poster

U konce s dechem

  • Francie

    À bout de souffle

  • Slovensko

    Na konci s dychom

  • Velká Británie

    Breathless

  • Velká Británie

    By a Tether

    (neoficiální název)

Krimi / Drama / Romantický

Francie, 1960, 87 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sonnery
    *****

    B(le)mondův charismatický bohém mě okouzlil natolik, že jsem si pořídil zbrojní pas a začal vykrádat trafiky, abych se alespoň z části cítil tak volně, nespoutaně a drsně jako on. Výborný film, při kterém jsem byl po těch nádherně dlouhých scénách bez jediného střihu u konce s dechem(26.9.2006)

  • sharky
    *****

    Belmondo v roli toho největšího filmového drsňáka zdobí dílko, které je naprosto neamerické, obzvlášť velmi vtipné dialogy (-jsem těhotná - říkal jsem ti, že si máš dávat pozor --- to v americkém filmu neuslyšíte) a které i 45 let po svém natočení zaujme a nenudí. 90% To nejlepší co jsem viděl na LFŠ v Uherském Hradišti 2005(13.8.2005)

  • Kulmon
    ****

    Francouzská nová vlna v akci aneb Jean - Luc Godard boří mýty a začíná točit filmy naprosto novým, svěže působícím, způsobem. Všechny scény, které se vážou k ději jsou vystříhány a zůstaly vlastně jen kecy o ženách a volném způsobu života. Asi nejsem zcela nadšen, ale průkopníci to měli vždy těžké.(6.7.2009)

  • Houdini

    Zlatý Medvěd - výběr(20.12.2005)

  • Jeanne
    *****

    Skutečně je to kousek zbavený všech nepodstatných scén, jak bývají filmy nové vlny charakterizovány. A je až roztomilé, jak tvůrci asi třikrát přeci jen použili - sotva postřehnutelný - záběr na Eiffelovku, Notre Dame nebo noční Paříž. Je prostě natočený tak "jednoduše." I když střih občas nenavazuje, má pochopitelnou dějovou linii. Vlastně, už tady se objevil typický belmondovský hrdina. Nezaměnitelné podání zločince, sukničkáře, šarmantního Francouze a přitom hulváta. To vše s "pečlivým" přízvukem pařížského předměstí nebo rovnou podsvětí, tak, že mu není i při největší snaze rozumět. Já jen pořád nedokáži pochopit, jak toto v roce 1960 mohli diváci, do té doby zvyklí na klasické filmy, klasických obsahů a s klasickými hrdiny typu Gérarda Philipa přijmout s takovým nadšením, které otevřelo cestu nové vlně...(15.3.2004)

  • - Po celú dobu nakrúcania i po ňom bol Belmondo presvedčený, že ten film v kinách nikdy nepobeží. Za prvé preto, že Godard nikdy nedá dohromady tie útržky scén, ktoré natočil, a za druhé preto, že žiadny distributor nevezme na seba riziko uviesť ho v kinách. Jeho priateľ Henri Poirier: „Belmondo mi povedal doslova: Točím s jedným šialencom! Je to úplný cvok, nedal mi žiadny scenár. Točíme čokoľvek. Iba tak chodím dovnútra a zase von... To nepôjde zostrihať!“ (pravo)

  • - Největším výdejem při výrobě filmu se stal byl bílý Cadillac. (vangobseck)

  • - Autor scenára Francois Truffaut pôvodne plánoval film nakrútiť sám a do hlavnej úlohy plánoval obsadiť herca Philippa Lemaira, ten však nebol voľný, a tak sa celý projekt odsunul na neurčito. Truffauta nakoniec prestal projekt zaujímať a súhlasil s tým, aby sa ho ujal Godard. (pravo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace