Reklama

Reklama

Bruce Willis je zpátky v akci — strhující, dech beroucí, divoké akci — jako John McClane, odvážný newyorský policajt s úžasnou schopností být v nesprávný čas na nesprávném místě. Tentokrát se John vydává do dalekého Ruska, aby vypátral svého syna Jacka (Jai Courtney), který se ocitl v moskevském vězení. Jeho mise ale nabere smrtící obrátky ve chvíli, kdy musí se synem spojit síly, aby společně překazili plány na krádež jaderných zbraní a zabránili tak rozpoutání třetí světové války! (Magic Box)

(více)

Videa (16)

Trailer 2

Recenze (1 312)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Skip Woods / Predloha charakterov: Roderick Thorp | Hudba: Marco Beltrami | Produkcia: Alex Young, Wyck Godfrey | Distribúcia: 20th Century Fox | Štúdio: Giant Pictures, TSG Entertainment | Rozpočet: 125 miliónov $ | Tržby: 304,654,182 $ || Veľmi kvalitná porcia akcie za slušnú kopu prachov. Ako bonus sa pracuje so zabehnutými postavami, ktoré sú k dnešnému dňu už kultové. Problém sa skrýva v nevynechateľnom porovnávaní s predchádzajucími dielmi série. Štvorka bola tak dynamickou bombastickou záležitosťou, že päťka so svojou ruskou chladnosťou a tmavosťou nemá šancu držať jej kvality. Bruce je ale dostatočne zábavný a scenár vie aj prekvapiť, takže ešte aj takto príjemný nadpriemer. 65% | HD, THX, HU DTS | ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tohle nema se Smrtonosnou pasti nic moc spolecnyho. Proste tuctovej akcnak, kde se vetsinu casu nastesti neco deje, jinak by u toho clovek usnul. Naprosto nezajimavej pribeh, Willis to kolem sebe sice kropi ve velkym, ale s hlaskama to uz je horsi a vetsinu scen zabiji topornej Courtney, kterymu bych spis veril zaporaka nez McClaneovo syna. Skoda vymastenyho scenare, Moore se jinak docela pochlapil a akci naserviroval zajimavou, i kdyz to vsechno tone v sedivejch filtrech. Ale ty 3* to precejen da. Nejslabsi dil serie. ()

Reklama

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Na pět Davidových hvězd to želbohu není. Jsem totiž takový šťoural. Nejvíc mi asi vadilo, že zde zmizel trademark budovaný po čtyři předchozí díly, totiž, že McClane zcela nedobrovolně padne do nějaké smrtonosné pasti, z které se buď svépomocí nebo s podporou náhodných postaviček nějak prokouše na svobodu a ještě řácky ztrestá padoucha, který tak nějak většinou chtěl buď ovládnout svět nebo si bohovsky namastit kapsu (spíš ale to druhé). Navíc mě trochu zarazilo, že McClaneovi přičarovali nějakého levobočka, aby z toho byla prostě akce pro dva. To zkrátka nechápu. Vždyť už ve třetí "pasti", která nebyla vřele přijata, žehrali na to, že to bylo právě pro dva. McClane je sólista, to mi nikdo nevymluví. Jen doufám, že v dalším díle někde nevyhrabou McClaneovu hodně vzdálenou tetičku, která na Klondiku rejžuje zlato už od roku 1886 a nějaký polský Žid si na ni brousí zuby a Brusle Vyliž jí úplně náhodou připluje pomoct, protože zrovna tráví na Aljašce dovolenou se svou dcerou a tím zmíněným levobočkem. Nakonec, lokace pro nějakou tu demolici by to byla dobrá. Úplně vidím ty hořící sněhové pláně a krutopřísnou honičku v kajacích. A název bude: Today is a god day to die (dle slov náčelníka Siouxů Splašeného koně - zdroj. wiki.). Ale nepředbíhejme. Zpátky k téhle verzi smrtonosné pasti. Když pominu výše uvedené, dostanu vynikající akční film, který se v poslední době hledá těžce jako poctivej politik mezi socany. Velké plus za parádní atmosféru v oblasti městečka Pripjať a velké díky za honičku ulicemi Moskvy (Bourne se může jít zagrábat). Když tedy pominu ještě několik filmařských šlendriánů ( jak jsem říkal, jsem pitomej rejpal. Například z Moskvy na ukrajinský Černobyl to je dobrých 1000 kilometrů. Přes Rusko se tam dokodrcáte za dobrých deset - dvanáct hodin bez čůrací zastávky. Ne tak stateční McClaneové. Ti večer ukradnou v Moskvě Čečencům (?) vůz a ještě týž večer dorazí do Černobylu. A škoda té vykrádačky filmu Hitman. Helikoptéra, která na sračky rozstřílí nějaký barák v Rusku tu už byla, ne?) a pár nelogických lapsů, můžu s klidem říct, že lepší film jsem už dlouho neviděl. Vyliž je pořád ještě ve formě. ()

Botič odpad!

všechny recenze uživatele

Nikoliv Len Wiseman, ale John Moore je nakonec vrahem devadesátkového idolu, který postavu Johna McClane pohřbil pod zeleným vizuálem a horou nezáživné akce, kdy i těch smířlivých devadesát minut se táhne jako žvýkačka na botě. Sledovat A Good Day to Die Hard je asi tak příjemné, jako si nechat trhat zanícenou osmičku, na kterou už nepůsobí anestézie! Slzám se člověk neubrání. Dokoukáno s velkým sebezapřením. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

SMRTONOSNÁ PAST: OPĚT V AKCI je zajímavým příspěvkem k teoretické diskuzi o post/klasičnosti hollywoodského filmu a divácké i kritické přijetí zároveň ukazuje, že spousta fanoušků má velmi zavádějící představu o základních prvcích série. Pátá část svou formální diskontinuitu, jež je v rozporu s "klasickými" požadavky soudržnosti, přehlednosti a srozumitelnosti, "povyšuje" na svou ústřední strategii._____ Vyprávění se na místo příčinné provázanosti sestává ze série náhod, které umožňují zřetězit pokaždé jinak ozvláštněné (tikot hodinek, různé způsoby snímaní, zpomalení) atrakce. Každý ze tří aktů je dílčími zvraty zasazen do zcela nových rámců, divák je následně "nucen" přehodnotit svůj náhled na předcházející dění a vztahy mezi postavami. Od určení, kdo sehrává ústřední roli, jaké má či mají cíle a jak se to má s proměňujícími se motivacemi, se odvíjí i struktura syžetu. John McClane je hvězdou díky Willisovi (a vice versa), ale neznamená to, že ve všech dílech představoval jediného protagonistu. Ve všech byl nejprve - v prvním aktu - jeden protagonista John McClane, než došlo ke změně "rozložení sil" na protagonisty dva (v jedničce byl proti němu postaven Hans, ve dvojce do akce zasahovala jeho žena, ve trojce byl nucen spolupracovat s povahově odlišným Zeusem, ve čtverce mu pomáhal Matt). V pětce je po McClaneově boku jeho syn a uspořádání má nejblíž k první části, ve které se taktéž střídala ohniska zájmu a název byl víceznačný: "Die Hard" mohlo odkazovat jak k Johnovi, tak "nezničitelnému" Karlovi, "Good Day to Die Hard" může ironizovat jak přístup Johna a Jacka, tak reflektovat zacházení s hned několika záporáky. Výsledkem výše zmíněného (náhody, body zvratu rekontextualizující již viděné, změna organizace podle proměňujícího se počtu protagonistů i ohnisek zájmu) je nebývalá narativní nesoudržnost._____ "Nespojitost" lze spatřovat i na rovině stylu, protože mnohdy je obtížné určit kontinuitu mezi jednotlivými záběry. U paralelních montáží (úvodní, zlomek z automobilové honičky) není lehké pochopit souslednost mezi odlišnými místy, protože chybí ustavující záběry a matení posiluje kompoziční návaznost či dialogové háčky. A(tra)kční scény jsou zase velmi rychle stříhány a jen výjimečně se dá zorientovat díky liniím pohledu či občas užitým velkým celkům, protože většinou dominují detailní záběry umožňující opájet se zesílenými zvukovými efekty. Médium tak primárně prezentuje své technické vlastnosti, jde o "spectale" na místo "story", resp. osobní linie se synem zde je jako zástěrka pro prezentaci výbuchů, nárazů a střílení a pádů z různých úhlů. (Podobný přístup je typický pro čtvrtou část, třetí téměř eliminovala potřebu znovu-vytvořit pár s bývalou ženou - a první dvě jsou svým re-marriage "konceptem" konvenční.)_____ Sjednocujícím principem SMRTONOSNÉ PASTI: OPĚT V AKCI, díky kterému je spojeno značně nesoudržné vyprávění s mnohdy nesouslednými záběry, je právě kontinuita série. Návaznost není dána pouze objevováním se stejných postav (McClane, jeho dcera) či sebereflexivním odkazování se (např. sinatrovská pasáž v taxíku, záporák chroustající mrkvičku jako z animované grotesky), ale i zapojováním konkrétních postupů. O naraci už byla řeč, v případě stylu jde o hudbu zesilující "smrtonosné" motivy (Kamenův ústřední, remixovaná Óda na radost, mcclaneovský rock), zpomalování záběrů, i přes rozšíření herního pole omezování se na uzavřené budovy, již zmiňované paralelní montáže atd. Paradoxní je, že kritika, která se na Moorův/Woodsův počin zatím snáší, vychází ze zavádějící představy toho, co dělá "Smrtonosnou past Smrtonosnou pastí". McClane byl realistickou - ve smyslu zranitelnou, krvácející - postavou, ale ocital se ve značně nerealistické, nadsazené akci (skok z vybuchující budovy, odstřelované vrtulníkem, se zas tak neliší od havarování vrtulníku autem). Tu vyplňovaly místy sentimentální, místy patetické proslovy oslavující konzervativní hodnoty společnosti (vědomí globalizovaného trhu a liberalizační tendence v podobě aktivnějších ženských postav oproti mcclaneovskému protimultikulturálnímu machismu, postavenému na stereotypním vylíčení cizí kultury a waynovské/gableovské opozici my - oni). Jediným proviněním se proti značce, s čímž ale začala už čtverka, je reflexe nepatřičnosti McClana ve fikci, v níž se ocitá. Zatímco SMRTONOSNÁ PAST 4.0 ale stavěla na kontrastu analogového policisty v digitálním světě, OPĚT V AKCI představuje přehlídku známých věcí, ale v jiném prostředí, kvůli čemuž je někdy manýristická, jindy tupě pozérská. (70%) () (méně) (více)

