Reklama

Reklama

Indiánské léto

  • angličtina Indian Summer (festivalový název)
všechny plakáty
TV spot

Obsahy(1)

Gedeonův první "skorocelovečerní" film sice svou poetikou odkazuje na snímky české nové vlny 60. let, ale zároveň přichází s novým pohledem. Uzavřená a samotářská dospívající Klára tráví konec léta u babičky se svou sestřenicí Marií, která je jejím pravým opakem. Na místní diskotéce se Klára seznámí se dvěma chlapci, usilujícími o Marii. Vztahy mezi oběma dívkami a zároveň jejich vztahy k oběma mladíkům tvoří předivo křehkého příběhu dospívání. Klára, poučená získanými zkušenostmi, odjíždí z prázdnin vstříc dalším výhrám i prohrám, svým dalším životním osudům. V jednoduchém vyprávění o čtyřech mladých lidech na konci léta rozehrává Gedeon v konkrétních postavách příběh mnoha jejich vrstevníků z dnešní doby a dnešního světa. Zachycuje jejich pocit prázdnoty a tápavého hledání svého místa, včetně povrchnosti jejich dialogů, ale včetně podvědomé víry v lásku. První setkání s city a projevy dospělosti podává v lyricky tragikomické formě. Životní pocity hrdinů dokreslují texty písní jedné z typických předtavitelek tzv. "tancovačkového " rocku, rakovnické skupiny Brutus. V české filmové produkci jde o ojedinělý snímek, který staví na odlišných východiscích než většina ostatní české tvorby. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (144)

mchnk 

všechny recenze uživatele

Divná Maruš, ještě divnější Klára a jejich divní ctitelé. Výborně zrežírovaný banální příběh se záměrně absurdním dějem, rozkrývá mládežnickou politiku své doby. Devadesátková civilnost, v podání dvou hereček, zastupující toto alternativní pojetí i v jiných, daleko mladších filmových počinech, mě bavila. I když humor je prostý i lehce naivní, celkově se jedná o skvělou záležitost, na kterou bez diskuze navazují snímky jako Šeptej, Knoflíkáři či všeobecně úspěšní Samotáři. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Když jsem si po letech pustil INDIÁNSKÉ LÉTO znovu, užasl jsem. Jako bych ho nově viděl jinýma očima - tohle je tak nádherný a čistý film, že ho lze považovat za takový malý nedoceněný skvost. Navzdory dlouhým letům od premiéry tenhle film ani trochu nezastaral, na rozdíl od většiny typické české produkce z tehdejší doby - tenhle film zraje jako víno a jsem si skoro jistý, že jeho kvality lze plně docenit až dnes, s časovým odstupem. Ať už jde o vynikající herecké výkony představitelek hlavních rolí (famózní Vilhelmová & Issová), nádhernou kameru Miloše Kabyla (nezapomenutelná dlouhá scéna ve vaně s jablky je podle mě možná tím nejhezčím, co se kdy u nás natočilo), nebo třeba skvěle napsané dialogy, za sebe mám jasno - tenhle film je čistá radost, a nezbývá než litovat, že Saša Gedeon točí tak málo. V kontextu českých filmových tvůrců ho osobně řadím k nejzajímavějším osobnostem vůbec, a jeho "skorocelovečerního" debutu si osobně třeba cením mnohem víc, než celé řady jiných populárních filmů z té doby. Další běh času ostatně ukáže, které filmy do budoucna obstojí - pokud jde o mě, na tenhle film bych si klidně vsadil všemi deseti. ()

Reklama

Šandík 

všechny recenze uživatele

Zvláštní spojení podmanivé kamery a absurdních dialogů dává dohromady zajímavý výsledek. Indiánské léto ovšem působí spíše jako hříčka a experiment, neboť si z filmů nové české vlny bere pouze vnějškové znaky, ale do značné míry mu chybí ona neuvěřitelná schopnost téměř reportážně reflektovat "nezajímavou" všednodennost. Formanovo či Passerovo "fanatické pozorovatelství" Gedeon do jisté míry nahrazuje vytvářením absurdit, zdánlivou nehledanost scén umnou kompozicí. Poněkud tak připomene Chytilovou, jakkoli je civilnější, citlivější a přirozenější. Obě děvčata také působí herecky o poznání méně prkenně než například ona dvojice ze Sedmikrásek. Příjemnou kultivovanost a čistotu filmového celku doplňuje promyšlený scénář, jehož sdělení se ovšem v úplnosti otevře až v samém závěru a svým způsobem je tudíž spíše věcí určitého doznívání, než prožívání přímo v průběhu filmu. Určitým handicapem je také to, že člověk musí být pro sledování tohoto filmového opusu určitým způsobem naladěn, neboť jeho křehká citlivost se může snadno proměnit v pocit určité nudy a bezcílnosti... Celkový dojem: 75% Zajímavé komentáře: Radek99, Matty, Lynn ()

kapibara 

všechny recenze uživatele

Bohužel si nemůžu pomoct,ale tenhle film se mi moc líbil a vlastně ...furt se mi líbí, je to takové klidné, pomalé...vlastně by se dalo říct "skutečně životní", takhle ty prázdniny prostě občas dopadnou. Klára Issová jako Klára, poloviční indiánka které "prdí gumáky" a Tatiana Vilhelmová (v jedné ze svých prvních filmových rolí) jako Marie, která donutí nebohou Kláru ostříhat se skoro dohola, jen aby se pomstila svému bývalému. Dvě sqělé herečky v rolích osamělých holek, které si k sobě nějak nemůžou najít cestu. Dialogy se pohybují (stejně jako většina rozhovorů lidí v tomhle věku) na hranici absurdního dramatu a existenciální frašky. K tomu ona nezapomenutelná scéna, kdy se Klára koupe ve vaně plné zelených jablek a písnička zábavové kapely Brutus. Nemůžu jinak, ale za čtyři. ()

Pekisan 

všechny recenze uživatele

Se zblizuj, nikto ti nebrani. - Se zblizuju. - Se zblizuj. - Se zblizuju, ale ty se nezblizujes. - Ja se zblizuju, bud klidnej:)) Peklo prazdnych pubertlanych dialogov na dedine. Takto to muselo a urcite aj stale vyzera, niekde na vidieku pocas dlhych nudnych letnych prazdnin. Film som si zohnal hlavne kvoli scene s vanou, ale nesklamal ani zbytok. Na okraj len tak perlicka: Klara Issova mala pocas nakrucania nieco medzi 15-16 rokmi. Klobucik dole za odvahu a vykon. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (5)

  • Natáčení probíhalo ve Mšeně a Skalsku na Mladoboleslavsku, filmovalo se také na staré železniční trati Skalsko-Dolní cetno. (M.B)
  • Tento krátký český film od S. Gedeona byl natočen na motivy novely amerického spisovatele F. S. Fitzgeralda (1896-1940) "Bereniké stříhá vlasy". (Soníto)
  • Kapela, která hraje na zábavě, na níž se hrdinové filmu vydávají, je rakovnická skupina Brutus. (rakovnik)

Reklama

Reklama