poster

Rodina je základ státu

  • anglický

    Long Live the Family!

    (festivalový název)

Drama / Road movie

Česko, 2011, 103 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ***

    ...ALE TAKOVEJ JE ŽIVOT..... /// Jeden by snad uvěřil, že NA KAŽDÝHO JEDNOU DOJDE. Některejm milionářům se věšej kozy, jinejm zase zavíraj banky a společníky. Třeba takovej Libor by měl doma včíl vysvětlit, že je zřejmě budou čekat těžký časy. Místo dramatickejch vět všechny naloží do auťáku a vyrážej na vejlet, kde může myslet na to, co je pro něj podstatný – na ženu a na děti. Návštěva skanzenu, kempink v lese se zvuky v povzdálí chcípajícího psa, debaty o svěšenejch kozách při cucání domácí slivovice, úvahy o výdrži nešukat (třeba až 5 let).... moc nechápu to ohromný množství energie vložený do takovýhle – soráč...kraviny ze života tuneláře. Rodina má smysl pro každýho kriminálníka (schválně se při exkurzi v lapáku zeptejte) - to zas takový moudro není. Tak vo co de? O jiný hodnoty? Jsem divnej? Nemám rád rodinu? Jsem malej tunelář? Zavřou mě? Komu bych film doporučil?... jo aha, takže film bych doporučil všem, kteří choděj ,,na Sedláčka“, protože vytvořil DOBREJ produkt o ekonomicko – společenský realitě, kterej ve mě - přes všechny podivnosti - zůstane chvilku ležet. Jen zatím furt nevím proč! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem hloubavej typ a zrovna teď přemejšlím o místě, kde budou mít prioritu rodinný hodnoty. 2.) Vždycky jsem se chtěl poblejt v přímým přenosu. 3.) Chodím ,,na Sedláčka“ (předpokládám, že víš, že je to rejža a ne žádná úchylka) . /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ *(29.2.2012)

  • Enšpígl
    **

    Filmařský styl PR pracovníka Miloše Zemana, Roberta Sedláčka mně prostě nesedí. Minimalistický dialogy působí absolutně nepřirozeně, umělé jsou i jednotlivé situace (útěk autem, skanzen, atd. ). Režie není úplně marná, během filmu se určité pocity dostavily, především díky snaze o určité sdělení o stavu společnosti a českýmu myšlení ( kompletní setkání s přáteli na Jižní Moravě ) a díky dobře napsaným i zahraným vedlejším postávám. Na projevu hlavních postav se bohužel až příliš podepsaly režisérovy vize.(9.6.2015)

  • Šandík
    ****

    Přesně to co zoufale nefungovalo v "Mužích v říji" v "Rodině základu státu" funguje výborně. Film sice není bezchybný a drobnosti, jakými je podivná plastika s kozou a synem v kimonu, onen lesbický polibek či zvláštně studené a neosobní "milování se" ve velehradském hotelu si režisér rozhodně mohl odpustit, ale obecně je to velmi dobře natočený film. Většina drobných vtípků je skutečně vtipných a hutný příběh dobře koření. Kladem je i dokumentaristický zájem o popis reálií. Takřka bezchybné je herectví, u něhož je nutné ocenit i neokoukanost většiny tváří a dále výborná kamera. Tím nejpodstatnějším je ovšem perfektně zvládnutá psychologie postav... Nikoli vybájené lidské zrůdy z thrillerů, ale obyčejní lidé z masa a krve, kteří ovšem fatálně podléhají všudypřítomné relativizaci hodnot. Vždyť je tak snadné "zůřadovat" nějaké ty miliony, něco si ulít, zdánlivě tím nikdo ničemu a nikomu neubližuje... Otázka zásadní nejen vzhledem k všudypřítomné korupci, ale obecně. Skutečně patří morálka na "smetiště dějin"? Celkový dojem: 85% Zajímavé komentáře: Marigold, Tetsuo, Matty, Traffic(19.12.2011)

  • Gilmour93
    ****

    Sedláčkova jasná zpráva o dalším konci světa dokonale odzbrojí svojí upřímností a civilností. Předčasná Babia hora budiž polévání dna u strážnických přátel, kdy se u kanystru relativizují hodnoty a definuje štěstí. S cukajícími koutky a hořkou chutí na patru nelze přehlédnout, že v téhle ironické reflexi soudobé společnosti dřímá potenciál stát se za čas kultem jako třeba Ecce homo Homolka..(25.7.2016)

  • dopitak
    **

    Chválit Sedláčka jen proto, že "ostatní" točí ještě mnohem horší filmy, opravdu nebudu. Líbila se mi obrazová i zvuková složka, nikoliv ta obsahová. Přes všechna ta vychvalování jeho postavy a hlavně jejich dialogy nejsou celou dobu přirozené, pět minut života pokazí jedna blbá věta (za všechny hned v úvodu lakonické konstatování vyšetřovatele o bratrově cukrovce a vlastním "nedostatku cukru"). Vadí snaha za každou cenu šokovat/pobavit (české filmové nadsazování), Libor se má na kopci ožrat a ne vykládat do rozhlasu, který jak na potvoru je připraven na vysílání, takže na počítači stačí zmáčknout jedinou klávesu (že by enter?). Nejhorší jsou pak ty stupidní oslí můstky ve scénáři (holka nemůže do zahraničí, protože má epilepsii), které naznačují, že není snadné natočit příběh o tom, jak tatínkovi hráblo.(24.5.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace