poster

Únos

  • Dánsko

    Kapringen

  • Slovensko

    Únos

  • Velká Británie

    A Hijacking

Thriller / Drama

Dánsko, 2012, 103 min

Režie:

Tobias Lindholm

Scénář:

Tobias Lindholm

Kamera:

Magnus Jønck
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • genetique
    ***

    Veľmi vďačný (sme svedkami viacerých projektov súčasne), no spracovaním náročný námet. Filmári však pri dôraze na realistickosť príbehu a na takmer až dokumentaristický nádych filmu zabudli, že sa treba venovať aj kontaktu s divákom. Postavy síce boli charakterovo vykreslené pomerne presvedčivo a presne, ale prenesenie z plátna na diváka bolo chladné a bez emócií, z čoho pramenila aj moja ignorancia v závere, kedy som mal pocit, že režisér by aj chcel zatlačiť na pílku, ale už som mu to akosi nezožral. Samozrejme, že snaha o vymknutie sa z klasickej šablóny rukojemníckej drámy bola jasná, ale absencia poriadnej atmosféry je u mňa netolerantovateľná. Tempo filmu si ale drží dobrý spád, herci presvedčiví, režisérsky stabilné a celkovo obstojné. 70%.(2.11.2013)

  • MartinezZ
    ***

    Není to špatné, ale nefunguje to jako film, spíše nějaký druh zfilmovaného dokumentu podle někým mimo firmu zprostředkovaných informací skutečné události. ~ 2,5* ~ PS: Oficiální text distributora je blábol. Piráti nejednají s vládou v Kodani, ale se zástupci vedení společnosti, které patří loď a pro kterou pracuje posádka.(14.9.2013)

  • Dzeyna
    ****

    Sice to není až taková pecka. Ale je zde naprosto úchvatně ztvárněno prostřední kanceláře a obchodního tlaku versus život na lodi s piráty a boj o přežití. Napětí by se dalo opravdu krájet a každým záběrem je vše ještě napínavější, herci jsou víc bez života a bez naděje. Jak už to bývá, konec je naprosto nepředvídatelný. Čekala jsem trochu více, ale i tak sever opět nezklamal.(7.9.2013)

  • JFL
    *****

    Porovnání "Únosu" s novým projektem Toma Hankse "Kapitán Phillips" dává názorný doklad rozdílnosti přístupů mezi americkou a dánskou produkcí, a to nejen v úrovni kinematografie, ale také televizní seriálové tvorby. Americký zábavní průmysl se v prvé řadě zaměřuje na příběhy, které mají potenciál pro zpracování do efektní podívané, která bude divákům konstantně nabízet okamžitě se aktivizující podněty. Dánové se naopak soustředí na průběžné budování dramatu, kde využívají divácké vědomí kontextu sekvencí a efektnost stupňují prostřednictvím trvání oněch sekvencí. Reálné drama posádky nákladní lodi unesené piráty, které trvalo přes čtyři měsíce je přesně ideálním materiálem pro popsaný způsob vyprávění a dramaturgie. Někdo by řekl, že se většinu filmu nic neděje, ale právě trvání patové situace je zásadním elementem tohoto vyprávění, kterým si film pečlivě připravuje půdu, aby mohl diváky ve finále naprosto zdecimovat.(29.6.2013)

  • Pedestrian
    ***

    Řemeslně slušné, ale nic, co by mě zvedalo ze židle. Málo intenzivní a téměř bez napětí.(6.7.2013)

  • Dar Salim

  • - Piráty ve filmu ztvárnili neherci najatí v Keni. (Terva)

  • - Ve filmu je i reálná komunikace. Ředitel Ludvigsen (Søren Malling) a kuchař Mikkele (Pilou Asbæk) telefonují skutečně mezi Dánskem a Somálskem. (Terva)

  • - Vo filme možno počuť okrem dánskeho aj anglický, švédsky, somálsky či japonský jazyk. (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace