navíc tu minimálně v tomhle hledisku není. A nedoženou to ani otřesné tmavé čočky Leonarda DiCapria, který tentokrát nedostal tolik prostoru jako v Diamantu a brutálně mu šlapou na paty Russell Crowe a hlavně démonický elegán Mark Strong. Zřejmě nejzajímavější charakter filmu. Celkově na můj vkus příliš mnoho řečí a příliš málo akce - i když velice kvalitní a úderné. Ačkoliv je Kingdom film jednodušší a východní kulturu řeší velmi přímočarým a jednoduchým způsobem, líbilo se mi víc než Body of Lies, které se sice snaží jít do hloubky, ale dělá to velmi nezáživnou a přespříliš ukecanou metodou. ()
Inu, už je to tak. Zatímco většina lidí sledovala postup našich hokejistů do finále MS, já sledoval Labyrint lží. A nevěřím , fakt ne, že hokej byl napínavější! Lahůdkový výkon Marka Stronga, obtloustlý kancelářský potkan Crowe, (už tradičně) skvělý DiCaprio... Všichni hrají v podle mě perfektním filmu, který Ridleyho Scotta a jeho partu filmařů přivedl už počtvrté na Blízký Východ. Fascinující bylo sledovat Scottovu práci s příběhem - drží se jedné hlavní linky, na kterou postupně nabaluje další a další, nechává je mezi sebou s lehkostí proplétat tak, že divák stačí všechno bez problémů sledovat, a celé to vyústí v infarktovou scénu s kladivem v hlavní roli. Fíha. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (32)
- Russell Crowe musel kvůli roli Eda Hoffmana přibrat 25 kilogramů. (messiah)
- Snímek vznikl podle stejnojmenné knižní předlohy významného sloupkaře listu The Washington Post a experta na Blízký východ Davida Ignatia, nositele Pulitzerovy ceny za zpravodajství z Iráku. (Olík)
- Skladba "Bird's Eye", hrající pod závěrečnými titulky, vznikla spoluprací dvou hudebních legend Mika Pattona a Serje Tankiana. (3DD!3)
Reklama