Reklama

Reklama

Kuky se vrací, film scénáristy a režiséra Jana Svěráka, je dobrodružný i poetický rodinný příběh, v němž ovšem hlavní role přebírají hrdinové ze světa dětské představivosti. Šestiletý Ondra trpí astmatem, a tak ze “zdravotních důvodů“ musí pryč i jeho oblíbená hračka - růžový medvídek Kuky. Když maminka vyhodí Kukyho do popelnice, začne pracovat Ondrova fantazie, v níž prožívá medvídkovy příběhy v neznámém přírodním světě. Je to ale opravdu jen sen malého kluka a nebo se Kuky skutečně vydal za největším dobrodružstvím svého plyšového života? Kuky se vrací představuje v kontextu současné domácí kinematografie skutečně jedinečný snímek, a to nejen pro své zaměření na rodinné publikum spojující dětského i dospělého diváka, ale i pro netradiční a moderní kombinaci hraného a animovaného příběhu, plného akčních scén a vtipných dialogů. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (877)

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak jsem se konecne dokopal ke skouknuti a jelikoz se jedna o film od Sveraka, cekal jsem hodne. A ackoliv to zase takova pecka nebyla, jsem spokojenej. Celej pribeh se snazi bejt hodne hravej a je to jako vymysly malyho kluka a to se bohuzel moc nedari. Na druhou stranu to ale funguje jako skoro nepretrzita honicka, kde neni nouze o "akci", takze nuda rozhodne nehrozi. Navic je tu spousta naprosto uzasnejch postavicek, jedna vetsi zrudicka nez druha, tady si vytvarnik fakt vyhral. Animace neni uplne bezchybna, ale rozohodne obstojna. Ale je tu jedno zasadni minus a to jsou daberi. Slusnej je tak maximalne Ctvrtnicek, ty ostatni jak kdyby nevedeli, co dabujou a proste cetli text, sice se sesla spousta skvelejch hercu, ale vetsina proste zni jak kdybych hral Horky leto nebo Poldu a takle si fakt profi filmovej dabing nepredstavuju. Trochu to aspon vyvazuje fakt, ze jsou hlasy docela prijemny, takze, i kdyz jim dabovani moc nejde, da se to dobre poslouchat. Az teda na malyho Sveraka, to je docela otravny hovadko a premejslel jsem, jesli neni zaostalej. Ale i tak slusny 4*. ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

Hlavní problém, na který Kuky naráží (alespoň u mě), je vymezení a práce s fantazií. Pořád je to spíš hraní si na fantazii podsouvané dětem než skutečný fantazijní svět, který mnohem víc než morální apely potřebuje komplexnost a víru v sebe sama. Ale aspoň se na to hezky kouká a jedeme rychle-sněží je super nápad. Škoda, že v reálu se místo sněhu dostaví policejní obsílka. ()

