Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cival
    ***

    Nejslabší abramsovina pro kina. První půlka je krásná, půvabně oživuje spielbergovské časy, ale v druhé dojde dech a utahaně se film kodrcá k cíli, který vůbec nemá ryzost citovaných a variovaných spielbergovin. Tady se jasně ukáže, že jde jen o zručnou nápodobu něčeho třicet let starého - (emocionální) přesvědčivost chybí.(3.9.2011)

  • Shadwell
    ****

    Existují v zásadě dva způsoby, jak zkombinovat dva a více žánrů ve filmu: buďto se nekompromisně smíchají dohromady (tzn. „protřepat, nikoli jen zamíchat“) jako ve sci-fi westernu Kovbojové a vetřelci, ale vedle toho existuje i mnohem drzejší a rafinovanější způsob postupného přechodu z jednoho žánru do dalšího (tzn. „zamíchat, ale neprotřepávat“). Názorným příkladem tohoto postupu je Super 8, který přepne z romerovského zombie hororu do katastrofického filmu a z katastrofického filmu do válečného thrilleru. Podobný kousek provedl Kevin Smith ve snímku Red State, kde natřikrát zalomil příběh z teenage komedie přes hixploataci do policejního thrilleru, mnohem známější případ tohohle přístupu je ale slavné zalomení z gangstersky do upírské akce v Od soumraku do úsvitu a podobný, byť ne úplně vřele přijatý zlom v Sunshine ze sci-fi do hororové naháněčky. V tomto ohledu tedy Kevin Smith a J. J. Abrams přeřadili na vyšší rychlost ze dvou na tři žánry, přičemž ty důvody pro tyhle zlomy v příběhu mohou jít od snahy vypořádat se s diváckým očekáváním a uhnout tam, kde film ztrácí spád, protože se divák začíná rozkoukávat (Smith), anebo prostě nostalgická touha sešít film z oblíbených žánrů a přístupů jako u Abramse, který se vzdor svému mládí a progresivitě vždycky tak nějak obracel do minulosti (série Star Trek ani Mission Impossible nespadly z nebe) a navíc vždycky inklinoval k seriálům, a tudíž i své filmy rozřezává na segmenty po vzoru jednotlivých dílů. Super 8 tenhle trojí zlom ze zombárny přes katastrofák do válečnýho filmu na mnoha místech tematizuje: režisér Charles Kaznyk je permanentně posedlý „produkční hodnotou“, která by jeho zombárnu, což je de facto guerillový low budget žánr, přesunula do vysněného áčkovějšího světa katastrofáků (srážku vlaků) či válečných thrillerů – z natáčení filmu do filmu samotného, v němž se hrdinové octnou. Dále se v každém žánru objeví nějaká nová postava, a tomu odpovídá i hudba Giacchina, která operuje vedle chlapcova leitmotivu se třemi dalšími tématy – při natáčení zombárny se seznámíme s Alicí (romantická We'll Fix It in Post-Hast), při katastrofě s monstrem (nervozní legato smyčce z Aftermath Class) a na konci s vojáky (pochodový staccato žestě z The Evacuation of Lillian tvořící záměrný kontrapunkt k tajemnému monstru). ____ Vedle obyčejných filmů existují ještě tzv. filmy o filmu, které lze rozdělit do tří skupin: autoreferenční filmy komentující sama sebe, meta-žánrové filmy komentující žánr a na úplné špici filmy komentující celé dějiny kinematografie. Pro někoho to bude asi překvapením, ale Super 8 patří na tu špici, protože každý ze tří žánrů, z nichž sestává - válečný thriller, zombie horor kroucený na Super 8 mm formát a katastrofický film s digitálním monstrem - koresponduje s jednou ze tří největších a nejzásadnějších událostí v dějinách kinematografie, které nenávratně změnily její chod - první světovou válkou, nástupem televize a digitální revolucí. Neexistuje nic, co by ovlivnilo kinematografii více - první světová válka, která ochromila filmovou výrobu v evropských zemích, znamenala definitivní nástup raných hollywoodských studií a přesun těžiště filmové výroby do Ameriky, kde zůstalo dodnes (nebýt první světové války, točí se dneska mainstream ve Francii nebo Itálii); o vlivu televize asi není pochyb, podle některých jsou třeba dnešní televizní seriály co do progresivity daleko před filmy; a konečně digitální revoluce, která na rozdíl od jiných technologií infikovala kinematografii skutečně skrz naskrz ve všech směrech od produkce přes distribuci po promítání. Není Super 8 ve skutečnosti o všech těchto třech událostech, které jedinečným způsobem shrnuje? Každý ze tří žánrů totiž odpovídá jednomu období - digitální revoluci obstarává monstrum spjaté s katastrofou vlaku (Super 8 podobně jako Monstrum, který Abrams produkoval, odsouvá monstrum stranou, vlastně jej až do konce téměř nevidíme, díky čemuž dělá z monster-filmu katastrofický film, jinak řečeno monster-film bez monstra); analogové éře televize odpovídá natáčení romerovského zombie filmu a vůbec všechny ty známý propriety ze 50ek až 70ek jako časové umístění filmu, natáčení na Super 8 mm formát, miniatury vláčků nebo Area 51; a první světová válka koresponduje s válečným thrillerem a příjezdem U.S. Air Force. Takovýto komentář k zásadním zlomům v dějinách kinematografie nepodal snad ani Godard ve svém proslulém video eseji Histoire(s) du cinéma. O jeden level níže pak stojí filmy komentující žánr, například komentář k evoluci zbraní v akčním filmu nám poskytuje Jokerova výměna pistole za brokovnici a brokovnice za bazuku v honičce z TDK, což je parafráze scény z Pulp Fiction, kde Bruce Willis projde po hierarchii kladivo, baseballka motorová pila až ke kataně. A ještě o jeden level níž jsou filmy, které nekomentují ani dějiny kinematografie, ani žánr, ale pouze sami sebe, což vypadá zdánlivě sofistikované, ale ve skutečnosti je to nejméně důmyslné a také značně egoistické - třeba Moulin Rouge okomentuje sama sebe uvnitř jednoho z rozverných čísel, jímž se snaží kabaretiéři přimět vévodu k zafinancování nového čísla: „Bude to velkolepá erotická scéna, která bere dech. Násilná, zvučná. Obrovský, lukrativní, gargantuovský počin. Smyslová extáze, báječná a velkolepá! Žádná slova v našem jazyce nemohou popsat tuto skvostnou událost! Oněmíte úžasem.“ Ačkoliv by se tedy mohlo zdát, že se Super 8 obrací k dětskému střihu spielbergovských filmů a oživuje mrtvolu, která je dávno v prachu, což ostatně pochopil i sám Spielberg přesunem k ryze dospělým filmům jako Minority Report nebo Mnichov, ve skutečnosti je Super 8 nesmírně důmyslným dílem - jednak žánry neprotřepává, ale pouze míchá, čímž trumfuje i samotného Bonda, druhak podává komentář k celým dějinám kinematografie a jejím zlomům.(15.11.2011)