Galerie (75)

Zajímavosti (71)

  • Collins (Cole Hauser) má ve filmu zbraň SIG-Sauer P229R ráže 9x19mm. (dc125)
  • Ve 42. minutě u hotelu, kdy Jack (Jai Courtney) nejdříve poslouchá hovor Johna (Bruce Willis) a Komarova (Sebastian Koch) za autem a pak, když John na Jacka a Komarova zapíská, aby je zavolal, má Jack odlišné jizvy v obličeji. Zmizí krvavá jizvička na nose, jizvy na levé tváři jsou odlišné. (HonzaR.)
  • I když se děj odehrává v Rusku, vrtulník Mi-24 má výsostné znaky maďarského letectva. (p3tris)

Související novinky

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

29.07.2021

Pět let strávil producent Lorenzo di Bonaventura přípravou šestého filmu v sérii Die Hard neboli Smrtonosná past. Snímek pojmenovaný jednoduše jako McClane byl totiž původně oznámen ještě před… (více)

Kteří herci ve filmech nejčastěji bourají?

Kteří herci ve filmech nejčastěji bourají?

22.03.2021

Server Car Scrap Comparison teď zveřejnil studii, ve které se zabýval počtem dopravních nehod ve filmech u jednotlivých herců. Asi nikoho pak nepřekvapí, že za nejnebezpečnějšího filmového řidiče byl… (více)

John McClane omládne?

John McClane omládne?

15.10.2015

Pátá Smrtonosná past moc lidí nepotěšila, ale vydělala 305 milionů dolarů, takže se pracuje na šestce. Původně se mluvilo o tom, že se v ní Bruce Willis podívá do Tokia a ve hře byl (alespoň v… (více)

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

16.04.2014

Loni v březnu šlo do kin už páté dobrodružství Johna McClanea. Akčňák Smrtonosná past: Opět v akci sice příliš kladných reakcí nenasbíral, jelikož ale vydělal 300 milionů dolarů, slavná série bude… (více)

Reklama

Reklama