Reklama

Ainy 

všechny recenze uživatele

Tento film mě bavil svou fantazií a nekomerčním zpracováním. Líbila se mi hudba a děj celkově. Akorát si myslím, že je to film pro větší děti, pro ty menší to bude trochu složitější a taky ten konec kdy umře Kaiser v roli bezdomovce není pro dětské očičko. Nakonec se pan Svěrák nechal stejně slyšet, že film pro děti původně natočen vůbec nebyl. Určitě doporučuji, protože filmy z dílny obou Svěráků stojí vždy za shlédnutí. ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Já.. no. Hmm. Co se týče technické stránky... Kamera supr .. ale scénář .. Ony ty loutky působily nepřirozeně .. eko témata .. snaha poučit .. a ten kluk neumí mluvit. Konec bez konce .. jakoby složené z useknutých epizodek .. Bla ? Bla .. ____ Někdy mám šťourání vlastního mozku do malicherností pokrk. Nemá cenu se dovolávat dětského ducha v každém divákovi a tím docílit ignorace chyb. Fajn by ale bylo uvědomit si, jak malou váhu ty chyby mají v kontrastu se vším hezkým, co film přináší. Každej by chtěl bejt zase malej nebo jak to říkal ten zevloň. 3,7* Edit: Mnohem lépe podle mne ale s dětskou fantazií pracuje jiný český film a to Kdopak by se vlka bál ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Právě jsem se vrátil z předpremiéry v Českých Budějovicích a jsem pln různorodých pocitů, kterými mne nový (a asi docela přelomový) film Jana Svěráka naplnil. Na jedné straně převládá nadšení z naprosté originality, která je vtisknuta do loutkařiny a estetické roviny Kukyho odysey, absolutně zvládnutého řemesla (stálý a osvědčený tým Svěrákových spolupracovníků, jemuž vévodí Smutného dokonalá kamera a Fišárkův precizní střih, vypadl snad jen tradiční autor hudby Ondřej Soukup, který byl však více než dobře nahrazen), na straně druhé mírné rozpaky z celkového vyznění, v němž převládl spíše nostalgický a posmutnělý podtón a tak trochu působil jako nějaká rodinná psychoterapie, v jejímž běhu mi scházela tvůrčí invence otce scénáristy Zdeňka Svěráka, respektive jeho obvyklé mixování tragického a komického, z Kukyho se na mě mimo pilin sypala záplava spíše toho smutného, na což jsem nebyl připraven. Dlouho jsem si také nemohl zvyknout na hlasový projev Janova syna Ondřeje, který mi nepřišel jakožto ideálně zvolený, ač potomek slavných předků, stále je to výrazný neherec, což v případě postsynchronu vadí. Když však Svěrák junior a jeho tým rozevřel po chladnějším entrée přede mnou coby divákem to úžasné panoptikum lesního života, v běhu děje jsem na výše zmíněné pomalu zapomněl. Kuky se vrací je filmem apriori pro dětského diváka, ale svou nespoutanou invencí a bytostnou originalitou, týkající se především vizuální složky, osloví asi každého. Jan Svěrák spolu s animátorem Jakubem Dvorským (z brněnského vývojářského týmu Amanita Design, který proslul vizuálně unikátně zpracovanými flashovými hrami Samorost 2 a Machinarium a videoklipem pro dánskou post-rockovou skupinu Under Byen) vytvořili pak zcela originální a nezaměnitelný svět lesních bůžků a bytostí a jejich estetika je natolik osobitá, že dává vzpomenout na to nejlepší z české školy animovaného filmu. Jasné inspirační zdroje lze pak rozpoznat v díle světoznámého českého výtvarníka Františka Skály, zvláště v jeho dvou knihách Jak Cílek Lídu našel a Skutečný příběh Cílka a Lídy, jimž peripetie Kukyho jakoby z oka vypadly. Stejně tak jsem si vzpomněl na dávnou Skálovu retrospektivní výstavu v centru Egona Schieleho v Českém Krumlově, kde byly již tehdy k vidění vozítka podobná těm, na kterých se prohání kapitán Hergot. Možná je škoda, že se Skála rozhodl nakonec se celého projektu neúčastnit, mohla tak vzniknout obdoba Švankmajerova podílu na legendárních filmových parodiích dua Brdečka/Oldřich Lipský, přesto se spolupráce Svěrák - Dvorský ukázala jako nanejvýše plodná a životaschopná. Předesílám, že dle mého úsudku se Kuky směle může měřit s originály typu Trio z Belleville, tak osobitý je jeho design. Škoda, že trochu vázne složka scenáristická a že hlavní dvojroli nehraje a nedabuje výraznější dětský herec... PS: Jak řekl na předpremiéře přímo Jan Svěrák, na filmu se podílelo celkem 180 lidí, z toho 80 film přímo natáčelo a 100 pak sedělo u svých PC a vyrábělo počítačové efekty, retušovalo atd. Ten poměr napovídá mnohé o dnešním fenoménu zvaném film... (Kdeže časy skromných Ropáků jsou...) () (méně) (více)

Galerie (77)

Zajímavosti (29)

  • Postavu kapitána Fon Hergota původně režisérův otec namluvit neměl. Zdeněk Svěrák dialogy zprvu natočil jen provizorně pro usnadnění práce loutkohercům s tím, že budou později nahrazeny jiným hercem. (Olík)
  • Scéna s traktorem, trvající asi jednu minutu, byla točena 4 dny, protože čítá okolo 60 záběrů. (camper)
  • Na konečný scénář měla vliv i Svěrákova hra s plyšáky, pomocí které zkoušel na svém synovy různé dějové situace. (Olík)

Reklama

Reklama