Režie:
Jiří MádlScénář:
Jiří MádlKamera:
Edita KainrathováHudba:
René RyparHrají:
Petr Šimčák, Jan Maršál, Ondřej Vetchý, Lucie Trmíková, Jaroslava Pokorná, Jan Hlaváč, Michaela Majerníková, Ondřej Veselý, Lukáš Hrabák, Roman Nevěčný (více)Obsahy(1)
Jedenáctiletý Tomáš se chce stát filmařem, a když dostane k narozeninám kameru, rozhodne se natočit svůj první film – o své rodině a kamarádovi. Postupně tak poznáváme jeho tatínka, maminku, babičku, ale i kamaráda Harise, který mu pomáhá s natáčením. Kluci blbnou a užívají si natáčení, ale jen do chvíle než zjistí, že kamera dokáže odhalit i věci, které jsou nepříjemné - například pravdu o jejich spolužačce, kterou Tomáš miluje anebo že mu jeho táta lže! Dvakrát týdně tajně odjíždí místo práce bůhvíkam, ale zapírá to. Tomáš, i když má obavu, že se dozví něco, co bude bolet, se rozhodne tomu přijít na kloub. Netuší, že narazil na rodinné tajemství, které má mnohem hlubší kořeny, než se zprvu zdálo.... Jeho odhalení je šokující i čisté svou neokázalou jednoduchostí a lidskostí. (Falcon)
(více)Videa (2)
Recenze (762)
Takže v krátkosti. Absolutní píčovina. I v případě, že kvalitu vztáhnu na naše současné příšerné poměry. V podstatě jediné nenudící momenty jsou střípky z příjemného jugoslávského soužití. Zbytek je zcela o hovně. Dvě přihřáté a absolutně otravné děti, které jsem nedovedl vystát, si hrají na velké režiséry a točí sračky. Trošku mi to stylem připomnělo takovou tu píčovinku o klukovi z autobusu co jednu dobu ovládala youtube a moji bránici. Nyní už se slečna živí jako hustá rapperka. Doporučuji klikat jen v případě silného žaludku a tvrdé povahy. Tohle je v mých očích zcela obdobná sračka. Myslím si, že Jirka Mádl patří přeci jen spíše k tomu lepšímu, co u nás žije a tvoří. S touhle sračkou to ovšem v mých nekritických očích těžce přepískl. Absolutně se na to nedá koukat. Po všech stránkách se jedná o nepopsatelný paskvil a já u sledování fyzicky trpěl. ()
Jednoduchý nápad, myšlenka a zpracování. Jiří Mádl mě opět mile překvapil. Po Konfidentovi, tentokrát v roli režiséra a jde mu to ještě mnohem líp. Dětský svět, versus ten dospělý, některé scény opravdu jak ze života a konec, ze kterého mně úplně spadla brada. Úžasem a údivem zároveň. Za mě jasných pět. ()
Chce to odvahu natočiť v českých podmienkach film bez výraznejšieho komerčného potenciálu, čiže s vedomím, že sa vám s najväčšou pravdepodobnosťou nevrátia náklady. Netreba sa príliš zamýšľať nad tým, či by sa dalo toto všetko natočiť ručnou kamerou aj v reáli, je jasné, že by to tak nešlo. Podstatnejšie sú tu iné veci, napríklad to, že sa akoby nepozeráme na Mádlov film, ale na domáci film malého "Miloša Formana". Pojedeme k moři je potom film o dospievaní, o vyrovnávaní sa so spoznávaním tienistejších stránok života. A pôsobí to dojemne a úprimne. Mne to k spokojnosti stačilo. ()
Povedený dětský film pro dospělé. Mádlovi se podařilo udržet úsměv na mé tváři až do samotného závěru, a to i přes citovou vydíračku stran rodinných pout hlavního hrdiny a jeho kamaráda. Potěšila i zvládnutá a originální forma, de facto found footage, ovšem nijak syrové a neučesané, hravému pojetí filmu by ani neslušelo. Nenucené drama s citlivě vedenými herci, typický malý velký film. V našich vodách vzácný druh. Čtyři pohodové hvězdy. Viděno během Challenge tour 2015 Speciál: Filmový lov ()
Škoda poněkud krkolomného a nuceného závěru s pointou, kterou nechci prozrazovat. Vždyť k onomu hlavnímu odhalení by se určitě dalo dojít jinak než pomocí tohoto šoku na hranici emočního vydírání. Jinak všechna čest Jiřímu Mádlovi, kterého jako herce vůbec, ale vůbec nemám rád. Jako režisér i scenárista u mě uspěl. Z Pojedeme k moři totiž čiší zdravá hravost a nadšení, kromě té pointy snad nic nepůsobí strojeně a trapně (vážně, ani humor ne). Navíc se mi líbili hlavní dětští představitelé, kteří doopravdy hráli, ačkoliv kdyby byli prkenní, dalo by se to vzhledem k home video formě filmu lehce odpustit a snad i považovat za autorský záměr. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (30)
- Herec Miroslav Táborský, který "hraje" taxikáře, si opravdu kvůli filmu dělal taxikářskou licenci. Proto když jede Tomáš (Petr Simčák) a Haris (Jan Maršál) v jeho autě, tak můžete na straně spolujezdce zahlédnout fotku s jeho pravým jménem. (mjkuba)
- Ve filmu byly použity fotografie z archivu Miloše Formana. (Terva)
- Při natáčení nočních scén na sídlišti byla na filmaře několikrát zavolali policii. (Cheeker)
Reklama