Reklama

Reklama

Samuraj

  • Francie Le Samouraï (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jef Costello (Alain Delon) má odstranit bohatého a vlivného obchodníka, který má stejně tak bohaté a vlivné nepřátele. Vše jde přesně podle vypilovaného plánu, takže jej musí policejní superintendent (François Périer) propustit, přestože jeho policajtský nos tuší pravdu. Jenže zákazník, místo aby zaplatil dohodnutou sumu, zpanikaří a pokusí se Jefa zabít. A není nic horšího, než naštvaný nájemný vrah s policejním pitbulem v patách... (monolog)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (232)

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Nemluvím s nikým, kdo na mě míří zbraní.." - "Váš zvyk ??" - "Zásada !!" John Woo kdysi řekl, že Samuraj je opravdu dokonalý film a mně nezbývá než mlčky pokývat hlavou.. Či snad jen stejně symbolicky smeknout klobouk.. Zdá se také velmi zajímavé, že právě takové snímky, v nichž filmaři s pokorou a obdivem k vlastní milované inspiraci, tedy bijákům již známým a slavným, jí vzdávají hold, platí za často ty vůbec nejlepší, a právě osamělý génius Jean-Pierre Melville takovým filmařem, takovým člověkem, byl.. Protože u Martyho to začalo a U Martyho i došlo naplnění, lze znovu mluvit o Osudovém kruhu, stejně přesném a brilantním příběhu o osamělosti a osudovosti, který v jistých okamžicích skýtá tragik(omik)u němé grotesky, a právě zde lze odhalit a pochopit i Samuraje, který pln minimalistických, leč nesmírně silných, antagonismů tu vaši směšnou, navíc naprosto mylně užitou logiku zavírá do klece.. Famózní snímek s jednou z nejpomalejších a nejneakčnějších honiček v historii filmu plný dlouhých objektivů, detailů a nevyhnutelné šedi vytváří napětí beze slov, bez zbytečných keců - Zvlášť to finále si o nějaký patetický proslov vycházeje z konvencí přímo říká.. - bez akce, jako by to byla ta nejjednodušší věc na celém světě.. A minimalistický nečitelný skvělý Delon do toho Melvillova brilantně natočeného a vymyšleného snu báječně zapadá.. Melville je jako malíř, jemuž k dokonalému dílu postačí pár mistrně vedených a promyšlených tahů.. Zkrátka méně je mnohdy více.. Ale já prosím jen více Melvilla !! ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

První spolupráce dvou super ikon francouzskýho filmu Jeana - Pierra Melvilla a Alaina Delona a hned je z toho film filmů. Přesně takhle se dělaj filmy, každej detail, každý slovo, každej pohled, každej záběr má ve filmu svůj význam a všechno dohromady mě na dlouho totálně uzemnilo. Filmová nádhera nádher. ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

Dobre plynúci, zaujímavý a na svoju dobu aj pomerne korenistý ( myslené vzhľadom k prednesu námetu a jeho nekompromisnosti ). Z hereckých výkonov, ale púta iba ústredná postava a z tých fyzických je určite neprehliadnuteľná Cathy Rosier. Škoda ako celku, pretože iba niektoré zo scén pôsobia, ako by boli točené len nedávno, čiže moderne a dravo. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Osamělost nájemného vraha vylíčená ve všech odstínech šedi. Alain Delon se pro tyhle chladnokrevné typy snad narodil. Jean-Pierre Melville rozehrál několik dlouhých napínavých sekvencí, ať už se odehrávají na policejní stanici či při sledovačce v metru. Výborné francouzské krimidrama s působivou atmosférou. ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Neosobné a chladné. A stále funkčné. Hrdina je vrah chodí hore-dole, policajt je sviňa a chodí hore-dole. Famme fatale určite netradičná. A film má šmrnc, ktorý sa ťažko popisuje, lebo sa tam vlastne nič extra nedeje... Je to niečo ako Jarmuschove filmy (HRANICE OVLÁDANIA). Samuraj určite ostane v pamäti dosť dlho... ()

Galerie (26)

Zajímavosti (21)

  • První scénář k filmu napsal Melville již v roce 1963 přímo pro Alaina Delona, který ale pro své povinnosti v Hollywoodu, a aniž by scénář viděl, tehdy nejprve odmítl. Teprve v roce 1967 se Delon, protože byl okouzlen snímkem Druhý dech (1966), zeptal Melvilla, zda by s ním nechtěl natočit nějaký film. (theSaint)
  • Milenku Jane hrá Delonova prvá manželka - Nathalie Delon. Jej rola vo filme je však marginálna, čo je trademark Melvilleových filmov. Obdivovateľ amerického noiru vytváral emočne chladné filmy a minimalizovanie priestoru pre ženy bola značná odchýlka od amerických, kde boli ženské postavy zväčša dôležité ako femme fatale. (Biopler)
  • Rok po natočení filmu byl Alain Delon podezřelý z vraždy svého bodyguarda Stevana Markoviće, což Jean-Pierre Melville s nadsázkou komentoval tak, že v jedné ze scén filmu je Alain Delon natolik přesvědčivý, že "právě zabíjí Markoviće". (JoranProvenzano)

Reklama

Reklama