Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (141)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Jako povídka by tenhle film vypadal dobře, jenže u filmu se musí pracovat ještě s herci, zvukem a obrazem a ne jen se slovem. Tohle je problém tohoto příběhu, který je ve své podstatě silný, ale v podání mu něco schází. Marian Roden nehraje špatně, ale jeho scény jsou někdy křečovité. Tereza Vítů je mladá, krásná a odvážná, což film potřeboval. Jsem rád, že je v současnosti herečkou Jihočeského divadla. Bohužel ve filmu "Bez doteku" je zbytečně moc výplně. Slušela by mu výrazně kratší stopáž. Na divadle by to jako experiment vypadalo zajímavěji. Konec bohužel vyznívá do prázdna. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Typický příklad českého filmu, co by rád budil rozruch, ale té pocty se mu nedostane, neboť si k divákům neproklestí cestu a uvízne na rozcestí tvůrčího tápání a ne příliš jednoznačných záměrů. Bez diváckého doteku však zůstat nechce, protože ví, že je bez něj ztracen. Přitom kontakt s ním není nepříjemný. V kinech se před dvěma roky moc neohřál. Není se co divit. Film trvá jen něco málo přes hodinu. Jeho téměř experimentálně komorní forma, obsahující stejnou měrou netuctové komorní drama s psychologickými prvky, nebudila diváckou důvěru ani zájem. Příliš se nevědělo, co od snímku očekávat. V popředí vyprávění stojí mladá a zakřiknutá dívka Jolana. Její uzavřenost jí působí problémy a určitým způsobem znevýhodňuje její postavení v rodině, ve které suverénně vládne její nevlastní otec (Marian Roden), pro něhož je sexuálním objektem, což těžce nese. Náhle se s ní ocitáme v erotickém klubu, ve kterém zažívá pád na dno společnosti. Sex vnímá jen jako nutné zlo, kterým z donucení obšťastňuje svoji klientelu i krutého majitele (Ondřej Malý) klubu, kterému se dala všanc. Uchopení a celkové pojetí filmu je na české poměry velmi netradiční a zvláštní a rozhodně nesedne každému. Scénář pochází od málo zkušeného scenáristy Jana Mazance, který s celovečerním filmem má prakticky nulové zkušenosti a výsledný scénář podle toho vypadá. V podstatě nemá nic ujasněno a neví s jistotou, co je pro něj nejlépe vyhovující, pokud jde i o žánrové zařazení. V jednu chvíli je to film snový a pocitový. Hlavní hrdinka má imaginárního přítele (Adrian Jastraban), ke kterému se ubírá, když je jí nejhůř. Když je jí o něco lépe, tak si to rozdává s majitelem klubu. Ten si na ní dělá přehnané nároky a není jasné proč. A chvíli je to také film, co se pokouší nalézt nějaký reálný rozměr. Rozpoznat, kdy končí fantazírování a začíná realita, nebylo vůbec snadné. Pak tady máme celou řadu vedlejších postav, o nichž není nic bližšího známo, a které jsou v příběhu jen proto, aby hrdinka nebyla v ději tak osamocena. O nějaké interakci mezi ní a jimi, je sporné hovořit, neboť scénář v podstatě nic takového nedovoluje ani nenabízí. Přinejmenším práce s herci je na velmi dobré úrovni. Dvacetiletý režisér je v českém filmu unikum a debutující Matěj Chlupáček se nestačil rozkoukat a hned rovnýma nohama vletěl do náročné látky plné explicitních sexuálních scén, kterým vévodí uhrančivá Tereza Vítů.Ta se za film něco namrdala. Tu už sice příznivci nekonečných seriálů, konkrétně Ordinace, znají, ale takto ji jistě ještě neviděli. Mladá herečka má ksicht, prsa a je mrdatelná. Její postava, i přes značné nástrahy scénáře, neztrácí vlivem jejího herectví na uvěřitelnosti. Film jako celek velké nadšení nebudí. Vedle tápání ve scénáři, nemá ani ideální přechody mezi jednotlivými scénami a nezřídka chybí potřebná návaznost mezi nimi. V rámci možností si film vede dobře po stránce snímání, kdy interiéry vypadají neutěšeně a prostředí nočního klubu vyvolá depkoidní pocity. Ve scénách z klubu má film svoji největší sílu a mohl se opřít i o uvěřitelné herecké výkony. Měl si však více rozpracovat scénář, aby byl srozumitelnější a o něco méně sázet na pocitovost, která vždy nebývá zárukou kvality, zvláště když na režijní sesli usedl nezkušený mladík, který chtěl hned vehementně ohmatávat to, na co si jiní netroufli. To zásadní bylo od něj odděleno sklem. S tímhle filmem je to jako s lízáním medu přes skleničku. 60% () (méně) (více)

Reklama

5150 

všechny recenze uživatele

50%.. Na slušné úrovni film drží zejména excelentní herecké výkony Mariana Rodena a Ondřeje Malého. Především scény "nevlasní otec vs. Jolana" a "šéf bordelu vs. Jolana" mají díky nim potřebnou sílu. Bohužel, film sráží místy opravdu hloupé dialogy a taky sice originální, ale divácky nepříliš vděčná forma vyprávnění. Nakonec bych ještě vyzdvihnul velmi dobrou technickou stránku filmu a hudbu. ()

Beznoh 

všechny recenze uživatele

Není to zas tak zlý, jak hodnocení ukazuje. Mě se ten film vážně líbil a chtěl jsem dát i 4. Je to hodně poutavý super soundtrack, atraktivní prostředí a rozhodně originální pojetí, v tomhle ohledu se to vyrovná světovým měřítkům, alespoň z mého pohledu. Jenže tomu chybí jakási celistovst děje, ucelenost a domyšlení celého příběhu, asi je to tak naschvál, aby měl divák místo k polemice s ostatními a k přemýšlení, ale já tohle na filmech moc nemusím, protože ta dějová linie je pro mě stěžejní. takže u mě je to za 3... ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Asi jsem poslední dobou neviděl mysterióznější český film, aspoň na začátku. Jestli ale Rodenova profese byla ukázána jako aliby scénáristy k odůvodnění, že se doma uchovává status quo, bylo to zbytečné, a jiný důvod vysvětlen není. Ten skok z okna záchodků do Velvetu je ale těžko stravitelný, nevysvětlený a nesmyslný. Skvěle hraje Ondřej Malý, tragické jsou Vagnerová a Šopovská. Tereza Vítů to vzala dost odvážně (odhaleně), sympatie diváků by snadno získala, kdyby jen scénář nebyl víc divný než temný. Hudba místy výborná, chvílemi hrozná. Zvláštní film, i v kontextu vzniku a tvůrců. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)
  • Tento snímek byl natočen během neuvěřitelných 20 natáčecích dnů. Natáčelo se v Praze, např. u Žižkovského tunelu. (Luzzi)
  • Původně měla hlavní roli ztvárnit jiná mladá herečka. Tereza Vítů se však režisérovi líbila více a na poslední chvíli byla hlavní role přeobsazena. (Luzzi)

Reklama

Reklama