Režie:
Morten TyldumScénář:
Jon SpaihtsKamera:
Rodrigo PrietoHudba:
Thomas NewmanHrají:
Chris Pratt, Jennifer Lawrence, Michael Sheen, Laurence Fishburne, Aurora Perrineau, Andy Garcia, Fred Melamed, Jean-Michel Richaud, Kara Flowers (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Při rutinní vesmírné cestě k novému domovu jsou dva hibernovaní pasažéři kosmické lodi následkem poruchy probuzeni o 90 let dříve, než bylo plánováno. Zatímco se Jim (Chris Pratt) a Aurora (Jennifer Lawrence) smiřují se skutečností, že budou nuceni prožít zbytek života na palubě luxusní lodi, zjišťují, že mezi nimi vzniká cosi více než přátelství...až do okamžiku, kdy odhalí, že se celá loď ocitá v obrovském nebezpečí. Jim a Aurora jsou teď těmi jedinými, kdo může zachránit životy 5000 spících pasažérů. (Falcon)
(více)Videa (12)
Recenze (1 246)
Pánové, přiznejme si to, Jennifer by jsme vzbudily taky a když jí tam člověk vidí v těch plavkách, rozhodně bych jako tady ten šmoula nečekal rok, hned co by bylo, bejt na tý lodi já, že bych vzbudil všechny hezký holky...no možná ne najednou, ale kdyby mě nějaká vzbuzená nasrala, šel bych vzbudit další. Dějově je to taková píčovinka na ukrácení času, ve který jsou dva hezcí lidi a celkem nápaditý nepompézní vizuálno. ()
Silné milostné drama na palub+ vesmírné lodi? Se sakra zajímavou psychologickou zápletkou, která vyloženě žadanoní o brutální rozřešení? Skvělý, super! Háček ovšem přichází zhruba po dvou třetinách, kdy všechno předtím jde do kopru a nastoupí nuda, zbytečná akce, ale hlavně strach jít jiným směrem než 90% filmu. ()
Na Pasažéry se moc hezky kouká a nakonec v nich nechybí ani stěžejní morální dilema (kdo projekt sleduje delší dobu, ví, o čem je řeč), přesto se ale nejedná o nějakou pecku. Nadějnou romanci totiž sráží akční závěr, který má hned několik přešlapů, a tentokrát je to sakra velká škoda. Filmu by prospěl ještě větší důraz na centrální vztah, jenž umí vyvolat celou škálu emocí a je v něm hned několik nosných myšlenek. Od komorní sci-fi se ale bohužel utíká k opulentnímu blockbusteru, v němž se leccos smete ze stolu, takže si ve finále řeknete, že šlo z daného materiálu vytřískat mnohem víc. ()
Matní Pasažieri svojou nudnosťou, mdlosťou a (pod)priemernosťou zabili komerčne úspešnú éru vysokorozpočtových sci-fi. Kým dovtedy čo rok, to hitový sci-fi survival (Gravitácia, Marťan, Prometheus, Interstellar), po Pasažieroch Hollywood o podobné látky stratil záujem. V tej dobe zrejme bolo v móde, aby slávni herci prijímali úlohy na hranici postrehnuteľnosti - objavili sa hneď dve sci-fi, kde kapitánov vesmírnych lodí stelesnili známe tváre po dobu troch sekúnd (vo Votrelcovi: Covenant to bol James Franco a v Pasažieroch hádajte kto). Prostredie gigantickej vesmírnej lode je na jednej stránke krásne, ale zároveň pôsobí ako to, čím aj v skutočnosti je: na pohľad pekná štúdiová kulisa. Po bližšom zamyslení si uvedomíte, načo je na palube preboha bar alebo luxusná reštaurácia, keď loď má jedinú úlohu a to prepraviť spiacich pasažierov na inú planétu. Prečo systém nebol nastavený tak, aby v prípade technickej poruchy prebudil kapitána? Prečo sa každý rok neprebudila na 2 týždne časť posádky a neskontrolovala technický stav lode? Prečo hybernačné kóje nebolo možné použiť opakovane? Prečo sa týpkovi vznášali iba ruky, čo bol k posteli pripútaný alebo čo? Prečo neprebudia kapitána, aby problém vyriešil? A jeden „autodoktor“ na 5000 ľudí? Otázna je i morálka hrdinov, kedy chlapík babu prebudí a odsúdi ju tým pádom na „smrť“ a tá ho následne UDIERA PÄSŤAMI DO TVÁRE a KOPE MU DO HLAVY A KRKU (sorry, ale to nebolo ani v Mlčaní jahniat). Nevraviac o tom, že herci sa k sebe nehodia, Jennifer Lawrence je nesympatická a Chris Pratt pôsobí ako domotaný moták. Pár vecí sa mi páčilo (na konci niekoľko pomerne funkčných dojemných momentov, Laurence Fishburne, posledný záber na „les“, scéna s bazénom mimo gravitácie, barman), ale to je asi tak všetko. O tomto filme sa dlho hovorilo (scenár sa hollywoodskymi štúdiami túlal vraj od r. 2007) a dlho sa chystal. Menili sa režiséri, menili sa herci (Keanu Reeves, Rachel McAdams, Emily Blunt, Reese Witherspoon...). Asi to malo zostať nenakrútené. ()
S blížícím se koncem jsem nevěřil tomu, že Jennifer Lawrence odehraje finále v té mikině. Samozřejmě ji sundala. Ale k důležitějším věcem: zatímco hudební skladatel, architekti nebo výtvarníci předvedli poměrně suverénní práci, hošan ze severu Morten Tyldum se moc nepředvedl. Klouže po povrchu, je uhlazený, nemá žádné velké ambice, až příliš se přizpůsobuje rodinnému publiku. Vesmírná loď veze vzorek obyvatelstva na vzdálený svět, který má osídlit. Jsou ve stavu hibernace, aby 120 let dlouhý let přežili. Technika však není neomylná a jeden smolař se probere. Konce letu se rozhodně nedožije. Co teď? Samotář uprostřed chladných počítačových systémů? Řešením je pohledná spisovatelka, která má zatraceně zajímavé plavky. Chris Pratt není žádný charakterní herec, víc si z dané nezáviděníhodné situace logicky krade Lawrence. Povinné akční finále je místy docela křečí, vizuálně je nicméně vše téměř v pořádku. Když se hlavní hrdinka nemůže vymanit ze spárů vznášející se vodní koule, je to radost. A u Michaela Sheena si každý vzpomene na barmana z Osvícení. Každopádně to není žádné těžké sci-fi, škoda, že Tyldum nepředvedl nějakou syrovou nebo cynickou scénu á la Lovci hlav. Tehdy měl koule. Šanci mu nicméně dám a ty čtyři dietní hvězdy udělím. ()
Galerie (164)
Zajímavosti (25)
- Jennifer Lawrence (Aurora Lane) řekla, že byla velmi nervózní před svou erotickou scénou s Chrisem Prattem (Jim Preston). Byla to její první sexuální scéna s ženatým mužem. Dle svých slov se musela před natáčením posilnit skleničkou alkoholu. (MessiM)
- Roli Aurory Lane (Jennifer Lawrence) měla původně ztvárnit Emily Blunt. Zvažovány byly i Rachel McAdams a Reese Witherspoon. (Jocker94)
- Jennifer Lawrence (Aurora Lane) dostala za film honorář 20 milionů amerických dolarů, zatímco Chris Pratt (Jim Preston) 12 milionů dolarů. (Chevees)
Reklama