• YURAyura
    ****

    7/10 Docela podareny pokus o nacrt typicke normalizacni rodinky a lidi kolem ni. Nela je porad dobra!(16.1.2012)

  • triatlet
    ****

    Scénář Lucie Konášové nezklamal. Zachycuje normalizaci zase trochu jinak. Charaktery postav jsou dobře vykresleny, navíc se opírají o přesvědčivé herectví. Překvapivě zareaguje postava Davida Prachaře po povýšení. Prolínání osobní a profesní roviny na pozadí politiky působí nenásilně, uvěřitelně. Dobová kulisa je na televizní film výborná (státní hymna na závěr vysílání, diskotéka s Kaťušou...), ale v závěru působili až moc aranžovaně pankáč v jednom pokoji a z televize křepčící Michal David v druhém pokoji.(8.1.2012)

  • igi B.
    odpad!

    Ne ne ne a ne!!! Tohle už snad není normální! Nevím, co dělali a jak žili soudruzi Polesný a Konášová za normalizace, ale našinec se při sledování téhle >drámy pro dámy< musí ptát, jestli byly horší ty >angažované< sračky normalizační nebo jsou horší ty >aranžované< sračky neonormalizační... ?!? . . . Každopádně TOTO je formou jen telenovelově povrchní, uměle natahovaná a s otravně nervní >trendy< kamerou lacině imbecilní stádu podbízivá šmíra a obsahem faktograficky plná chyb a pitomostí, herecky přehrávaná uboze panoptikální a v textech blábolící vylhaná a upocená nenormální sračka... °-[.. . . . Jen další doklad toho, kam až je schopna >veřejnoprávě< zajít pražská čudlárna v čase análnosti. Hnus a děs - a víc už zase dosti... - - - P.S. A až se musím s lehkým odstupem smát, kolik je tu ejhle náhle procítěných pamětníků a odborníků na normalizaci! Jak se zde s přibývajícími komentáři ukazuje, vymývání mozků všelijakými těmi >vyprávěnkami< a dalšími chorobnými telematériemi vyráběnými napříč televizáckými k/anály zjevně nese svoje ovoce. Každopádně pak jak i vidno - všelijací manipulátoři (jistý plagiátorský konstruktér komentářů... °-) a multikáry (stačí číst - ta dikce, ta dikce! ;o) zde dnes mají zase pré! Soudruzi z NDR zjevně svoji práci i dvaadvacet let po převratu vedou dobře... %-o - - - P.P.S. Jen tak mimochodem, pár minut po skončení této matérie byl na >jiném prostoru< uveden Malickův film "Nebeské dny" (viz http://www.csfd.cz/film/6340-nebeske-dny/ ) . . . Tak snad děti mohly srovnávat, čemu se zde dává čtyři a pět hvězd, ale předpokládám, že se musely vyčurat a mazat do hajan... Škoda... °-/ - - - - - (Poprvé viděno 8.1.2011 na >nenormalní jebničce< , hodnocení 55., znechucený komentář zde otráveně jako druhý - 8.1.2011) - - - - - - - - - - Mimo mísu... Zajímavé - ve 20:05 už zde hodnotil soudruh # S.Giuntini**** , ve 21:15 zde už natlačlly svá hvězdná hodnocení tyto další entity: # Rosalinda**** # ex.it*** # mambo*** # Enfold**** # Paity** # Lenny09*** # petulinkaz***** # Tomdra*** # medulinka*** # Pidy** # tomala4**** # TrebleClef*** a docílily momentální hodnocení 66% (skrýnky mám!) . . . Samé hvězdy dadabáze! To je nějaká brigáda mrdketingové práce z Šašské čudlovize, co zde tlačí už dopředu rating do rudé - či čo soudruzi? - - - Mimo mísu (vol.2 - 9.1.2012) To je zvláštní, kolik zdejších :::kmenových a pravidelně a poutavě píšících komentátorů::: (;o) se náhle potřebuje vyjadřovat zrovínka k mé maličkosti... °-] Tak nakonec se stačí čas od času normálně podívat na ccv jich samotných, že... ;o[](8.1.2012)

  • Slarque
    **

    Ach, jo. Chápu, že existují seriály jako Vyprávěj, kde jsou důležitější dobové rekvizity než postavy. Jenže vážně míněný film, který chce něco sdělit, se stejnou metodou napsat a natočit nedá. Tam by výprava a rekvizity tvořily pozadí, nikoli byly cpány do centra vyprávění. Byla to doba, kde největší svině byly nejvíc nenápadné (jako tady Hana Ševčíková) a „normální“ bylo to, co tu předvádí Zdena Herfortová. Třeba o tom někdy někdo natočí něco lepšího...(9.1.2012)

  • Radek99
    ****

    Téma Charty 77 nebylo dosud veřejnoprávní televizí vytěženo ani z poloviny tak, jak by si to tenhle nesporně důležitý moment naší historie zasloužil, takže už za volbu tématu má Viktor Polesný body navíc. Nejvíce se tenhle nový televizní film blíží Brabcovu PF 77, nemá ale onu naléhavost a hloubku. Šedavost normalizace byla trochu potlačena, nesklouzla ale k podivně pastelovým návratům seriálu Vyprávěj. Hlavně z počátku jsme měl trochu problémy uvěřit některým hercům jejich role, scénáristka ovšem vedla jednotlivé dějové linie tak umně, že mne příběh záhy vtáhl a už nepustil. Hlavně propojení dobového kontextu a ryze osobních problémů vdovy, matky samoživitelky v éře reálného socialismu stojí za pochvalu, stejně jako vykreslení charakterů všehoschopných soudružek a kariérních lékařů. Výborná byla pak rekonstrukce příjezdu Václava Havla a Pavla Landovského k poštovní schránce a jejich pokus poslat chartu prezidentu Husákovi. Dojem autentičnosti podpořilo i použití dobového televizního vysílání a dalších dobových propriet. (Silvestr 1983 mi pak čistě subjektivně připadal, jako by vypadl z nějakého filmu Bohdana Slámy, ti punkeři byli úžasní...) Z hlediska kolektivní paměti je dobře ukazovat právě takovéhle příběhy, aby se na dobu totality u nás jen tak nezapomnělo... Záslužný (veřejnoprávní) počin...(8.1.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace