Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Podnikatel Fred Baron chce spáchat sebevraždu, protože nemá na zaplacení směnek a dluží panu Hallerovi peníze, které s ním prohrál v Lindeho herně. V sebevraždě mu zabrání dobrodruh Ronny a slíbí mu pomoc. V Hallerově vile, kde pátrá po dokumentech, se Ronny seznámí s majitelovou dcerou Evou. Otec ji nutí do sňatku s Lindem, který ho vydírá. Ronny zjistí, že Linde ve své herně vyrábí falešné peníze. Navrhne Baronovi, aby vyhrál peníze tam, kde o ně přišel, a slíbí Hallerovi, že dosáhne toho, aby si Eva nemusela vzít Lindeho. V herně je ale Ronny zajat a uvězněn. Mezitím Ronnyho hledá jeho sluha Valentin u Hallerů a je přepaden komorníkem Josefem. Vše vidí Eva, Valentina osvobodí a oba spěchají do herny. Ta už je obklíčena policií. Lindemu se ale nakonec podaří uprchnout v autě a unést s sebou i Evu. Pronásleduje je Ronny s policií. Evě se podaří bezpečně vyskočit z vozu těsně před havárií. Zjistí se, že Ronny není dobrodruh, ale kapitán tajné policie, který měl zneškodnit penězokaze. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (40)

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Frič vykročil do tmy odvážně a šikovně, takže do ničeho nenarazil, ani na něj nikdo zpoza rohu nevybafl. Pravda, v některých okamžicích se film jevil poněkud slabší, ztrácel tempo, např. v "postelových" scénách Wanky, Mandlové a Trégla, ale to také může být dáno mou averzí k Adině zvláště v okamžicích, kdy se snaží tvářit roztomile. Škoda také závěru, holt doba tehdy ještě byla pouze moderní, nikoli postmoderní jako teď. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Kriminální linie je dost zamotaná a trošku nepřehledná, což hodně sráží mé hodnocení. Z Rolfa Wanky je tu vytvořen jakýsi "Jánošík", který pomáhá okradeným a zkompromitovaným, což se mi moc nelíbilo. Co je ale hodně dobré, je komediální strana, kterou táhne Theodor Pištěk a zejména Václav Trégl, jehož scénky s rohlíkem, nebo přitlučenou přikrývkou jsou výborné. Mimochodem, stopáž filmu je cca 85', nevím, proč se to nikde neuvádí. Je to snad tajné? :-) ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele

Naivita celkového děje, přeměněná v mlhu, by měla možná ještě hustší složení, než ona legendární mlha večerníčková. Nicméně trefný Krok stranou, od všech klasických prvorepublikových snímků, který tento film udělal, je skutečně znát. Rolf "Rony" Wanka tímto předehrává všem osamělým, nebojácným dobrodruhům, jenž lámou ženská srdce na počkání a zdánlivě neřešitelné, smrtelně nebezpečné situace se pro ně stávají denní rutinou. "je vidět, pánové, že mě neznáte!". Nenápadný film, ve kterém nechybí tajné vchody, záchrana překrásné ženy, romantika i akce, a hlavně pouze jeden jasný hrdina. Atributy, na kterých Holywood stavěl a staví i nadále. Tohle je ovšem Barrandov, takže mezi tím vším máme krásný československý nádech. Tréglovo tajtrlíkování i skvělé dramatické herectví nejznámějších jmen. Originální a velmi slušně zrežírovaný snímek. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Skvělá předválečná krimi komedie, která se hrdě vyrovná soudobým žánrovým snímkům z USA. Role Ronnyho by se klidně mohli ujmout třeba William Powell nebo Errol Flynn, nicméně Rolf Wanka to taky zvládá na jedničku. No a jinak filmu kromě sympatického hlavního hrdiny nechybí ani propracovaná detektivní zápletka plná napínavých momentů a akce a taky hodně slizký a nesympatický záporák. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Když nemohl na počátku třicátých let, v době hospodářské krize, získat strojní inženýr Eduard Fiker zaměstnání ve svém oboru, vrhl se po krátké divadelní epizodě na literární tvorbu. Od mládí jej přitahovaly detektivní příběhy a za svůj krátký život (zemřel v osmapadesáti letech) jich napsal několik desítek. Brzy také pronikl mezi barrandovské filmaře (z jeho dílny vzešla například částečně autobiografická krimikomedie Paklíč nebo Zinková rakev alias Třináctý revír). K jeho vůbec prvním filmovým scénářům patřil Krok do tmy, který měl v Československu simulovat zahraniční hollywoodské trháky. Důvody byly ryze praktické: pořizovací cena kopie amerického nebo anglického detektivního filmu představovala sumu asi sto padesáti tisíc předválečných korun. Realizace se ujal znovuvzkřísený Havlův Lucernafilm a režie byla svěřena zkušenému Macu Fričovi. Hlavní partnerskou dvojici vytvořili charismatický Rolf Wanka coby "český Arsène Lupin" a okouzlující Adina Mandlová, která se tu co chvíli rozkošně leká. Dnes s odstupem sedmdesáti let je patrné, že Fiker byl společně s Emilem Vachkem jedním z prvních a úspěšných průkopníků detektivního žánru u nás a díky němu byly vystavěny i základy filmové kriminologie, později bohatě zastoupené řadou dalších autorů. ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama