Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Víte, kde je Váš problém? Máte moc peněz!" Tak konečně mi někdo otevřel oči. Mám moc peněz. Ale já nemám moc peněz, takže nemám ani žádný problém? Sláva, jsem vyléčený. Takovou moc má tohle jedno z nejvýznamnějších děl světové filmové produkce, které jsem moc nepobral, ale to se v případě mého čelního střetu s Felliniho mravním rozkladem vyšších společenských kruhů kapitalistické Itálie tak nějak dalo očekávat. Dovolím si tedy pouze konstatovat, že dámy vypadaly skvěle, Old Shatterhand uměl rozdávat facky již v černobílé podobě a paparazzi byli před půl stoletím snad ještě otravnější než dnes. Víc jsem si toho neodnesl.(18.4.2016)

  • viperblade
    ****

    Pro běžného diváka, je to pár epizodek spojených ničím. Já jsem k tomuto naštěstí svolný, takže jsem se nudil minimálně. Nejvíc mě dostala ta epizoda s živelnou Anitou Ekberg. Scéna ve fontáně je jedna z nezapomenutelných!(4.10.2008)

  • Pacco
    *****

    Noční Řím konce padesátých let vypadá ve filmu jako obrovský lunapark, velkoměsto ponořené do blikajících neonů a nekonečné pokrytecké zábavy. Na pozadí historických kulis sledujeme chaotickou invazi masové kultury, která pohlcuje zbytky starého světa. Z Marcellova přítele Steinera a jeho rodiny, žijící v izolaci mimo civilizaci, vyzařuje vyrovnanost a klid. Je to však klid před bouří : „Stačí, aby jednou zazvonil telefon a vše je ztraceno.“ Symbolem doby již není rodinné zázemí či víra, ale honba za senzací – houfy novinářů v čele s fotografem Paparazzem (podle této postavy získali jméno všichni fotografové, pronásledující populární osobnosti) se nezastaví před ničím. „Kosmické okno do světa ... mámivé panorama dnešní doby...“, tak hodnotil soudobý tisk dílo, které vybočovalo z dosavadního Felliniho repertoáru svou nadčasovostí a mystičností, které zůstal věrný i v dalších dílech. Jenže tam již nebyl Marcello jen průvodcem naším bizardním světem, ale jeho hlavním zpovídajícím se a trpícím režisérem.(6.3.2006)

  • WANDRWALL
    ***

    Rozkládala se společnost jen tehdy? Je třeba se dívat na prohnilou společnost, její kritiku, která působí ve filmu z pohledu dneška jako čajíček? Škoda, že F.Fellini nemůže vidět filmy o kritice společnosti třeba od Tarantina.(14.9.2010)

  • Skejpr
    ****

    Exkurze mezi smetánku, její dekadentní a povrchní zábavu a problémy, a také o její neschopnosti (neochotě?) naslouchat obyčejným lidem. Moc pěkné, avšak zárověˇvelice drsné, a Marcello Mastrioanni je naprosto famózní.. potěší i Lex Barker v nenápadné roličce a i ostatní herci jsou typově naprosto přesní... Pouhé lepší 4 hvězdičky dávám za pomalejší tempo, a místy až nepřirozeně pitoreskní postavičky, především ty homosexuálně zaměřené. Přišly mi jako až moc velké karikatury.. Spousta scén ovšem zůstane v pamětii nesmazatelně vryta. Felini je výborným pozorovatelem, a velice šikovným Picollo Creatura(2.5.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace