poster

Konspirátor

  • USA

    The Conspirator

  • Slovensko

    Sprisahanie

Drama / Historický

USA, 2010, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Madison
    ****

    Hoci je na prvý pohľad zrejmé, že sa Redford sústredí najmä na čiernu škvrnu amerických dejín, skôr som mala dojem, že atentát slúži ako pozadie na psychologické vykreslenie ženy, ktorú v danom období, na základe vtedajšej ústavy súdili úplne inak, ako by ju boli právne normy súdili dnes. Bola som pripravená na nenápadnú rezervovanú drámu a dostala som, čo som očakávala. Znamenitá kamera plná tlmeného svetla perfektne dotvárala stiesnenú atmosféru, skvelý James McAvoy a Robin Wright v pozícii ženy, ktorej voľby zďaleka neboli tak jednoduché. Pripadá mi komické, keď niekto americkému filmu s americkou históriou vyčíta patetizmus, ústavu, morálku,... - jemné zveličenie a nadnesené podanie nepovažujem za negatívum, hoci chladný Redford je tým posledným, komu by sa tieto elementy pri tak škrobenom pojatí snímky mali vyčítať.(3.5.2012)

  • Gilmour93
    ***

    V čase války často mlčí nejen múzy, ale i právo aneb klasický souboj idealismu, spravedlnosti a ústavních norem proti mocenským zájmům stabilizovat společnost v těžkých časech ukojením nejnižších pudů, tzn. rychlá pomsta s nalezením a potrestáním viníka (jistá paralela k době po 11. září).. Exhibice s teplým světlem, kdy byl vidět každý odstátý unijní vous i líně se převalující cigaretový kouř, zbytečně odváděla pozornost a marně ohřívala ten akademický chlad, nicméně McAvoy, Wilkinson, stěží poznatelný K.Kline i R.Wright, připomínající spíše Pennovu babičku, ti všichni byli bezchybní. Liberální ideály vesměs ctím, ale v Redfordově podání někdy mírně zatuchají agitací a škrobeností..(25.8.2015)

  • Yardak
    *****

    1865 - soudní drama, které kromě určitého popisu historie nám může metaforicky říct i něco k dnešnímu politickému systému, neboť jednotlivec nikdy nemůže "vyhrát". James McAvoy zase jednou září, Redford svírá režijní otěže též velmi jistě a k tomu ještě tolik známých herců ve vedlejších rolích. Historie jednou nedostala od Hollywoodu na frak:o).(8.12.2011)

  • verbal
    ****

    Sahat jižanům na negry se nemusí vždy vyplatit. To poznala na vlastní hlavu i ikona všech ikon, velikán největší, jehož jméno šeptá za hrdého třepetání Hvězdotřpytného praporu v posvátné úctě každý Američan, přičemž jednou vlhkou rukou osahává ústavu a druhou majetnicky laská pojistku své devítky a demokracie. Tedy snad jen mimo majitelů nemovitostí v Harlemu a Bronxu. Ti jen laskají tu devítku, na výročí atentátu bouchnou šampáňo a smutně kalkulují případnou současnou hodnotu svých bloků za předpokladu, že by jejich nájemníci stále strádali pod bitchem otrokáře. Bobík Červenáfordka umí perfektní dramata a moc dobrý republikán by z něj asi nebyl! Ukazuje totiž, že jde li o hon na čarodejnice, tak u včel svědí prostředky, výjimka potvrzuje pravidlo a v přelomových momentech si jakýkoliv establishment s plnou hubou ideálů dokáže Biblí své demokracie chladnokrevně vytřít prdel. Mařenka Surratová by mohla vyprávět... Nebýt krutého castingového erroru v podobě obsazení nejslizštějšího "herce" v dějinách kinematografie, mužské verze Portmanovic Natálky, Skřeta Mekevoje, jehož xicht mi způsobuje nauseu už na plakátech, naperu pětihvězdu, aniž bych mrkl svým názorově nekorektním okem.(7.9.2011)

  • rikitiki
    ***

    Co je důležitější - spravedlnost pro jednoho, nebo historická nutnost pro všechny? Kdo to rozhodne a jaké k tomu použije prostředky? Aktuální téma se Redfordovi podařilo natočit naprosto nevzrušivě, jako vybledlou fotografii ze starého alba z půdy. Většinu filmu jsem postrádala emoce, přitom příběh samotný jimi musel přímo překypovat. Režisér se příliš soustředil na rozumovou, vysvětlovací dějovou linku, jakoby zapomněl, že city bývají přesvědčivější. /11. 4. 13./(11.4.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace