Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Jana (J. Brejchová) čerstvá pětačtyřicetiletá oslavenkyně a pracovnice knihkupectví je bláznivě zamilovaná do mladšího a ženatého řidiče Pavla (I. Urbánek). Přes své milenecké poblouznění si ale nedokáže připustit, že jejich vztah nemá budoucnost. V ten stejný den student Tomáš (R. Kubík) nalezne v zahrádkářské kolonii mladou dívku, která právě porodila v sousední chatce. Zakrvácenou a v bezvědomí ji i s dítětem odváží do nemocnice. K Janě domů poté přicházejí policisté a odvážejí ji do nemocnice, kde se dozvídá, že její dvacetiletá dcera Simona (T. Brodská) právě porodila zdravého syna. To obrátí Janin život vzhůru nohama, neboť o jejím těhotenství neměla ona – vlastní matka, tušení… (Česká televize)

(více)

Recenze (30)

lucascus 

všechny recenze uživatele

Veškerý úspěch (ale stejně tak i neúspěch) tohoto filmu stojí na hereckém výkonu Jany Brejchové. Jindy perfektní herečka se zde objevuje v roli matky, která doprává své dceři poněku velmi volnou formu výchovy. To vše se odrazí na jejich pozdějším vztahu, který nemůže být dobrý. V roli Janiny dcery se objevuje její skutečná dcera Tereza Brodská, tehdy začínající herečka. Scénář je velmi průměrný, mírně povrchní, zpracování velmi špatné, hudba neposlouchatelná. Pouze zmíněná Brejchová je důvodem, proč hodnotím třemi hvězdičkami, jinak bych šel s hodnocením níž. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

První, co mě při sledování tohoto filmu napadlo, že to muselo být pro obě hlavní protagonistky (Janu Brejchovou s Terezou Brodskou) dost náročné, něco takového natočit. Pokud vím, tak jejich vlastní vztah  musel v mládí Terezy projít docela těžkou zkouškou (kdy se nejprve o Terezu v dětství starala víc teta než matka, později pak když ji Brejchová domů přivedla "otčíma" Jaromíra Hanzlíka). Ustály to a to samé jde nakonec říct i o postavách tohoto filmu. I když zde v to člověk  už snad ani nedoufá. Je tedy až zvláštní, že matka ani neví (nevšimne si), že její dcera čeká dítě. To vzájemné odcizení (resp. despekt ze strany Brodské) je fakt až drsné, ale místy mi celý ten příběh přišel až trochu málo uvěřitelný (třeba ten rozchod Brejchové s jejím ženatým milencem z poněkud nepochopitelného důvodu nebo jak se ten student točí kolem dcery i matky). A pak mi taky nesedlo poněkud afektované herectví Jany Brejchové (plačtivá hysterka). Vůbec mám z jejích filmů v osmdesátých letech pocit, že  už to její herectví je trošku odvar (v porovnání v tím, co točila a hrála v letech šedesátých a sedmdesátých). ()

Reklama

jhrasko 

všechny recenze uživatele

Obdivuhodná odvaha Jany Brejchovej a Terezy Brodskej ísť do silne autentickej konfrontácie a vzbudiť v divákovi otázku, či videné na plátne je prevzaté zo života alebo ide len o scenáristickú rafinovanosť. Tak či onak, filmársky nijak objavný kúsok, ktorý ale funguje dokonale emocionálne, resp. emocionálne dokonale. ()

sator 

všechny recenze uživatele

Herečka Jana Brejchová přišla s podnětem k filmu a ovlivnila i podobu scénáře a já k tomu dodám bohužel... Když byl film dotočen přišla Tereza Brodská (Simona) za režisérem s tím, že závěrečné kontroverzi mezi dcerou a a matkou (Jana Brejchová) nevěří. Že po všech těch křivdách by měl být scéna výčitek dcery vůči matce daleko dramatičtější. Režisér Drha udělal neuvěřitelnou věc a dal na námitky Brodské a požádal produkci o další natáčecí den a scénu přetočil. Tereze řekla že po natočení scény skončila máma v slzách, protože v hořké a bolavé scéně bylo až příliš toho co bylo nezpracováno a nedopuštěno mezi nimi. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Nešťastná maminka sklízí plody své rozlítané minulosti. Maximálně civilní projev všech zúčastněných dává filmu nepochybně originální nádech, ovšem dějová prázdnota, která se najednou naplní v několika málo závěrečných minutách a Janičky hysterické záchvaty, mne nepustí s hodnocením výše. Tereza Brodská v nezvykle dobré poloze bojuje o své místo v rodině. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (5)

  • Režisér Vladimír Drha byl na Barrandově vnímán jako kontroverzní režisér, a tak prosadit tento film do natáčení trvalo mnoho let. Když byl film schválen, byly na něj uvolněny pouze dva miliony Kčs. Na natáčení nebyla služební auta, herci se převlékali kde se dalo, také u náhodných ochotných lidí nebo v telefonní budce. Jana Brejchová (Jana) obdržela honorář 16 000 Kčs. (sator)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno