Reklama

Reklama

Smrt darebáka

  • Francie Mort d'un pourri (více)
Trailer

Obsahy(1)

Je nad ránem, Paříž se za chvíli začne probouzet. Když u Xaviera náhle zazvoní jeho nejbližší přítel Philippe, ještě netuší, že pro něj začíná nejdelší den jeho života, ve kterém mu splynou další noci a dni. Na vlastní kůži pocítí, co znamená, když se nejvlivnější síly ve státě bojí prozrazení korupce a své okolí „čistí“ tím nejjistějším způsobem. I jeho přítel Philippe Dubay se zapletl do této hry a žádá Xaviera, aby mu poskytl alibi. Netuší, že jeho život se může počítat na hodiny. Policie i všichni ti, o kterých říká záhadný předseda správní rady jakýchsi tajných fondů Tomsky (Klaus Kinski), že to jsou anonymní zájmové a nátlakové skupiny bez tváře, chtějí po Xavierovi dokumenty o korupci a zneužívání státních funkcí. Jde jim totiž o všechno, peníze, moc, postavení a v neposlední řadě i o pověst tolik potřebnou k výkonu nejvyšších politických funkcí. Řada lidí zaplatí za tyto usvědčující listiny cenou nejvyšší a Xavier si je dobře vědom toho, že vydání dokumentů by mu život nezachránilo. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (124)

classic 

všechny recenze uživatele

Akcia v podobe vraždy prominentného parlamentného poslanca Serrana, zrejme vyvolá zase iba ďalšiu reakciu, čo bol v podstate i akýsi ústredný motív daného titulu, ktorý ale na seba začal postupne vrstviť až zrovna toľko ďalších a ďalších nánosov - naprosto nezmyselných, zle pôsobiacich, »nelogických lapsusov«, a tak tým pádom sa vskutku plne automaticky koľkokrát extrémne len znovu a znovu zamotával do vlastnej, a k tomu snáď i zbytočne prehnanej, scenáristickej pavučiny, že som si úplne pripadal, resp. som hľadel na toto podivuhodné, kriminálne nadnesené, "launtnerovské" dianie, ako povedzme nejaká, «myš vyoraná», čo ešte priam umocňovala i pomerne dosť astronomická časová dĺžka v podobe nejakých zhruba stodvadsiatich minút, ktoré možno dokonca po pocitovej stránke trvali - minimálne asi až konkrétne raz tak dlho, čo napokon predstavovalo neuveriteľných "dvestoštyridsať" minúť - teda v čisto hypotetickej rovine; skrátka, občas som si normálne v duchu myslel, že azda táto "delonovka" nemá konca kraja? • Totižto, aby som bol predsa trocha viac v danej veci o čosi málo zrozumiteľnejším, tak uvediem danú vec na pravú mieru: „Sama skorumpovaná a politicky činná osoba, Serrano, si totiž viedla akýsi mimoriadne kompromitujúci denník, do ktorého si vzápätí zapisovala veľmi zaujímavé informácie, týkajúce sa ozajstne vplyvných, najmä politických osôb, pričom zverejnenie práve takýchto obzvlášť citlivých údajov, by mohlo viesť pomaly až kamsi do priepasti, odkiaľ niet žiadneho návratu pre takto dotknuté osoby,” čo by istotne potvrdil i hádam tento ústredný protagonista Xavier 'Xav' Maréchal v podaní zasa sa akosi príliš prehrávajúceho sa Alaina Delona, ktorý síce sprvoti vystupoval, ako určitý, vplyvný advokát, zastupujúci svojich [ne]pohodlných klientov, no neskôr sa preorientoval na akési povolanie kaskadéra - novinára, ktorý oveľa častejšie riskoval svoj holý život, než je vôbec niekedy naozaj prípustné s tým, že jeho kaskadérske výstupy by si mohli kľudne podať ruky s tými "belmondovskými", ale s tým markantným rozdielom, že medzi rečou, zatiaľ u takého Bébela to naostatok rozhodne vypadalo v celkovom ponímaní - podstatne autentickejšie, ako v tomto prípade, kde to miestami zachádzalo na akúsi hranicu sebaparódie. Mimochodom, svojou temnou atmosférou sa to strašne chcelo podobať na politický thriller Všetci prezidentovi muži, ktorými sa pravdepodobne predstaviteľ a producent v jednej osobe - Alain Delon - nechal štádiovo inšpirovať, čo sa podľa mňa vari naplno minulo pôvodnému účinku; daná látka bola spracovaná čisto iba na efekt s hereckým výkvetom nielen francúzskej kinematografie, ktorý ale mal celkom zviazané ruky, aby sa mohol zúplna [z]realizovať. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Alain Delon jako právník v politickém krimi thrilleru, kdy se mu do ruky dostane něco jako Mrázkův archiv francouzské politiky a najednou se stane pronásledovaným uprchlíkem a začnou kolem něj umírat lidé. Delon v civilně hrané poloze a ikdyž i akční scény střílečky, automobilové honičky se dostaví také tak to místy působí jako konverzační psychologický film. Jako třešnička na dortu je účast mladičké Ornelly Muti. ()

Reklama

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Nebudu hodnotit obsah filmu. V politice jak vidno zříti se vůbec nic nezměnilo a je absolutně jedno, jestli se jedná o Francii nebo o jiný stát. Korupce, chlast, drogy, prostitutky- to je myslím zákon politiků. Zpět k filmu: když se řekne ve francouzském filmu ALAIN DELON, tak všichni vědí, že je to záruka nejen pohledu na charmantního chlapa, ale též brilantního hereckého výkonu. K tomu jeho téměř "dvorní režisér GEORGES LAUTNER. A máte 100% záruku dobrého filmu. Říkám záměrně pouze dobrého, protože francouzský film má ještě vynikající filmy s přitažlivějšími náměty. Nicméně tuto kriminálku rozhodně řadím k těm nadprůměrným. Hraje zde celá plejáda známých vynikajících herců, kteří už dnes nejsou mezi námi, ale podle mě, dosud je nikdo srovnatelně nenahradil. ()

Aqualung 

všechny recenze uživatele

Na filmy s A. Delonem jsem svého času rád chodil.Na vrcholu stojí jistě Dobrodruzi,Dva muži ve městě a Sicilský klan.A to nejen pro nádherné obsazení.Tenhle opus maličko pozaostává, ale nepíši to ve zlém.Výrazná tenze po mstě je meritem příběhu.Můžeme debatovat o fenoménu msty.Jak kdosi řekl,msta je balzám duše.Hrdina jde nelítostným způsobem po vrahovi svého přítele.Takže se dostáváme od definice msty ke zločinu a trestu.Ovšem tady není katarze v podobě gulagu.Tady je kulka do prsou darebáka a vraha.A ten,kdo měl přítele v tom nejlepším smyslu slova jednání Delonovy postavy pochopí.Nechat pracovat stát by bylo nešikovné.Slušný film. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Včera večer tento snímek ČT mimořáně zařadila do vysílaní, kvůli smrti Mireille Darcové. To že vybrala zrovna tento film, ale považuji za jejich velkou lenost. Zkrátka, pro ně bylo nejpohodlnější odvysílat zrovna tenhle kus, co dávali několikrát v rámci Velikánu filmů a nedělních filmech s Delonem. To, že je tam Darc v celkovém součtu asi čtyři minuty, jim nevadilo. To jsem si musel trochu ťukat na čelo. Abych to tedy s tím postavením Darc v tomto filmu upřesnil: ona je zde sice uvedená jako čtvrtá, ale je zde vážně hodně málo. Její postava je navíc nevýrazná a pro děj nedůležitá. A teď už se budu zabírat samornou kvalitou filmu, která určitě není malá. Však i přes mé nepochopení, byl ten večer u televize velmi příjemný. Politická dramata mám rád. Trvdím, že nám mají možná ze všech žánrů, nejvíc co říct a jsou stále víc aktuální. Měli bychom je hodně sledovat. Tohleto je taky ten typ filmů, co mě dost poznamenali a šokovali. Zároveń pro mě ale jakožto diváka byli dost atraktivní. Líbilo se mi postupné rozplétaní různých situací a charakterů postav. Byli tam i místa, kdy jsem byl docela v napětí. Ten příběh mě vážně dost bavil, ale stále jsem si víc uvědomoval hořkou pravdu, kterou chce sdělit. Musím vyzdvihnout i geniální Delonův výkon. Tady z něho skutečné dýchá charisma přes všech strany. Opět také nezklamal můj oblíbený francouzský slizoun Bouise. Jen je škoda, že se nedá lépe orientovat v postavách. Občas je to úkol pro komisaře Maigreta. Ale berme, to jako takový záměr. Davám 4. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (10)

  • Automobil, kterým jezdí Xavier (Alain Delon), je Alfa Romeo 2000 Berlina. Automobil, který ho pronásleduje a nakonec skončí na dálnici pod „naklaďákem“, je Buick Electra 225 ročník 1964. (xisp)
  • Režisér Georges Lautner měl zprvu dost obavy ohledně zapojení Klause Kinskiho, jehož předcházela jeho reputace divocha, s nímž bylo obtížné spolupracovat. Překvapivě na něj přehodnotil názor a považoval ho za jednoho z nejmilejších, nejvstřícnějších herců, se kterými kdy spolupracoval. (akisha)

Reklama

Reklama