Reklama

Reklama

Fantom opery

  • Velká Británie The Phantom of the Opera
Trailer

Z legendární dílny studia Hammer (nesmrtelné série o Draculovi a Frankensteinovi) a jeho dvorního režiséra Terence Fishera pochází adaptace slavného díla Gastona Lerouxe. Londýnská opera chystá pod vedením šéfa souboru Harryho Huntera a za dozoru vychytralého majitele lorda Ambrose d'Arcyho nové představení Johanky z Arku. Pro titulní roli je vybrána půvabná a mimořádně talentovaná dívka Christine, která však ještě netuší, že na ní za zdmi Opery čeká tajemný „Anděl hudby“. Muž s maskou místo obličeje, jenž v sobě skrývá staré křivdy. Křivdy, které právě nyní vyjdou na povrch. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (24)

liquido26 

všechny recenze uživatele

Již třetí filmové zpracování Fantoma Opery, které jsem viděl. Hammer studio zvolilo opět svůj osobitý přístup. Příběh se odehrává v Londýně, nikoliv v Paříži, a Fantom samotný je vlastně docela dobrák, který měl jenom v životě smůlu. Herbert Lom byl v hlavní roli hodně působivý, jeho maska docela strašidelná (lehce připomeně Jasona Vorheese) a jeho znetvořená tvář pod maskou, i když se objevila až na konci, tak docela dobře udělaná. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Hammer vo svojej kryštalicky čistej podobe a v dobe, keď ešte desil publikum skôr svojou pochmúrnosťou, ako krvou a nahotou. Je to obrovské zlepšenie oproti čudesnej verzii z roku 1943 a je to práve tým spomínaným prístupom. Herbert Lom síce nieje nejako charizmatický, ale jeho držka ( škoda, že ukázaná len na pár sekúnd ) patrí medzi tie najhrôzostrašnejšie zo všetkých filmových spracovaní. ()

Reklama

Němi 

všechny recenze uživatele

Dej je misty nesmyslny a kvalita dialogu, slusne receno, nevyrovnana... ale brakove kouzlo, jake filmu umelo dat studio Hammer je nenahraditelne! __ Z peti zatim videnych adaptaci nechava za sebou Terence Fisher bez zavahani komedialniho Arthura Lubina (1943), kycoviteho Joela Schumachera (2004) i srackovniho Daria Argenta (1998), temným Dwightem H. Littlem a jeho fantomem Englundem vychází nerozhodně. A i kdyz Herbert Lom potesil, Claude Rains byl jen jeden. Uvidim, co na to Lon Chaney... ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Hammer. Pozici nejlepšího fantoma opery Lonu Chaneymu asi nikdo nesebere, i když v Hammeru k tomu měli nakročeno dobře - zhruba první polovinu filmu. Do té doby jsem sledoval sice úplně jiný příběh, než jaký Leroux napsal, ale nebyl špatný, bavilo mě to, dokonce jsem i fandil kladnému hrdinovi (jižansky vyhlížející rodilý Angličan Edward de Souza byl sympatickej, i když hlavně proto, že v něm bylo "něco" neklaďaského - úplně bych si ho dokázal představit jako záporáka v tehdejším Bondovi), ne právě okouzlující zpěvačka Christine měla prostoru dost málo, takže nevadila, a komorní příběh se navzdory několika logickým dírkám slušně rozjel. Pak se to ale zadrhlo: snad od chvíle, kdy se ukázalo, jak to s fantomem bylo. To už bylo trochu odbyté. A celý ten závěr... Já nevím, no, můžu se mýlit, ale fantom by měl být šílený blázen, magor, operní fanatik, ne jenom nešťastný člověk. Celé to vyústění mi prostě trochu vadilo, což je důvod, proč chybí hvězda a chvíli jsem uvažoval, že seberu ještě jednu. Film je to dobrý, vážně dobrý. Atmosféra, studiové kulisy, prostě paráda, všechno přesně takové, co člověk od Hammeru očekává a chce. Navíc fantomova maska je temně strašidelná a okamžik, kdy sedí za varhany a hraje Bacha, je jednoduše lahůdkovej. No jo, jen ten překotně uspíšený závěr... P.S.: Viděl jsem film pohříchu s českým dabingem od Řitky. Nevím, koho to napadlo, ale to si vážně ještě nikdo nevšiml, že navzdory tomu, jak se na ni hezky kouká, tak Lucie Vondráčková neumí nejen hrát, ale ani dabovat (hlavní hrdinku Christine)? ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo mé třetí setkání filmové zpracování románu Gastona Lerouxe, které jsem měl možnost vidět a „bohužel“ musím říct, že klasika z roku 1925 je stále nejlepší. Byl jsem hodně zvědavý, jak se s tím popasuje zřejmě nejvytíženější režisér studia Hammer Terence Fisher. Přestože to nedopadlo vyloženě špatně, přece jenom očekávání bylo mnohem větší. Netradiční způsob zpracování známého příběhu byl na jednu stranu velmi zajímavým tahem, nicméně si myslím, že na druhou stranu ona „jalovost“ tomu ublížila asi nejvíc. Tedy hlavně z pohledu milovníka hororového žánru. Přece jenom dávám přednost ponuřejší atmosféře. Tím však rozhodně nechci říci, že by zdejší atmosféra byla vyloženě špatná. Byla prostě jiná, než jsem byl zvyklý u předešlých Fantomů. Dramatických scén tu bylo k vidění docela dost, dokonce dojde i k několika úmrtím, ale přesto jsem se nemohl zbavit pocitu, že ze scénáře cítím jistou naivitu. Zvláště co se minulosti samotného Fantoma týká, požáru tiskárny a následného úkrytu ve stokách. Přestože mě studio Hammer vždy uchvátilo svými nádhernými kulisami, kostýmy (tady tomu nebylo jinak), tak Fantomům úkryt byl tentokrát trochu odfláknutý. Tedy ve srovnání s jinými filmy. Abych ovšem jen nehanil je tu i celá řady pozitivních prvků, které určitě stojí za pochvalu. (herci,hudba)60% ()

Galerie (39)

Zajímavosti (6)

  • Maska fantoma byla vyrobena těsně před natáčením z kusů oblečení, lepící pásky a řetězů. (Chatterer)
  • Film je založený na románu Gastona Lerouxe "Fantom opery" z roku 1910. (Chatterer)

Reklama

Reklama