  • Fr
    ***

    ,,SKONČÍTE MRTVÍ....JESTLI O TOM BUDETE MLUVIT...VY I VAŠI RODIČE ZEMŘETE“....... /// Co přinutilo vědce a biologa dr. Woodwarda, sednout do auta a vyrazit po kolejích vstříc vojenskýmu nákladnímu vlaku? (mimochodem, ta scéna s vlakem je parádní!) A do toho všeho natáčí Charles film, Joe miluje Alici a celkově se tady v Rose Hill děje něco zvláštního, protože nezmizely jen mikrovlnky, ale i šerif, pes .... Napínavý DĚTSKÝ dobrodružství. Ne jako od Kinga, tohle mi připadá, jako že tvůrci neví, kdo má řvát nadšením. Děti kolem 12ti budou srát magi v kostkách a dospělejší asi nepochopí honění dětí tankem. Proto říkám – nadstandartní DĚTSKÁ filmová zábava, která zvedá laťku od Pokémonů zase kapku jinam. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Včera mě řekl jeden černoch: ,,je ve mě, stejně jako já jsem v něm. Takže až se s ním příště uvidíte, uvidím vás také.“ 2.) ,,E.T. byl přiblblej mazel (kterej utrácel za telefon). 3.) Chci vidět svý dítě posraný strachy. 4.) Thx za titule ,,fčelí medvídek“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ **(24.10.2011)

  • EdaS
    ****

    Totální spielbergovština od začátku do konce. Jestli to chce někdo brát jako negativum, tak ho upřímně lituju. 90%(6.8.2011)

  • Gilmour93
    ****

    Varování amerického ministerstva zdravotnictví: Kdo hulí moc trávy, prošvihne blízké setkání třetího druhu.. Na informace střídmou propagační masáž opět úspěšně sázející Abrams pozvolna dávkuje uvolněný humor a Kingovu "Stand by me" atmosféru 70.let, ale hlavní problém snímku kolem vod všeho vosum pavoučka z hlubokého vesmíru mi přišel v jeho celkové nevyváženosti. Připadal jsem si, jako bych se 5 minut díval na blok z nějakého dramatického seriálu a znenadání si na čtvrthodinku odskočil do divácký intelekt podceňujícího blockbusteru s topornou snahou o humánní poselství. Hlavně druhá polovina budila dojem, že spousta natočeného materiálu nebyla použita a to, co použito bylo, nebylo vhodně seskládáno do kompaktního celku. Ovšem pozor! Filmařsky je Super osmička na špičkové úrovni a člověk si při ní může i trochu zavzpomínat na bezstarostné časy, kdy si velký Steven ještě uměl hrát jak malý fakan.. Ten "E.T. Go Home" konec názorně ukázal, jak by to asi vypadalo, kdyby si po tahu společensky unavený Magneto ustlal ve vodárenské věži..(13.9.2011)

  • - Ke konci traileru, když se oddaluje záběr od objektivu kamery, proběhne řada písmen. Pokud si to pustíte pomalu, dočtete se tam: "scariest thing i ever saw". Když to potom zadáte do prohlížeče jako webovou adresu - www.scariestthingieversaw.com, dostanete se na vzdálenou plochu, kde se přes příkazový řádek můžete dostat k audio souboru s divným zvukem. Profil je aktualizován, tudíž přibude více dokumentů. Jedná se o reklamní kampaň. (Kailo)

  • - Nejedná se o první spolupráci J.J. Abramse a Stevena Spielberga. Jakožto mladý student měl Abrams možnost opravovat první amatérské Spielbergovy filmy poté, co si Spielberg všiml reportáže o losangelském filmovém festivalu, kterou Abrams společně s Mattem Reevesem natáčeli na kameru Super 8. (Brousitch)

  • - Ani samotní herci nevěděli, jak vypadá "věc", která unikne z nákladního vlaku. Abrams ji pro ně pouze pojmenoval "Cooper". (Brousitch)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace