poster

3 dny na zabití

  • USA

    3 Days to Kill

  • Řecko

    3 meres dioria

  • Řecko

    3 μέρες διορία

  • Rusko

    3 дня на убийство

  • Slovensko

    3 dni na zabitie

Akční / Thriller / Drama

USA / Francie / Řecko / Rusko, 2014, 117 min (Director's cut: 123 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    **

    Zabít ihned režiséra, scénáristu, a pokud možno za méně než tři dny, tenhle utahaný slepenec zapomenout. Mohl to být comeback Kevina Costnera na plátna kin, ale je to fiasko. Stárnoucímu agentovi CIA Ethanu Rennerovi je diagnostikována rakovina mozku v pokročilém stádiu, která se mu přesunula do plic a zbývá mu řádově jen pár měsíců života. V praxi to znamená, že odejde z aktivní služby. Atraktivní agentka Viva ho za tímto účelem vyzve ke spolupráci na dopadení nebezpečného zločince jménem Vlk. Na oplátku mu agentka poskytne experimentální lék, který mu má prodloužit život. Na nebezpečný úkol má jen tři dny. Proč zrovna dostal tak krátkou lhůtu, mně nebylo jasné, ale ono je to vlastně jedno, zvláště když se náš umírající hrdina místo napínavého nahánění, se začne věnovat stmelování vztahů se svojí rodinou, kterou kdysi opustil, což si vyčítá a film se začne ubírat zcela jiným směrem, než by se dalo očekávat a to v negativním slova smyslu. Jeho dcera je nyní v citlivém, pubertálním věku a on jako starostlivý otec ji přece nemůže nechat kdejakému hejhulovi a jeho manželka je pořád ještě kost. Nedovedete si představit, co se po akčním úvodu začne ve filmu odehrávat. V podstatě nic a film je pojat zcela odlišně, než by se dalo předpokládat. Vyjma úvodní akce v Srbsku, se dobrou hodinu nic akčního nestane, pokud tedy nepočítáte Costnera jedoucího na kole, Costnera řešícího početnou černošskou rodinku nastěhovanou proti jeho vůli v jeho bytě, nesympatickou dceru, u které by to spravila jedna facka atd. Kdo zná filmografii režiséra McG, tak jistě má nějakou představu, jak by mohl režijně vypadat tento film. V podstatě se jedná o tři filmy v jednom. V prvním případě se jedná o částečně chtěnou a částečně nechtěnou komediální záležitost, pak se dostává na přetřes lehčí vztahové drama, a aby se neřeklo, tak i špionážně- akční thriller. Jenže akční scény by se daly spočítat na prstech jedné ruky, a jsou jedním slovem slabé, nesoudržně sestříhané a atakují sotva průměr, a to jen asi ve dvou případech. Tím prvním je rvačka v klubu, kde je dcera v obležení svých zřejmě nadržených vrstevníků (nedalo se rozpoznat, co jí hrozilo, protože tahle téměř psychedelická scéna působila, jak z nejhoršího filmu Davida Lynche) a tím druhým je vcelku povedená honička v autě se zločinci, ale mezi námi taky žádná sláva, když vezmeme dnešní standard v akčních filmech. McG film p(r)oložil neskutečně natahovanými scénami, ve kterých nejde o nic, a přitom se vehementně řeší dcera, její matka a rodinka černochů. A to pořád dokola a téměř dvě hodiny. Navíc dramaturgie filmu je naprosto nezvládnutá. Za tím vším stojí slovutný Luc Besson, jež dodal námět a scénář, a který má snad nějaký rodinný mindrák, protože si jinak nedovedu vysvětlit, proč do svého každého druhého filmu cpe rodinu a dceru, která nějakým způsobem stojí v popředí. Tohle je ovšem jeho nejhorší výtvor a jeden z nejhorších Costnerových filmů. Ano, za vším hledej vlky (i tady se jedna taková postava vyskytuje a asi to bude karma), ale přece jen časy, kdy s nimi tančil, jsou přece jen dávno zaváty prachem prérie. Nemůžu opomenout akvizici v podobě krásky Amber Heard, která patrně představila nejsvůdnější ženskou kreaci současnosti Její vyzývavé nastajlování je sice fascinující, ale do tak nudného a fádního filmu je jí škoda, a navíc se ve filmu objevovala nepříliš frekventovaně a téměř nadbytečně. Naprosté utrpení bylo, jak film trpělivě střídal absurdní komediální vsuvky s vážnějšími polohami filmu. Nevím, co si myslet o scénách, kdy Ethan zadrženého účetního, hledaného zločince, místo výslechu donutí diktovat telefonicky recept své dceři na špagetovou omáčku. Odůvodněno je to tím, že je to Ital a ti se ve špagetách přece vyznají. Dalších absurdních přešlapů jsou ve filmu desítky, a na hlavní zápletku a její rozvíjení, už se ani výrazně nedostalo a postupně přestala hrát důležitost, když byla značně upozaděna. Na to, že měl Costner hrát muže s rakovinou, kterému zbývá jen pár měsíců života, vypadal až příliš dobře a v kondici. Sice občas omdlel a měl halucinace, ale absolutně to nic neznamenalo. A takových podivných, vykolejených, zmatených, nedůležitých a s dějem absolutně nesouvisejících scén, se do filmu natkalo od začátku až do konce. Bessonovy filmy se většinou odehrávají mimo americkou půdu, a kdo tentokrát nepohrdne Paříží, má vyhráno. Kevin Costner předvedl uspokojivý herecký výkon, ale i kdyby se přetrhl, je to pořád Costner, co hraje vše tak trochu na jedno brdo a s jedním nacvičeným výrazem. Připadá mně, že se mu v obličeji zračila i nespokojenost s jeho současnou hereckou kariérou a po tomhle filmu utržila další vážnou trhlinu. Podle mě mu nezbývá, než se do tří dnů rozhodnout, popřípadě přehodnotit, jak chce dál v kariéře pokračovat. Tohle byla opravdu velká bída a zmar. Z hereckého obsazení je největším plusem tentokrát elegantně přirozená Connie Nielsen. Chtěl jsem vidět pořádný špionážní akční thriller a dostalo se mně slaboty o starostlivém tatínkovi na vejminku. Je to škoda, protože to vypadalo slibně. Mé hodnocení: 40%(11.5.2014)

