Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvojice mladíků Filos a Kája míří do vesnice Zálesí, aby si z důvěřivých místních obyvatel vystřelila. Považují za velkou legraci je mystifikovat chystanou stavbou vysílače a pozorovat jejich reakce. Vystupují jako zástupci společnosti, která bude ve vesnici hledat nejvhodnější pozemek pro stavbu vysílače mobilního operátora, a samozřejmě slibují vysokou částku za pronájem pozemku v eurech. Vidina příjmů je pro obyvatele natolik lákavá, že na nějaké podezírání "pánů inženýrů" vůbec nepomyslí. Vesnice se rychle stává bitevním polem, a to s využitím všech povolených i nepovolených zbraní. Protože se ale situace nakonec nevyvine podle jejich plánu, budou muset Kája a Filos vymyslet nějaké náhradní řešení, aby se sami nestali oběťmi svého vlastního podvodu. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (448)

honajz 

všechny recenze uživatele

Pokus Tomáše Řehořka a Marka Epsteina navázat na tragikomické filmy Miloše Formana o české nátuře je na jednu stranu sympatický, na druhou však padá s nevěrohodností příběhu a postav. U nás na (moravské) vesnici žijí různí lidé - někteří jsou vychcánci, další kradli v kolchozu, tuhle Jaruš se chce vdát, než nebezpečně přibere, ale jsou tu i lidé milí - třeba ta knihovnice se zahrádkou, paní řídicí, truhlář, co nás vždycky pozve na zabíjačku a na vínečko a nic za to nechce oplátkou, nebo strejda Ruda, který nám nosí zeleninu ze zahrádky za možnost pokecat si u kafe. Tím chci říct, že na vesnici, kterou znám (a to znám ještě i ty okolní a jednu dokonce přímo na Vysočině, kde se film Signál odehrává), jsou lidé hajzlíci, ale i lidé příjemní a přátelští. Jako všude ve světě. Jen ve vesnici Marka Epsteina a Tomáše Řehořka žijí zatrpklé postavičky, toužící jen po majetku, a teenagerky, toužící jen po sexu, protože se zdá, že ve vesnici žádný další teenager, který by holku z hospody přefikl, nežije. Co potom je na tom, že příběh má solidní začátek, zajímavé charaktery postav, u nichž teprve pomaličku odhalujeme jejich motivy, když to celé v určité chvíli, kdy je jasno a partie jasně daná, ztratí na věrohodnosti? A kdyby jen to. Základní nápad, jenž by původně vystačil tak na hodinový televizní film, je najednou neskutečně rozbřednut a nastavován, až se postavy začnou chovat zcela nelogicky a proti přirozenosti, nemluvě o nudě, jakou podobná rozbředlost, protažená na skoro dvě hodiny, přináší. Přitom jsou zde určité náznaky zajímavosti - třeba linie hospodského v podání Bolka Polívky a jeho snahy být jako jeho dědeček. Když se však zamyslíme hlouběji, zjistíme, že Epstein v mnohém opisoval: něco z Hoří, má panenko, něco z Revizora, a také trošičku z Bobulí. A dokonce ze Slunce, seno... To malé čecháčství, které se chce srovnávat se světem na dvorku plném hoven, to ve Slunce, seno... provozovala Helena Růžičková, zde Karel Roden. Režisér Robert Sedláček se dokáže ve svých filmech podívat na své postavy z vesnice s nadhledem, vidí jejich slabosti, ale i jejich sílu. Zde však jsou postavy jen černobíle a jednostranně pojaté - a i ty dvě (kromě hostinského ještě zneuznaný fyzik v podání Jiřího Menzela), které mají zpočátku nádech vymknout se všeobecné charakterové šedi, nakonec tvůrci hodí do stejné žumpy. K tomu je nutné připočíst velmi nepovedenou a často zbytečně roztřesenou kameru (hned úvodní záběr svou rozklepaností působí velice rušivě), podobně střih je často zbytečně akční tam, kde se nic neděje. Hudba osciluje mezi popíkem a cimbálovkou, s náznaky ambientních variací. Podobně je tomu s žánrovým zařazením - zpočátku se dá film chápat jako moderní drama, jenže pak se přidají rádoby veselé taškařice včetně sestřeleného kohouta, aby konec zkoušel hranice trhilleru a dokonce exploitation (vesničtí burani chtějí lynčovat mládež). Přitom výpravou a některými hereckými výkony jde o slušně odvedené dílo. Herecky nejvíce zaujme Kateřina Winterová, pokud má prostor, i Bolek Polívka dokáže na minimálním prostoru předvést své herecké schopnosti. Karel Roden hraje svůj standard, i když mu na závěr připsali autoři brokovnici do ruky - a vyznívá to směšně. Potenciál zde byl, jenže o chtělo uchopit poněkud jinak, možná podobně jako ve filmu Mistři Marka Najbrta a Benjamina Tučka. http://www.dvdextra.cz/dvd-recenze/signal.html () (méně) (více)

Katullka odpad!

všechny recenze uživatele

Absolutní výtěr z řitního otvoru. Co může být špatně, můžeme přeci udělat ještě hůř. Co nepochopíme, nevadí, jedeme dál, budete mít ještě více, co nechápat. A nakonec to zatřeme obrovskou směsicí nepochopitelných záběrů, aneb je důležité dávat divákovi podměty, které nebudeme rozvíjet, na co, že?? Všichni byste měli mít dostatečnou fantazii na anální sex a prosím k tomu šeptání o fyzice, to mě totiž vždy dokonale zvlhčí. Absolutně top komentáře: Enšpígl, Marigold (nenechte se zmást tak vysokým hodnocením). A nejlepší vlezkoprdelník je samozřejmě... chvilka strpení... Radek99. GRATULUJEME! Doufáme, že chápete, že to není komedie, ale čisté drama. Tak je to smutné. ()

Reklama

mau 

všechny recenze uživatele

Snímek se někde ve třech čtvrtinách radikálně promění z komedie v drama, přitom tato závěrečná část přinese víc nápadů (motocyklový závod) a v tipů, což je smutné a nepovedené. Poslední půlhodinka zajímavě vykreslí charaktery, prohodí dvěma hlavním aktérům pozice a utlumený Vojtěch Dyk je přijatelnější než ten původní sebevědomý a otravný. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Signál je hodně divná záležitost, která má ke komedii hodně daleko. Nad typickém karikováním venkovského lidu, kde co kus to originál zde moc humorného neshledávám a pokud humor mělo dělat ústřední duo Dyk - Hádek, tak se to nepovedlo. Nemám nic proti filmům co vykreslují venkovský život se všemi postavičkami starousedlíků, sedláků, starostů i chalupářů. Nemám nic ani proti moralizování. Signál se evidentně snažil nakousnout téma, že za prachy dnes kde kdo prodá vlastní mámu (přičemž se za to alespoň pár jedinců skrytě stydí). Mámu by ale prodali i tak. Z tohoto mixu slepit dvou hodinový film potřebovalo hodně omáčky kolem... Závěr byl absurdní, neuvěřitelný a rozpačitý(hlavně postoj místního policisty k jednání Rodena). Holt neměl jsem se nechat namlsat upoutávkou. Hvězda za Rodena, i když tu zase hraje podivína... Kde v závěru (a jak) našli hoši pneu na svou dodávku jsem také nepochopil... Závěr ? Než jít na Signál, je lepší být dvě hodiny někde bez signálu... Pokud venkov, pokud drama, tak to už raději třeba Mistry http://www.csfd.cz/film/158200-mistri/ Hvězda za to rýpnutí. * ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Když pominu tu základní minelu, že dva borci hledají místo, kde není signál, aby tam mohli postavit vysílač tak, že hledají místo, kde je signál, Signál nemusel být úplně hloupej film. Herecky by se to jakž takž dalo zkousnout, a pak, další variace na téma jak nad všema a hlavně velmi vtipně vychcat neurazí nikdy. Jenomže filmařsky zprasenější fušku aby pohledal. Může vás odradit už rozklepaná kamera v prvním záběru, daleko horší je to ale s dialogy, ve kterých si občas někdo pohrál se slovy a dá se to dobře poslouchat ("a med"), ale většinou jsou dost mimo. Režijně nezvládnuté, postava Menzela přebytečná. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (14)

  • Snímek měl premiéru ve dvou pražských kinech současně, a tak si diváci v Lucerně museli počkat na delegaci tvůrců přesunující se ze Světozoru. (Olík)
  • Motocykl se sajdkárou byl sice plně funkční, ale kvůli velkému hluku nebyl nastartován a ve scéně je potupně tažen lanem. (Terva)
  • Dodávce ve filmu dvakrát ukradnou kola. Ve chvíli, kdy v ní protagonisté prchají, jsou ale kola zase zpět. (Mandalorian)

Reklama

Reklama