Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film Výlet je vlastně deníkem jedné zvláštní rodinné výpravy. Ovdovělá matka, dvě dospělé, tápající dcery, snad až příliš hodný zeť, temperamentní babička a malý vnuk - tihle všichni se nasoukají do dvou aut a vyrazí z Rakovníka směrem na Slovensko, aby vyhověli otcovu poslednímu přání. Fádní rodinná povinnost se ovšem brzy začne měnit v putování, které má změnit vše, co následuje. A tak zatímco do stařičkého Wartburgu a nablýskaného Renaulta nasedá nesourodá skupina lidí, z nichž každý má už svůj život a svoje problémy, samotná cesta se stává důkazem toho, že pokud se její účastníci neotevřou a nevyřeší minulost, nepohnou se z místa ani jejich osobní životy. (Česká televize)

(více)

Recenze (232)

easaque 

všechny recenze uživatele

nostalgické -4* ještě než si časem tento film rád zopakuju, tak chci k němu zatím napsat aspoň pář řádek ze vzpomínek. Jedná se o malý milý film, kde rodina vyrazí s urnou zemřelého otce přes celou republiku na Slovensko splnit poslední přání. Jak jinak se cesta neobejde bez různých peripetií, které jsou zdrojem lehkého humoru. Potěší přirozené herecké obsazení i slušný scénář. [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1+ /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

Autogram 

všechny recenze uživatele

Keď hraje matka s dvomi dcérami vo filme matku s dcérami, tak to môže byť veľmi autentické. Bohužiaľ autentické sú aj hádky o všetkom možnom aj nemožnom, ktorých je príliš aj na takúto road-movie. Alice Nellis sa svojimi filmami často triafa do môjho vkusu, ale tu to bolo mierne vedľa. Niekoľko záverečných obratov bolo zaujímavých, tie pozdvihli film o jednu hviezdu. ()

Reklama

Aleee89 

všechny recenze uživatele

Už to bude dávno, co tenhle film dávali v televizi a já jsem se dívala. Zdálo se mi to místy hektické a chaotické, ale ještě si většinu pamatuju, takže to svědčí o kvalitě. Alici Nelis jako mladé režisérce fandím a paní Janžurová tu byla opět dokonalá. Tohle je takový normální příběh o dost nenormální rodince, místy celkem vtipný, moc se nenudíte... ()

viperblade 

všechny recenze uživatele

Nestačím se divit, jak je zde tenhle film obdivován. Opravdu nechápu, co všichni vidí např. na scénáři, který by se dal charakterizovat starým příslovím "Ženy nevědí, co chtějí a nedají pokoj, dokud to nedostanou." Jediné, co stojí za zmínku, jsou skvělé výkony Igora Bareše (jeho monolog před koncem by se měl vytesat do kamene!) a Ivy Janžurové. Nebýt těchto dvou, sotva najdu nějakou pozitivní věc na tomhle snímku, který se tváří, že je ze života, a přitom v něm není jediná postava, která by neměla starosti. Ne, nemám před očima růžové brýle a ano, chápu, co tím režisérka a scénáristka Nellis chtěla říct, ale takhle černobíle podané se mi to prostě nelíbí. A to ani nemluvím o tom, že ten film má asi 50 konců. Vždy jsem měl pocit, že tohle by byl super konec, ale film pokračoval dál, za pět minut jsem si řekl „Tak teď, to by byl super závěr…“ a zase pokračoval. Jakoby ani sama Alice nevěděla, kudy kam a vždy se na poslední chvíli rozhodla přidat minuty navíc. Sorry, ale tenhle Výlet si už fakt nedám. 40 %. ()

Vědma 

všechny recenze uživatele

Rodina, kterých je tisíce, situace, které nejsou většinou ani moc vtipné ani smutné ani tragické, ale vlastně všechno dohromady. Dcery Ivy Janžurové nejsou moc dobré herečky, Sabina se mi herecky líbila trochu víc. Ale právě jejich fyzická a hlavně hlasová podobnost dodává autentičnost. Výborná byla babička, podobná jako ta naše. :-). Oceňuju, že jsem se opravdu skoro vůbec nenudila. A přítomní Slováci, prosím, promiňte. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (13)

  • Film získal v říjnu roku 2002 cenu na MFF ve španělském San Sebastianu. Cenu v kategorii A pro nejlepší mladé režiséry získala a osobně převzala Alice Nellis. (hippyman)
  • Zatímco do svého debutu Ene bene (1999) obsadila režisérka Alice Nellis do velikých rolí mnoho neherců, v případě tohoto filmu se naopak rozhodla řadu rolí malých ozvláštnit známými lidmi jako Anna Geislerová (slečna ze škodovky), Jiří Macháček (Vítek), Kryštof Hádek (mladík ze škodovky) či Dan Bárta (Lubor). Svůj myšlenkový proces popsala: "Neherce v Ene bene jsem udržovala v minimalistické pozici, ale zato tam byli celou dobu. Fungovali tam jako typy, kterých si můžeme užívat a jejichž podstaty se tím lze celkem snadno dobrat. Výlet je ale docela jiný film než Ene bene. Tady se něco stane, něco důležitého, jinak by to ve filmu nebylo, a my musíme jít rychle od toho. Scény, ve kterých se někdo objeví a pak zase rychle zmizí, jsou velmi důležité a v tu chvíli bylo nutné takovou postavu obsadit člověkem, který bude výrazný typ a který rychle zafunguje takovým způsobem, že ve chvíli, kdy od toho odejdeme, ale budeme se k tomu vracet nějakými odkazy a dalším vývojem spřízněných postav, tak si ho okamžitě vybavíme. Profesionálové, navíc velmi výrazní profesionálové, proto pro mě byli v zásadě jedinou možnou volbou. Dejme tomu Ilona, na začátku vidíme jednu dvě scény s jejím manželem, kdy jsou doma. Pak odjede, nicméně všechno, co dělá, se toho manžela týká. Nemohla jsem dopustit, aby představitelka Ilony celý film hrála o něčem a o někom, koho si divák není schopný vybavit." (NIRO)
  • Auta s poznávací značkou RAK v Rakovníku nikdy nejezdila. (rakovnik)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno