Režie:
Ridley ScottScénář:
William MonahanKamera:
Alexander WittHudba:
Marc StreitenfeldHrají:
Leonardo DiCaprio, Russell Crowe, Mark Strong, Golshifteh Farahani, Oscar Isaac, Vince Colosimo, Michael Gaston, Ali Suliman, Omar Berdouni, Lubna Azabal (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)
(více)Videa (11)
Recenze (891)
Z téhle dvouhodinové konverzace, která cynicky glosuje současnou najatou situaci arabského světa, a občas si jakoby mimoděk odskočí k pořádnému akčnímu nátěru, jsem odcházel s vědomím čisté čtyřky. Jenže uplynul den a mě více a více vrtá hlavou to, že Scott s Monahanem to měli promyšlené ještě hlouběji, že ten černý humor je až zatraceně mrazivý a aktuální stav téhle oblasti vlastně změnit nejde, byť do nekonečna se taktéž protahovat nemůže. Hned nato mi blikne hlavou dokonalý herecký trojlístek jistého Crowea, nekompromisního DiCapria a hlavně mrazivě charismatického Stronga, poctivě ostrý vizuál a fakt, že podnětnější film asi letošní blockbusterový podzim mít už nebude, tudíž nemůžu s plným hodnocením váhat. Ridley na stará kolena válcuje Hollywood jako nikdo! Edit: Napodruhé už to takové grády nemá, ale přesto silné 4*. ()
Ridley Scott poslední dobou točí filmy jak na běžícím pásu a vždycky se jedná o nadprůměrný počin. To se týká i Labyrintu lží. I zde odvedl řemeslně vynikající práci a od začátku do konce to šlape jako hodinky. Scénář je dobrej a hlavní tři party výborně napsané a jediné co mě celou dobu tak rušilo byla ta milostná linie. Ta je tady opravdu navíc a úplně zbytečná, protože motivy DiCapriovi postavy by se daly vysvětlit i bez ní. Herecké trio je ale bezchybné. Leonardo DiCaprio pokračuje ve své oslnivé formě a klučík z Titanicu je už dávno zapomenut. Ještě zajímavější je Russel Crowe, který tady hraje takovýho toho arogatního nadřízenýho,kterej o všem rozhoduje, ale sám se obětuje maximálně tím, že brzo vstává. A Russel to zahrál perfektně a jeho postava mě zajímala víc jak Leova. Nejvíc ale překvapil Mark Strong, z kterého jde chvilkama fakt strach a je vidět, že jeho postavu je dobré respektovat. Herci jsou prostě perfektní a po Temným rytíři se jedná asi o nejlepší letošní obsazení. Scott prostě natočil další výborný film, který sice chvilkama mohl trochu šlápnout na plyn, ale i tak mám po jeho skončení o čem přemýšlet. ()
Syriana v komerčnějším hávu. Labyrint lží je oproti ní sice srozumitelnější, širšímu publiku přístupnější, ale zárověň neméně aktuální, ani trochu hloupý, trefný či snad hůře zahraný. Ridley zas a znovu potvrzuje, že v důchodovém věku chytá třetí slinu a neztrácí nic ze svého talentu. ()
Soundtrack Marc Streitenfeld: 1. White Whale [2:14] ,2. Punishment [1:36] ,3. To Amman [2:42] ,4. Aisha [2:11] ,5. All By Himself [1:32] ,6. Burning Safehouse [1:46] ,7. Al-Saleem [2:05] ,8. Manchester Raid [2:40] ,9. Chased [1:35] ,10. NSA Speech [2:46] ,11. Tortured [2:13] ,12. Dead Sea [1:16] ,13. No Touch [1:21] ,14. I am Out [2:37] ,15. Rabid Dogs [2:49] ,16. Lost Vision [2:00] ,17. Never Lie To Me [1:14] ,18. I shutter to think [2:27] ,19. Half Steps [1:28] ,20. Making the Call [1:11] ,21. My Fault [1:53] ,22. Betrayal [3:31], ()
Naneštěstí pro mě všechny filmy, které se mi od něj líbily, Ridley natočil během desetiletí 1982_1992 a moje zhlédnutí každého jeho novějšího počinu připomíná přešlapování otráveného páru, který si spolu svého času párkrát vášnivě užil a není s to si přiznat, že z prchavé aférky se láska století vyvine jen stěží. Chudák chlap se tak snaží a může se přetrhnout s nabídkami kvalitních herců a obrazů, jenže když ona ho s tím Faidra jedna nevděčná pokaždé vyhodí s tím, že by chtěla pořádný scénář a příběh, co chytne za srdce, za mozek a za koule a neuvědomuje si, že když nevlastní ani jednu z těch zmíněných věcí, těžko se jí někdo zavděčí. Tak a k filmu. Při zběsilé jízdě tímhle Orient expresem jménem Body of Lies se zastavuje v Iráku, Jordánsku a Turecku a aby to snad nebylo málo výbušné - v každém smyslu toho slova - odbočí se i do Londýna, Amsterodamu a Washingtonu, jenže nic, co by změnilo výhled na Leovu zarostlou a Russellovu dvojitou bradu v opravdu zajímavou podívanou, se tu nenajde. Abych jenom nehaněla, tak herecky je to ošéfováno opravdu skvěle, postava DiCapria není "Ferris, Roger Ferris," ale utahaný cynik, který často dostane přes hubu a občas přes prsty, Mark Strong je tak často příjemným překvapením celého filmu, že by mě jeho um a charisma už dávno překvapovat neměly, Crowe je správný amorální manipulátorský hajzl a akční scény působí realisticky, tedy aspoň z pohledu akčního analfabeta jako jsem já, i když navozují podezření, že Ridley občas zašilhá do domácích úkolů svého mladšího bratra. Jenže já jsem holt jen Faidra a ne Ariadna, takže i když jsem v Labyrintu nezabloudila, vítězný tanec nad Mínótaurovou mrtvolou jsem taky zrovna nekřepčila. Nedalo mi to nevzpomenout na palestinsko-izraelský rozhovor v Zohanovi: "Nikdo nás nemá rád. "A proč?" "Protože si nás pletou s váma." Oproti tomu, co se tvrdí jak tam, tak v Labyrintu, já mám Střední východ ráda. Proto bych si o něm přála opravdové filmy místo nablýskaných tuctovek, do kterých Russell Crove na rozdíl od George Clooneyho v Syrianě nabíral kila celkem zbytečně. P.S. Myslela jsem, že románky s domorodými ošetřovatelkami se považovaly za klišé už v době W.S. Maughama. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (32)
- Skladba "Bird's Eye", hrající pod závěrečnými titulky, vznikla spoluprací dvou hudebních legend Mika Pattona a Serje Tankiana. (3DD!3)
- Aishini (Golshifteh Farahani) bratranci se jmenují Yousef (Youssef Srondy) a Rowley (Ghali Benlafkih). Rowley je velmi netradiční jméno pro muslima a spíše naznačuje, že se jedná o donašeče americkým tajným službám. (Othello)
- Natáčelo se od 5. září do prosince 2007 v Jordánsku, Maroku a USA (Maryland, D.C. a Virginie). (Varan)
Reklama