Režie:
Jacques AudiardKamera:
Stéphane FontaineHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Tahar Rahim, Niels Arestrup, Farid Elouardi, Reda Kateb, Hichem Yacoubi, Adel Bencherif, Gilles Cohen, Pierre Leccia, Leïla Bekhti, Antoine Basler (více)Obsahy(1)
Malik El Djebena, odsouzený k šesti letům vězení, neumí číst ani psát. Do věznice přichází úplně sám a působí mladším a křehčím dojmem než ostatní trestanci. Je mu 19 let. Šéf korsického gangu, který vládne i vězení, si ho okamžitě vezme na paškál a pověří ho několika „úkoly“, díky kterým se Malik nejen zocelí, ale zároveň si začne získávat šéfovu důvěru. Ale Malik je odvážný a učenlivý, a tak si tajně začne spřádat vlastní plány… (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (287)
V rámci evropského filmu jde o parádní kousek, který nemůžu nesrovnávat s Gomorou. Gomora byla pojatá možná až moc dokumentárně, což jí podle mě ubralo na atraktivitě. Zato Prorok si jde svou cestou a daří se mu. Neokoukaní herci, povedená hudba a hlavně syrovost a žádná přetvářka. ()
oproti "kriminálom" a rôznym "shawshankom" sú európske väzenské drámy nepopierateľne a neporovnateľne kvalitnejšie, drsnejšie a lepšie. drsný, realistický "prorok" je plný veľmi kvalitných hereckých kreácií, pozvoľna hustnúcej atmosféry a niekoľkých nevšedných režijných nápadov, ktoré na jednej strane film udržujú v rovine artovejšej polohy, no vždy po čase ho prinavrátia prostredníctvom rôznych formálnych prvkov (známych z "komerčnejších" gangsteriek) späť k mainstreamovejšie orientovanému divákovi, takže výsledok veľmi zvláštnym a nečakaným spôsobom naplní každého. ()
Na závěr mé filmové tour jsem si nechal film z Francie a byla to skvělá volba, protože tohle byl absolutně dokonalý soulad mistrovský filmařiny a jedinečné gangsterky. Dvě a půl hodiny jako kdyby nebylo, přenes jsem se do kriminálu a sledoval osud Malik El Djebena, tak intezivně jako kdybych s ním byl na cele. Působilo to celé velmi reálně, ne to jsou kecy zase, prostě tohle bylo absolutně dokonalý, ale absolutně. ()
Syrové a asi hodně reálné. Mám rád filmy o vzestupu normálního člověka na vrchol. Zde tedy stoupal pouze ve vězeňské hierarchii, ale stejně. I přes působivou délku je to stále zábava, prostě protože se tam vždy něco děje. Různý ti mafiánský intriky a fintičky, jak ochcat vězeňskej systém. Herci jsou naprosto přesní, takže jediné co mi tam trochu vadilo, byly ty artové vložky s halucinacema a jelenama. 9/10 ()
Drsný sociální realismus a intenzivní drama. Cesta Araba bez kořenů ze dna vězeňské hierarchie ke špičkám korzické mafie a jeho lidský přerod z naivního výrostka v ledově kalkulujícího kápa není žádnou romantizující gangsterkou. Nabízí ostrý obraz, odpovědi nechá na vás. Jak, co se týče vztahu k hlavní postavě, tak v dalších nadhozených vrstvách příběhu: tématu muslimské víry, radikalizace, etnokulturních konfliktu mezi Korzičany, Francouzi a Araby, násilí plodícího další násilí... Čistě kvůli francouzštině mi vytanuly dva jiné filmy, jeden s mladičkým a druhý s poněkud starším Vincentem Casselem, La Haine a Veřejný nepřítel č. 1. Ten druhý snímek je v přístupu k tématu vlastně protipólem Un Prophète. ()
Galerie (68)
Zajímavosti (7)
- Tahr Rahim získal „Evropskou cenu“ pro nejlepšího herce. (Olík)
- Režisér si zvolil Tahara Rahima (Malik El Djebena) za hlavného herca svojho filmu po tom, ako ho videl jazdiť autom v jeho predchádzajúcom filme. (vander19)
- Jacques Audiard mal v angažovaní Nielsa Arestrupa (César Luciani) jasno, keďže toto bol v krátkom čase ich druhý spoločný film. (vander19)
Reklama