poster

Violet & Daisy

  • USA

    Violet & Daisy

  • Slovensko

    Violet & Daisy

Krimi / Komedie / Akční / Thriller / Drama

USA, 2011, 88 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hous.enka
    ***

    Obal tohohle lízátka byl mnohem lákavější než jeho obsah. Alexis Bledel a Saoirse Ronan jako dvě teen holky-zabíjačky? Supr. Zakázka na chlapíka kvůli novým šatům? Paráda! Ale pak... akční scény dobré (a někdy i vtipné - železářství, hopsání), ale jinak mě film ničím neokouzlil. Nepochopila jsem postavu Rose a April a příběhy Violet a Daisy mě taky nijak nezasáhly. Škoda přeškoda, mělo to potenciál, který zůstal nevyužit.(14.10.2014)

  • hygienik
    **

    Nečakal som, že to bude až také hlúpe. Paródia je jedna vec, ale toto bola nevydarená paródia, v dôsledku čoho z toho vznikla slaboduchosť.(4.12.2013)

  • Momo_desu
    ***

    Na jednej strane mi to prišla ako hrozná sračka, ale potom zas boli niektoré scény, ktoré prekvapivo pobavili a zaujali. Zabijácke šťandy ma naozaj bavili, keď som bola malá túžila som byť nájomná vrahyňa, bohužiaľ miesto toho som predavačka v kníhkupectve (velice ďaleko od tejto profesie). No najviac ma v celom filme zaujal James Gandolfini v jeho úlohe. Priznávam, že na konci som aj kvôli nemu plakala. Bol tam proste úžasný a spolu s Daisy sú to pre mňa najlepšie postavy z celého filmu. Veľmi som si ich obľúbila a ich spoločné scény sa mi naozaj páčili. Tak aspoň kvôli nim 3*.(22.12.2013)

  • JFL
    ****

    Ačkoli se do kin nejen v ČR, ale i v USA dostal film "Violet & Daisy" až v roce 2013, jedná se o projekt z roku 2011, což byl ne náhodou rok, kdy kina zažila v kontextu předchozí naprosté neexistence přímo nápor akčních filmů pro holky v podobě dvojice "Sucker Punch" a "Hanna". Jestliže "Sucker Punch" byl holčičím ekvivalentem opulentních komiksových blockbusterů a "Hanna" dávala dospívajícím dívkám nezlomnou a současně inteligentní i citlivou akční hrdinku ve stylu Jasona Bournea, pak "Violet & Daisy" přináší holčičí variaci na středně nákladné žánrové filmy neotřele přistupující k tradičním konceptům a schématům. S ohledem na dějové motivy, blouznivou nadsázku, okázalou formální stránku, sebereflexi žánrových pravidel i samotného filmového média a adoraci schematických gest a symbolů vlastně snímek evokuje podvratnou klasiku "Branded to Kill" Seidžuna Suzukiho, jen místo popartové estetiky je zde estetika dívčích budoárů. Zásadní stylový posun, který odlišuje "Violet & Daisy" od předchozích dvou filmů spočívá v přístupu k motivům dětství a dospělosti. V "Hanna" byl útěk hrdinky, kterou byla dívka vychovávaná jako stroj na zabíjení, stylizovala do pohádky, čímž mohla částečně prožít dětství, o které byla připravena, a "Sucker Punch" v zásadě přicházel s emancipačním obloukem, kde hrdinky odhazovaly nevinnost dětství, aby si při podmanění genderových stereotypů vybojovaly svou svobodu. Titulní postavy z "Violet & Daisy" naproti tomu jsou vlastně kariérní ženy, které ale ke své práci i volnému času přistupují s holčičí optikou. Dospělost či dospívání v jejich případě nejsou cílem či probíhajícím procesem, nýbrž něčím nepřítomným. Nelze říct, že by hrdinky nějak dospělost popíraly, přehlížely nebo jí vzdorovaly. Prostě pro ně samotné neexistuje. Vedlejší postavy pak právě tuto vlastnost na hrdinkách obdivují (zabiják č. 1), nebo ji naopak touží nahlodat (gangsteři). Na tomto principu pak film staví nadsazené vyprávění, které se v zásadě točí okolo snahy uchovat si onen dětský přístup. Ovšem jelikož obě hrdinky zastupují jeho dvě odlišné podoby - Daisina zvídavost a Violetina impulzivnost -, nevyhnutelně vše spěje k tomu, že postavy budou muset alespoň na chvíli odhalit svá nitra skrývaná za brněním naivity.(11.7.2013)

  • Marqta
    *

    Film mi svojí nenucenou originálností a lehkou absurditou ze začátku trochu připomněl Amelii, nevím proč, protože logicky spolu nijak nesouvisí. Kvůli motivu jsem si zase vzpomněla na snímek Hanna (taky se Saorise), ale ani kvalitám tohoto snímku se Violet & Daisy neblíží (a zaostává opravdu značně). Na rozpačitém pocitu, který mám se podílí i to, že Saorise Ronan mám hodně ráda, ale Alexis Bledel mi z nějakého podivného a záhadného důvodu nebyla nikdy sympatická. Čím déle jsem se dívala tím víc se moje prvotní zvědavost a celkem i spokojenost se snímkem měnila na nudu, nudu, lehké opovržení a údiv nad tím čím vším se dá už tak roztáhnutá primitivní zápletka natáhnout ještě víc a zase nudu. Ke konci se to možná trošku zlepšilo. Škoda že bezduché postavy "zabili" i náznak zajímavých dialogů, které se sem tam objevily. S hodnocením jsem někde mezi jednou a dvěma hvězdičkami. Jednoduše, je to podprůměr, kterému se pro příště vyhnu velikým obloukem.(19.1.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace