poster

U konce s dechem

  • Francie

    À bout de souffle

  • Slovensko

    Na konci s dychom

  • Velká Británie

    Breathless

  • Velká Británie

    By a Tether

    (neoficiální název)

Krimi / Drama / Romantický

Francie, 1960, 87 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • LiVentura
    ****

    S Velkým riskem Jean-Paulovo uvedení do světové síně herecké slávy. Příběh o bezstarostném floutkovi, který je schopen vraždit, aby dosáhl svého..(9.12.2006)

  • Pacco
    ****

    Mám se bát říct, že mě to ani moc nestrhlo? A bout de souffle mě přimělo párkrát k zamyšlení, předlouhé spontánní rozhovory mi nepřišly nudné stejně jako celkové odcizení filmu od psychiky postav. Zalíbila se mi právě ona syrovost ruční kamery, která nám ukazuje „pouze“ obraz reality, po jejímž zhlédnutí jsem si musela domýšlet vnitřní pohnutky aktérů sama. U Belmonda a Sebergové mě provokovala bezstarostnost a bezvýchodný cynismus jejich postav, což bylo účelem, takže účel posvětil své prostředky dobře. Co však žádné prostředky neposvětily (a ani nechtěly) je u A bout de souffle on anarchismus bez cíle. A když je pro mě něco bezcílného, bývám hodně skeptická.(3.7.2006)

  • Slarque
    ****

    Jean-Luc Godard přešel od slov k činům vynikajícím způsobem. Použil k tomu příběh pařížského floutka s pomačkaným ksichtem a zvláštně půvabné americké studentky a natočil s nimi film, jehož dlouhé dialogové scény jsou prakticky o ničem, přesto jsou stále zajímavé. Belmondova postava se ani nesnaží být nějak sympatická, přesto si nakonec mé sympatie získala. Výjimečný film, ale na pět hvězdiček to není.(28.3.2006)

  • Renton
    ****

    Scénář: Jean-Luc Godard .. -„Kdybych měl volit mezi zármutkem a nicotou, vybral bych si zármutek.“ Co ty? -Vysleč si už tu košili… ___ Nádech Bogarta, cigareta zapálená o cigaretu, poflakování se ulicemi Pařížeza zvuku jazzových nástrojů, drobné krádeže, lovení a oblbování žen, postelové konverzace, bezstarostná jízda a jeden osudový průser. ___ Škoda, že není více rozpracována ta vražda, jde jen o fatální (i filmařskou) zkratku, aby se podtrhl pozdější existencionální vývoj děje. Jinak Godard své dílo drží pevně v rukou a formálně si s žánrovými přechody zahrává skvěle. Jean - Paul Belmondo v rané roli svého problémového šviháka zvládá bravurně a skvěle sekunduje i špatně rozumějící (pointa) přítelkyně v podání Jean Seberg.(3.9.2008)

  • Reiniš
    *****

    Godardův celovečerní debut nepřestává bavit ani po padesáti letech. Belmondo se dokonale sžil s postavou ležérního rebela a spolu s krásnou Jean Seberg vytvořili dokonalý filmový pár. Příběh, za kterým stojí François Truffaut je na povrch jednoduchý, ale chování či myšlenkové pochody hrdinů dopředu opravdu neodhadnete. Nechte se unášet atmosférou Paříže 60. let a režisérovým lehkým stylem, zážitek je to totiž téměř dokonalý.(12.7.2009)

  • - Oblíbený film Sofie Copolly. (WillBlake)

  • - Pre filmový záber si Godard nechal vytlačiť falošné noviny, na ktorých prvej stránke bola fotka Belmonda, alias Michela Poiccarda, „verejného nepriateľa číslo jeden“. Niekoľko výtlačkov týchto novín sa povaľovalo na stolíkoch v bistre. Keď si tam Belmondo išiel niečo objednať, hostia naňho hľadeli podozrievavo, šuškali si, a chceli zavolať políciu. Belmondo s Godardom im museli v kľude vysvetliť, že ide iba o film. (pravo)

  • - Film se dočkal v roce 1983 remaku U konce s dechem s Richard Gerem & Valerii Kaprisky. (formelin)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace