poster

Klip

  • Srbsko

    Klip

  • slovenský

    Klip

  • anglický

    Clip

Drama / Erotický

Srbsko, 2012, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Traffic
    *****

    Mám pocit, že všechno důležité bylo už řečeno v pochvalných kritikách k filmu, tak snad jen takový malý podotek. Vytýkat Klipu, že se v něm nic neděje nebo že nemá jednoznačně uzavřený konec, je samozřejmě nesmysl. Otevřená struktura snímku prostě odráží realitu nových médií, která se skládá ze skrumáže výkřiků, fragmentů youtube videí apod. Tomu odpovídají i časté jump cuty. Vyprázdněná narace sice není ničim novým, ale domnívám se, že jakožto forma vyprávění nejlépe odpovídá současnosti. Dnes sice svět pořád vnímáme do jisté míry kauzálně, ale fragmentárnost spojená s internetem nebo smartphony je čím dál patrnější. Myslím si proto, že takto "vyprázdněných" filmů bude postupně přibývat i v mainstreamové kinematografii, byť nejspíš půjde o nařeďenou formu původně avantgardních postupů. Klip, ač stále divácky nepříliš přátelský, možná v tomto směru představuje určitý vývojový mezistupeň a podobně jako Gamer nebo Southland Tales je jedním z filmů, které jsou, jak řekl V. I. Lenin a Steven Shaviro, "radikální jako realita sama".(14.9.2012)

  • Johny_fork
    ***

    Srbové se s tím rozhodně nemažou. Citová prázdnota digitálního věku je vyobrazena pomocí explicitních sexuálních a násilných scén, které mají sloužit jako kompenzace oné prázdnoty, marnosti a ztracenosti dospívající srbské generace.(12.9.2015)

  • H34D
    ***

    Párty, drogy, tanec a tvrdý sex jako způsob komunikace teenagerů... Chápu. Nemohu popřít, že celá ta sekvence provokativních scén mezi hlavními postavami docela působivě eskaluje a oplývá určitou vypointovaností, přesto bych ale čekal nějaký větší dějový posun, či vývoj charakterů. Klip mě dokázal šokovat, ale ne skutečně oslovit, či se mě emocionálně dotknout. Na jednu stranu rozhodně nejde o plytkou samoúčelnost, na druhou však ani o skutečně hodnotný vztahový film. 6/10(1.10.2012)

  • mcb
    ****

    Děsivě přesné a odpudivé zároveň. Maje Milos se podařilo natočit zdařilou existenciální výpověď o dnešní "digitální" generaci, jejímiž hlavními znaky jsou párty, chlast, sex a Facebook. Zhruba od rumunských 4 měsíců, 3 týdnů a 2 dnů nepamatuji tak autentickou a syrovou atmosféru bezvýchodnosti, která je zde navíc ještě umocněna všudypřítomným nahrávajícím mobilním telefonem, jakožto typickým znakem přetechnizované doby, v níž je nutné umět vstřebávat mnoho (ne)podstatných informací napříč různými mediálními kanály. Za nápadité považuji také využití hudebního doprovodu skládajícího se z hloupých popových hitů, které velmi trefně komentují vyprázdněnost titulních postav a situací. Čeho naopak bylo příliš, jsou explicitní sexuální scény, bez nichž by se film klidně dokázal obejít. Takhle lehce zavánějí aurou laciného šokování, aby mohly vyvolat nějakou kontroverzi (= větší povědomí o filmu).(17.9.2012)

  • Ekser
    ***

    Toto mi pripomínalo miestami seriál ,, Zaboravljeni,, . Každopádne je to film na ktorý bude hľadieť každá generácia z iného uhlu. Niektoré momenty si režisérka mohla odpustiť.(18.7.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace