Reklama

Reklama

Samuraj

  • Francie Le Samouraï (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jef Costello (Alain Delon) má odstranit bohatého a vlivného obchodníka, který má stejně tak bohaté a vlivné nepřátele. Vše jde přesně podle vypilovaného plánu, takže jej musí policejní superintendent (François Périer) propustit, přestože jeho policajtský nos tuší pravdu. Jenže zákazník, místo aby zaplatil dohodnutou sumu, zpanikaří a pokusí se Jefa zabít. A není nic horšího, než naštvaný nájemný vrah s policejním pitbulem v patách... (monolog)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (231)

liquido26 

všechny recenze uživatele

Alana Delona mám rád, ale jeho postava v tomto snímku mě vůbec neuchvátila. Prostě jen další nemluvný pistolník, kterýmu jde někdo po krku. Narozdíl od jiných nemluvných pistolníků a nájemných vrahů tento není ani příliš výrazný ani příliš sympatický a když mi někdo není sympatický může mi být ukradené, co se mu stane. Během filmu se toho moc nestane ani nenamluví, vše, co se tam odehraje, odehraje se strašně nevýrazně, takže to ve mě nezanechalo žádnou výraznější stopu, no a konec nijak nepřekvapil, nedojal, ani na prdel neposadil. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

V jádru se lze ztotožnit s postřehy kolegy monologa. Ještě bych za sebe doplnil, že pro lepší zážitek by to muselo být natočeno svižněji, způsob vyšetřování mě taky překvapil, hodně věcem porozumět nešlo anebo schválně jít nemělo, ale asi si nikdo nevšiml, že před akcí v baru nechal Alain auto nastartované a rozcvícené, a když se k němu vrátil, motor běžel ale přístrojová deska se topila ve tmě. Nathalie Delon nebyla bez půvabů, to samé lze ale říct i o Cathy Rosier. Solidní krimi s koncem, který sice netipnete, ale vytušíte. I vrah může být mužem pevných zásad, nebo spíš musí. Tak 70 %, ale za dobrý dabing 4*. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Ojedinělý snímek, v němž se setkává stylistická strohost s ozvláštňujícím formálním uchopením, které dává vyniknout zcela jiným parametrům, než by jeden od thrilleru o nájemném zabijákovi očekával. Prim hraje melancholie, atmosféra a celková odtažitost, již Melville nenabourává ani v dialozích, které jsou okleštěné na nejdůležitější fráze, díky nimž se může rozvíjet jednoduchý příběh o pomstě, ale především samotě a potlačovaných emocích. Atmosféra a podmanivé zobrazení hlavního hrdiny přišpendlí diváka k obrazovce, škoda tedy, že jeden nastavený výraz si drží vyprávění až do samotného konce, který inscenačně příliš nezaujme, byť myšlenkově a jako součást přemýšlivého díla obstojí... 85% ()

sud 

všechny recenze uživatele

Jean-Pierre Melville postavil svého "Samuraje" na jediném nosném pilíři - na minimalistickém herectví a silném charismatu Alaina Delona. A ten pilíř je tak silný, že dává zapomenout na prostinkou a mírně naivní dějovou linku. I po těch letech svěží biják (třeba i jen kvůli Delonovi), i když na skutečný filmový diamant musel pan režisér ještě tři roky počkat. 85%. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

To je ale hipsterská ptákovina.. Delon hraje úplné hovno a navíc vůbec nesedí do charakteru.. Příběh je taková nicneříkající slátanina (plná prázdných "cool"gest a z prstu vycucané psychologie) kterou by jsme dnes asi nazvali "tuctovou festivalovou břečkou"(už jen ten název úplně mimo těžiště filmu.. O Costellovi se totiž dozvíme velký kulový, takže vůbec nevíme jestli žije podle nějakého kodexu, proč dělá co dělá..jaké má společenské vazby..atd)... Je tam pár zajímavých momentů které napovídají, že tvůrčí štáb asi nebyl složen z pacošů po mrtvičce, ale celek prostě působí jako upocená a upachtěná snaha vyplodit jakože artový film své doby... Fakt mě to minulo.. jakože totálně.. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (21)

  • Alain Delon a jeho ľahostajný výraz dodal téme izolovanosti priam stoický rozmer. Jeho osamelosť je vyjadrená pomocou expresívneho nasvietenia scén a temnotou, ktorej dominujú tri farby – ľadovo modrá, chladná šedá a zafajčená zelená. Monochromatická kamera Henriho Decae sníme zamračené exteriéry a matné interiéry a vytvára tak dojem takmer čiernobieleho obrazu. (Biopler)
  • V žádném jiném filmu neměl Delon tak málo dialogů, přitom se zde vyskytuje jedna, která by mohla sloužit jako hlavní zásada v Delonově životě: "Nikdy, opravdu nikdy neprohraji." (Zdroj: Alain Delon) (Rosalinda)
  • Podle filmu vznikla také videohra "Hitman", kde je Agent 47 - vrah hry - velmi podobný Jefu Costellovi (Alain Delon) a jeho jediným společníkem je pták v kleci. (Cucina_Rc)

Reklama

Reklama