  • castor
    ***

    Pokrokoví jsou ti Američané. Na rodinná videa se už nekoukají pomocí staré zaprášené promítačky, ale objevili kouzlo véháesek. Jinak jsou to ale pořád ti staří dobří Američané, které Luc Besson cpe do svých béčkových filmů. Tentokrát za kameru usedl rutinér McG (potěšil odlehčenými kravinkami typu Tohle je válka! nebo Charlieho andílci, solidně zprznil Terminátora), který vtáhne hned úvodní akční sekvencí. Záhy však pochopíme, že to byl zřejmě vrchol filmu, protože jinak hlavní umírající hrdina řeší špatně vyfoukané vlasy dospívající dcery nebo její ignoraci dárku v podobě růžového kola, aby mohl o pár desítek vteřin později rozsekat nějakého gaunera. Prostě experimentování s kombinováním thrilleru a rodinné řachandy/dramatu není to pravé ořechové, sic je na scéně stále nesmírně charismatický Kevin Costner. Žánry se nedoplňují, spíš si škodí. Akční momenty pak působí i kvůli tomu rozvlekle a patřičně drsné scény a nápady lehce vyšumí. Furt ale lepší, než Bessonovic nedávný hokus pokus Mafiánovi. Tam se taky kloubí leccos. A špatně!!(28.5.2014)

  • Hunt
    **

    50%(30.5.2015)

  • akisha
    ***

    Na začátek nutno podotknout, že normálně tyhle Bessonovy koniny toleruju a jsem i ochotná přistoupit na "pravidla" hry (např. absolutní nereálnost, přeprsklý postavy, neexistence nebo naprostá idiocie policie...), musí to ale fungovat a mít aspoň trochu konzistenční děj (např. Unleashed). Tady bohužel vedle sebe scény brutality (dekapitace výtahem) a pokusů o vtip (telefonáty dcery) skřípou, vtipný nejsou, budí akorát tak pochybovačný pozvednutí obočí. Costner fajn, ale mohl ze sebe dostat trochu víc suchýho humoru. Naopak Connie Nielsen paráda. Amber Heard je sexbomba jak se patří, se šarmem a vším, jediný mě sralo, že jako agentka CIA - tak to fakt neberu, neee!!! Ještě tak v Matrixu možná, ale jinak... neee!!! Zápletka klasická, odsýpaní dle očekávání, záporaci obstojný, dcera OK. Ovšem čekala jsem mnohem víc stylovou jízdu, sice plnou kravin, ale zábavnou. Tohle nic moc teda. 3-2*.(25.8.2014)

  • Shakers
    ****

    Ja tieto Bessonovky môžem. Minule sa predviedol De Niro a teraz dostal priestor u Parížanov aj Kevin Costner, ktorý je rozhodne viac cool ako všetky reklamy na Coca-Colu Zero. Zo začiatku je film seriózny, akčný a s prvkom špionáže, no potom sa tento film pretransformuje tak, že by sa aj Optimusovi zamotala s toho hlava a dostaneme skoro až rodinnú komédiu. Pre niektorých je to najväčšie mínus, pre mňa zas príjemné prekvapenie. Kevin s prehľadom ťahá celý film až do konca a aj keď to končí klasicky, jeho humor a akcie ma dostatočne bavili, aby som sa nenudil. 80% - 4*(31.5.2014)

  • - Ethan Renner (Kevin Costner) nosí hodinky značky Rolex Explorer II. (dyfur)

  • - Telefonní budky v Bělehradu jsou na platební karty a ne na drobné. (Hal_Moore)

  • - Vo filme používa Vivi (Amber Heard) auto značky Peugeot RCZ a Ethan (Kevin Costner) auto rovnakej značky s označením 208 Gti. (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace