Reklama

Reklama

Muž z Hongkongu

  • Francie Les Tribulations d'un Chinois en Chine (více)
Trailer

Multimilionář Artur Lempereu (Jean-Paul Belmondo) je znuděn životem doslova k smrti. Dříve, než si z nudy sám sáhne na život, mu jeho přítel a guru poradí, aby uzavřel životní pojistku. A tak se Artur pojistí na dva miliony dolarů, které v případě jeho smrti dostanou jeho snoubenka Alice a orientální přítel Goh, kterého požádá, aby najal profesionální zabijáky, kteří ho mají zabít. Jenže právě když se tak stane, seznámí se Artur s okouzlující striptérkou Alexandrinou a najednou se mu strašně chce žít. Nezbývá, než se pokusit uniknout všem nástrahám, které na něj najatí zabijáci chystají a najít Goha, aby vrahy odvolal. Ten prý však odletěl rozjímat do himálajského kláštera. Začíná bláznivá honička, která hrdinu zavede nejen do Tibetu a zasněžených himálajských velehor, ale také do tisíce a jedné nebezpečné situace. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (172)

classic 

všechny recenze uživatele

Muž z Hongkongu, alebo ak náhodou chcete ešte vedieť názov tohto mimoriadne nevydareného filmu i vo francúzštine, tak by vyznel zrovna takto: Les tribulations d'un Chinois en Chine ("Utrpenie Číňanov v Číne"), čo mi nakoniec príde oveľa výstižnejšie pomenovanie, keďže priamo odráža vnútorné rozpoloženie domácich obyvateľov, ktorí sa zrejme ani nestačili čudovať tomu, čo to vlastne ten bláznivý Francúz na ich vlastnom území, neustále vyvádzal, čiže v tomto ponímaní sa konkrétne jednalo o hereckého predstaviteľa, Jeana-Paula Belmonda, ktorý si tentoraz nevybral úplne najlepší projekt, ale aspoň sa spoznal so sexicou Ursulou Andressovou, keď už teda nič iné, ktorú zároveň považujem za "stelesnenie najtajnejších prianí", no i napriek tomu, hereckého talentu na rozdávanie očividne príliš nemá, a tak mávam z jej prítomnosti na striebornom plátne, zväčša len rozporuplné pocity, ktoré sa možno niekedy upravia? • Aktuálne dojmy z práve videného snímku sú teda najskôr veľmi zmiešané, až by som normálne povedal, že priam katastrofálne, a to predovšetkým kvôli tomu, že režisér de Broca, po predchádzajúcom úspechu s fenomenálnym Mužom z Ria, a vari ešte trochu predchádzajúcejšom triumfe s Cartoucheom, sa do tretice rozhodol znovu spolupracovať s naprosto (ne)predvídateľným Bébelom, pričom sa musím následne vyjadriť k tejto veci asi v takom zmysle, že sa títo dvaja kamaráti - v tomto prípade už akosi extrémne popálili, a to najmä na vlastných spoločných ambíciách - byť pompéznejšími, než tomu bolo predtým! • To je vskutku dosť chabé prirovnanie, zvyčajne sa na mňa, ako na diváka, rútila tiež i prehnaná samoúčelnosť, obalená do povrchnej zábavy, akých vídať nielen v tých časoch neúrekom, no od týchto tvorcov by som to asi vôbec nečakal, aký nevkusný gýč, mi môžu napokon naservírovať priamo pred môj vytreštený zrak, kedy som sa nestačil čudovať tomu, koľko takých absurdných situácií ešte do konca filmu uvidím...? • Počas 90 minút som si pripadal, ako na niekoľkých šialených bobových dráhach naraz, keď jedna bizarnejšia jazda striedala druhú. • Najväčší kameň úrazu asi najviac spočíval vo výstrednom scenári o jednom extravagantnom milionárovi, ktorý sa nevedel poriadne spratať do kože, čo dokumentovali úvodné zábery protagonistu Arthura Lempereurea v podaní Jeana-Paula Belmonda, ktorý sa sprvoti pokúšal o samovraždu, aby si čochvíľa začal života oveľa viacej vážiť, keďže sa ho mnohí pokúšali odstrániť, o čom je v podstate celý tento film, lebo sa nechal poistiť na značnú sumu peňazí na presne stanovený čas, a práve preto na týchto základoch chcel režisér stavať, čím sa svojou usilovnosťou vypracoval až k akémusi "surrealistickému výtvoru", ktorému pravdepodobne nerozumel ani on sám, a to ani nehovoriac o ostatných účastníkoch tejto filmovej limonády, ktorí museli byť hádam ešte zmätenejší, než by si na samom začiatku mohli sami myslieť, na čo všetko sa musia neskoršie pripraviť... • Skrátka, pozrel som si obzvlášť chaotickú, a k tomu i nelogickú zlátaninu, ktorej som sa mohol radšej širokým oblúkom vyhnúť, ale podotýkam, že nie vždy sa to dá.  () (méně) (více)

lennyd 

všechny recenze uživatele

Arthur (Jean-Paul Belmondo) je mladý hezký muž, který má kromě toho ještě jednu další vlastnost - je úžasně bohatý. Tak bohatý, že si může dovolit cokoliv na světě - a právě proto ho sžírá neuvěřitelná nuda. Jediným jeho povytržením (kromě snoubenky a otravné nastávající tchyně) jsou jeho pokusy o sebevraždu (byť neúspěšné). Aby už tentokrát vše klaplo, nechá se pojistit na dva miliony dolarů a najme si na sebe čínské zabijáky. Jenže náhodou potká krásnou striptérku Alexandrinu, a zjišťuje, že by měl pro co žít. Ale jak uniknout ze spárů jisté smrti ? ... Upřímně musím oznámit, že jsem tento film nikdy dřív neviděl (nechápu jak je to možné, když Muže z Acapulca i z Ria jsem viděl tisíckrát), a stejně upřímně musím prohlásit, že mne Muž z Hongkongu ale vůbec nebavil. Sice příběh je originální (i když jsem nedávno viděl novější film na velmi podobné téma), Jean Paul i ostatní (Ursulla Andress) hrají jako by šlo o život, ale když jsem v půlce filmu málem usnul, radši jsem šel odstrojovat vánoční stromek a film si nechal jen jako kulisu... ()

Reklama

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

Dneska jsem se dost nudila. Zabít mě neměl kdo, tak jsem si pustila Bebela s patkou, který řešil stejný problém :-) opět paráda, navíc s původním dabingem (Brabec, Kopecký). Btw. tenhle dabing je luxusní, hlavně Kopecký dabující Rocheforta. Klasika plná akce a vtipu s femme fatale v podobě Ursuly Andress, které už "412 mužů řeklo, že se vrátí a žádného už nikdy neviděla." ()

hemul 

všechny recenze uživatele

Na podobný námet natočil film aj Kaurismaki. Tu je to podľa Petra von Bagha, tam bol námet podľa Julesa Verna, ale ide o to iste. Len s tym rozdielom, že Belmondo je bohatý a Léaud je chudobný. Spracovanie je však úplne iné. Viac sa bavím pri de Brocovi ako Kaurismakovi, ale obidva tie filmy stoja za to. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

Největší problém Muže z Hongkongu je že hlavní hrdina je napsaný jako tak trochu nesympatický kretén - těžko mu pak nějak zvlášť fandit, zvlášť když příběh filmu se omezuje na sled groteskních gagů bez velkého významu a vyústění. Aspoň trochu to zachraňuje aspoň Ursula Andress, která je pořád stejná bohyně jako v o pár let starším Dr. No. ()

Galerie (96)

Zajímavosti (17)

  • Natáčení probíhalo téměř výhradně v exteriérech, v ateliéru vzniklo asi jen pět procent scén. Točilo se mj. v Káthmandú, Kuala Lumpur, Bombaji, Karáčí, Kalkatě, Hongkongu, malajské džungli a v Alpách. Natáčelo se od 5. ledna do 14. května 1965.
    (vesper001)
  • Režisér De Broca se pro natočení scény pohybu Jean-Paula Belmonda a Jeana Rocheforta po indickém Dillí inspiroval komiksem „Tintin v Tibetu“. Aby se omluvil a vysvětlil, že nešlo o úmysl ani krádež, napsal De Broca osobně dokonce autorovi „Tintina“ Hergému. Umělcovi právníci ale neprojevili dost pochopení a režisérovi poslali velmi ostrý dopis. De Brocu toto nedorozumění velmi trápilo. (Komiks)
  • Když jsou Alexandrine (Ursula Andress) a Arthur (Jean-Paul Belmondo) zavřeni v celách hongkongského žaláře, mají stejné vězeňské číslice, jen jinak seřazené – Alexandrina 1202, Arthur 2201. (Robbi)

Související novinky

Zemřel Jean-Paul Belmondo

Zemřel Jean-Paul Belmondo

06.09.2021

Přichází smutné zprávy z Francie. Svět filmu dnes přišel o jednu z velkých hereckých ikon, ve věku 88 let totiž v Paříži zemřel oblíbený francouzský herec a producent, charismatický Jean-Paul… (více)

Reklama

Reklama