Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film mapuje kaleidoskop životních příběhů Ivana Martina Jirouse, zvaného Magor, českého básníka, publicisty a výtvarného kritika, držitele ceny Jaroslava Seiferta a ceny Toma Stopparda. Jirous, který zemřel vloni v listopadu, byl znám především spoluprací s nezávislou rockovou skupinou Plastic People of the Universe. V době normalizace byl za své politické názory pětkrát vězněn. V dokumentu zazní ukázky z jeho rozsáhlého básnického díla i jeho politické a životní názory. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (17)

transbeskyd 

všechny recenze uživatele

Je to jak s tím dortem pejska a kočičky.čím víc tam toho dame tim ten dort bude lepší..a tak ta m dáme tam ještě..a ještě.mluví tam ten a ten a ještě ten a na samotného magora tam už pak moc místa nezbylo.hendikep je taky délka.magora jako osobnost uznávám ale koukat na něj dvě hodiny je fakt magorina.ale ti kdo ho taky lajkujete se na to dete podívat ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Namiesto komentára dám k dobru jednu osobnú historku s Magorom a vlastné zhodnotenie jeho ako človeka. Pri celonočnom posedení v podniku Pivnička (pod Redutou) v Bratislave som sa ho spýtal, prečo onehdy fyzicky napadol v Česku frontmana punkovej skupiny Dead Kennedys Jella Biafru. Magor sa pousmial a odpovedal: "Jéžíš, to byl ale trapas. Já jsem byl v tom, že on za bolševika v rozhovoru pro nějaký anglický noviny řek, že Plastic People of the Universe jsou fašistická kapela. Tak jsem na něj tehdá přímo při recitaci jeho tvorby vyjel, že co tady jezdíš, Ty píčo skurvená přednášet tydlency bláboly, běž domů, ty skurvenče a dal jsem mu pěstí. No a pak mi došlo, že jsem se zmejlil. Snad mi to někdo řek, nebo jsem si vzpomněl, že tu píčovinu o Plastikách jako fašistický skupiné neřek Biafra, ale Johny Rotten ze Sex Pistols. Tak sem se styděl, poněvadž jsem byl ožralej a nestih jsem se tomu Biafrovi vomluvit.". Osobne na neho spomínam ako na nesmierne charizmatickú osobnosť, s úžasne priamym názorom, ktorý sa nerozpakoval komukoľvek ihneď vchrstnúť napriamo do xichtu (podľa mňa mal zmysel pre odhadnutie charakteru človeka). A taktiež ako na človeka, s ktorým sme si ráno pri odchode z Pivničky, spolu s Petrom Placákom, dali na rozlúčku nie jednu, ale hneď tri kapurkové borovičky. Potom hrdo, s klobúkmi nad hlavách, odkráčali Magor s Placákom do hotela Carlton hneď naproti pivnici, kde mali zabeštelovaný nocľah. Tak, a to som Magora videl naživo poslednýkrát. ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele

Jakousi ikonu před a poté normalizačního undergroundu v Československu jsem více poznal až díky tomuto dokumentu. Hektolitry alkoholu prokládané prózou a ranami obuškem vytvořily Magora. Vulgární, nestřízlivý a s nekontrolovatelnou myslí propojenou s činy. Pár útržků z jeho excesů se tu také najde. Čekal jsem dokument o člověku, který dělal underground v době, kdy byl nejvíce potřeba, ale dostal jsem obraz vychvalovaného, ale i nekontrolovatelného opilce. Pravý underground doby, tedy skupiny The Primitive group, či Plastici, zde slouží jako pozadí. Asi to tak mělo být, ovšem zdlouhavý dokument je od půlky monotonní a ne příliš záživný. Perličky z archívů jako Gottův projev na schůzi Anticharty okořenění emotivním projevem Jiřiny Švorcové, či soukromá fota patří jistě ke kladům snímku. Fotka několika mániček pod nápisem Potraviny LSD je dozajista k nezaplacení. Smysluplný underground doby mi z toho dokumentu nepřipadal tak silný, jaký bez diskuze byl. ()

vtelenie 

všechny recenze uživatele

uznavam, ze som zaujaty. Magor bol moj kamarat a režisera osobne poznam, kedze sme v Košiciach natacali jednu scenu. Ale aj tak si myslim, že reziserovi neslo o nejaky chronolicky popis udalosti okolo osobnosti Magora, ktore mimochodom kazdy pozna a boli aj viackrat sfilmovane. Skor islo o spontane rozhovory s blizkymi ludmi Magora po jeho smrti. Zamer bol ukazat aky v skutocnosti bol, a to sa urcite podarilo. ()

ghatos 

všechny recenze uživatele

Magor paradoxně potřeboval totáč + tam definoval své já. To byl on. Boj s komunisty zanechal na něm stopy. Talentovaný básník byl zároveň i velké hovado. Po revoluci jeho hlavní etapa skončila. Zůstal mu hlavně chlast a jeho vlastní expirovaná legenda. Každopádně musel být často nesnesitelný a vnitřně i nešťastný...68%. ()

Galerie (7)

Reklama

Reklama